Страница 1 от 2
Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 11 юли 2014, 20:52
от biggy
Здравейте колеги, сменяйки въздушния филтър забелязах нещо, което ми се стори странно.
Филтърната кутия нама маркуч, който да я снабдява със свеж въздух. Според мен това не е нормалнно и нещолипсва.
Става въпрос за колата от профила. Моля колегите с подобна кола, мотор да споделят как е при тях или как смятат, че трябва да бъде?
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 11 юли 2014, 21:28
от peigera
А забелязал ли си дали на кутията има свободна дупка за въздуховод ?
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 11 юли 2014, 21:31
от synthez 3D
Кутията на филтъра продължава надолу и накрайника е изведен под калника и за това не се вижда. След фейслифта от 2007г. цялата система е преработена с нов филтър и директен вход от предната страна на най-високото възможно място. Това се е наложило след доста случаи на хидравличен удар в двигателя, предизвикан от ниско разположения вход на системата. Все пак при нормално шофиране няма никакви проблеми, просто трябва да се избягват по-дълбоки локви, защото има опасност от засмукване на вода.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 11 юли 2014, 22:00
от mitko1962
Да попитам нещо по тази тема. Имам едно тънко маркуче /предполагам за вакуум/, което явно е било вързано някъде отдолу на кутията на въздушния филтър. Другия край не знам къде отива. Сега съм го затапил. Някой може ли да каже дали е грешно и възможно ли е от това да имам понякога проблем със оборотите когато спирам и съм изключил от скорост. Просто за секунда падат под нормалните на празен ход и с потреперване се нормализират.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 11 юли 2014, 22:26
от biggy
peigera написа:А забелязал ли си дали на кутията има свободна дупка за въздуховод ?
Да колега кутията има дупкка за маркуч, съжалявам, че пропуснах да спомена. Точно това ме усъмни и че нещо не е както трябва.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 11 юли 2014, 22:28
от biggy
synthez 3D написа:Кутията на филтъра продължава надолу и накрайника е изведен под калника и за това не се вижда. След фейслифта от 2007г. цялата система е преработена с нов филтър и директен вход от предната страна на най-високото възможно място. Това се е наложило след доста случаи на хидравличен удар в двигателя, предизвикан от ