Страница 1 от 2
Прахче за течове (ама и аз съм за бой)
Публикувано: 20 ное 2006, 17:40
от ewgeny
Стандартна историйка, тече си колата и аз си доливам водичка от преди около месец! Обаче поради лични причини, нямам време и възможност да си отворя на спокойствие колата (не че съм с ръцете в г..а), взех че си сипах прахче, и на сутринта тръгвам към Варна! Но, о не!!! Загрява че ще се пръсне! Спирах два пъти да поизтива (може да е смешно но в рамките на 2 км) и после разбрах, че като тръгне да прегрява я изфорсирам 2 пъти над 3500, и веднага се отпушва! И така до Варна, със не по-малко от 110 км/ч даже не се е качвало до средата!
Та сори за дългия текст, но питането ми е, дали това прахче ще продължи да запушва, или ще се оправи работата! Инъче теча спря!
Публикувано: 20 ное 2006, 17:57
от Georgiev
Ами ако вече антифриза ти е достатъчно разреден.Източи го и сипи друг.Ама го източи на топъл двигател.А новия налей като е студен двигателя. Има вероятност като сипеш антифриз очистителните му добавки да разтворят прахчето което е полепнало на нужното място и ще трябва пак да сипваш прахче.
При мен така стана сложих нов антифриз и радиатора както не течеше почна да тече.Сложих прахче и работата се оправи.Не съм имал подобен проблем. Да не би да си сложил много от прахчето.
Публикувано: 20 ное 2006, 18:03
от runtavguz
когато се слага пархчето двигателя после 10 мин се изфорсирва...
Ако си го наравил това в момента на слагането може би нямало да ти създава главоболия по път.
Щом си минал вече толкова километри(стигнал си до Варна) мисля, че няма да имаш повеч запушвания!
Но наистина проверис "гъстомер" на каква температура издържа вече разредения ти антифрис...Ако не е задоволително-сменяй навреме!
прах
Публикувано: 20 ное 2006, 20:12
от KPETEH
Здравейте,
Искам да попитам, от къде се купува такова "прахче" и колко пари струва? Каква марка е твоето? Колко ти беше голям теча?
По принцип никога не бих използвал такива добавки, но всеки си преценява в крайна сметка. Все пак бих желал да знам, ако се наложи по време на път да се спася ако избухне нещо

Публикувано: 20 ное 2006, 21:30
от ewgeny
Сложих около 2 супени лъжици! Много ли е?
Публикувано: 20 ное 2006, 21:56
от diesel1.6
ewgeny написа:Сложих около 2 супени лъжици! Много ли е?
това е доста

ползвайте продуктите на Holts - от ОМВ бензиностанциите.
нямат много странични ефекти, но са по-скъпи
Публикувано: 20 ное 2006, 22:28
от paci
ewgeny написа:Сложих около 2 супени лъжици! Много ли е?
Сега и мерудиика на цвят и си готов
На дъртия сипвахме но много малко. После сваляхме изпарителя и намерихме голямо количество от прахчето вътре, смених термостат и антифриза.
Оказа се, че нямам теч ами излизала течност от капачката на разширителния съд заради късното първо отваряне на термостата.
Аз щях да пиша само за сипването пък се олях с подробности.
До колкото си спомням двигателя трябваше да е топъл с отворил термостат и да работи в момента на сипването и се сипва по малко ... като все едно солиш със солница .... полекичка.
Обаче такава простотия повече не бих направил. Братчеда ме убеди тогава но ...
Публикувано: 20 ное 2006, 23:48
от HACKO
КОЛЕГИ,НЕ СЛАГАЙТЕ ПРАХОВЕ ЩЕ СТРАДАТЕ!!!
Преди време останах без парно на Ориона, а преди праха беше перфектно.
Публикувано: 21 ное 2006, 10:42
от ewgeny
Почвам да се отчайвам!

! Ако някой варненец разполага с гараж и най-важното с време да ми отдели, дали е възможно да ми помогне да източим системата, да я промием и да налея нова течност! Ще съм благодарен много!
Публикувано: 21 ное 2006, 10:43
от schumi
И аз съм на това мнение, никакви такива "вълшебни" прахчета.Един приятел си сложи на Аудито някакво такова прахче и резултата беше запушен радиатор в купето и запушен изпарител, а теча на радиатора който трябваше да спре си продължи.
Публикувано: 22 ное 2006, 10:44
от chains
НИКОГА, НИКОГА, АМА НИКОГА НЕ СЛАГАЙТЕ ТЕЗИ БОКЛУЦИ - в най - добрия случай ще се отървеш само с нов термостат и термо датчици.....!
Аз какви ядове съм брал няма да ви описвам, ама вси още не мога да си оправя парното и термо датчиците /незнам къде и какво е останало след промиването, ама слагам нов термостат и нови термо датчици, карам 1500 - 2000 км и положението се влошава - термостата спира да отваря, термодатчиците спират въобще да отчитат и като разтворя колата установявам, че медните части на горепосочените са хванали една зелена патина и с почистване не помага!/ колата е волво и няма да ви описвам как се намират частите и колко струват, в началото просто ми идеше да се изям, а за залепването на радиатора ми взеха ~ 15лв. в една работилничка на ул. Дунав.
Докато не е станало късно източи с-мата, промий я, отстрани си проблема и си сложи нов антифриз!
Публикувано: 22 ное 2006, 11:03
от Georgiev
Аз не съм съгласен с колегата chains.Ползвал съм и досега нямам проблеми.Като се използва качествена добавка и се слага съобразно инструкцията няма проблем.Ако вредяха толкова нямаше да се предлагат толкова много видове и марки да произвеждат такива продукти.
Публикувано: 22 ное 2006, 18:34
от runtavguz
Освен прахчетата има и "течности" (Stop Leak- това не е марка, просто обикновено така пише на тях)...между 7 до 9 лв
Тези течнисти са с консистенцията и понякога дори цвета на боза.
Слагат се на топъл двигател с отворен термостат....Не се слага цялата течност(цялата е за над 20литра - четете упътването)...После се форсира автомобила.
Разбира се най-добре да се оправи теча по нормалния начин, но поне "бозата" е една идея "по-безопасна" от прахчето!
Ползвал съм и двете, но на Москвич Алеко(с 12таков ДВГ)...Успешно!
Публикувано: 22 ное 2006, 19:01
от V_A_N_K_A_T_A
Ами аз преди месец си сложих такава течност от ОМВ.Марката е HOLTS,а продукта е RADweld,в малка синя тубичка,струваше,мисля 8,80.Да ви кажа,течеше доста,но откакто сложих това чудо не е капнала и капка.Не съм имал проблеми нито с парното,нито с охлаждането и съм доволен...

Публикувано: 23 ное 2006, 14:40
от ewgeny
Благодаря ви много колеги, ас сега се прибирам кум Шумен, и в събота ще правя промивки, пук дано да го разкарам, ама ако може да кажете от опит как да го промия....?

Публикувано: 23 ное 2006, 17:42
от chains
Значи има различни препарати за промиване на с-мата - до колко са ефективни не знам! Аз подходих по малко радикален начин /на третия път/ разкачих маркучите на радиатотора и махнах водната помпа /моя двг е до голяма степен сноден в това отношение с твоя ОНС - и ти нямаш пробка на блока и дори и да източиш водата от радиатора, то тази в самия блок си остава/ и с един маркуч и яка струя вода преминах към директно промиване на карантиите, докато не потече бистра водичка - няма да повярваш какви неща излизат. Като особено важно е преди да почнеш с маркуча да изолираш хубаво вс. ел. части и кабели за да не стане фал - за целта използвах найлонови пликчета и доста хартиено тиксо, което удивително добре изолира от влагата /мазничко е/ и в последствие се сваля доста по-лесно от обикновенното /което в прочем се отлепва от водата там където не трябва, а там където трябва не иска да падне/!
Публикувано: 14 яну 2008, 19:11
от tonitoniton
ПЪРВА СЕРИЯ прахче като сипеш,после да не питаш къде ти е парното ВТОРА СЕРИЯ сипваш препарат да промиеш системата.ТРЕТА СЕРИЯ протича някъде където е слабо място НЕ СИПВАИТЕ ПРАХЧЕТА-ТЕ СА ЗА СИПВАНЕ КОГАТО ТРЯБВА ДА СЕ ПРИБЕРЕШ ОТ НЯКЪДЕ НА ВСЯКА ЦЕНА ,ТЕ СА ЗА СТАНАЛО НА ПЪТЯ.
Публикувано: 15 яну 2008, 10:47
от JoroM
Аз преди години ползвах някаква течност, доколкото си спомням марката беше SNAP - stop leak на една Самара, на която и се бяха разяли гумените уплътнения на маркучите влизащи в радиаторчето на парното и капеше в купето. Теча не беше много слаб, но след като сложих тая добавка, теча спря, а там където гумата беше проядена, имаше нещо от типа на силикона - образувало се от добавката.
Искам да си зема за резерва едно такова шишенце, но от години не съм виждал SNAP по магазините. А на път всичко може да стане. Препоръчаите някоя добавка от този тип: stop leak (без прахчета и червен пипер), която да не запушва парното и да не прецаква термостати и др. компоненти...
Публикувано: 15 яну 2008, 15:06
от schrack
ewgeny написа:Благодаря ви много колеги, ас сега се прибирам кум Шумен, и в събота ще правя промивки, пук дано да го разкарам, ама ако може да кажете от опит как да го промия....?

Брачет голям сиго сложил на много бриятели ги съветвам същото да не слагат такова нещо но после става интересното и то винаги когато е много студено и парно няма като хората такаа.........купуваш от хран. магазин КИСЛОЛ десетина шишета, источваш чорбата от ДВГ и на загрят ДВГ наливаш кислола и чакаш свайсет минути като я припалваш и гледаш да я държиш топла после пускаш чорбата и пак наново после пет пъти промивка със вода пълниш загряваш до отваряне на термостата и пак наново така ще изчистиш всико гарантирам ти от опит

.........................но помни че има вероятност да текне от желязните тръбички за малкият кръг..............след всичко това можеш вечерта да седнеш и да пиеш една......

Публикувано: 15 яну 2008, 15:17
от ewgeny
Ами промивахме системата ама само с вода. Ама на пролет май пак ще я промивам, ама ще разглобя всичко. Само времето ми е проблем.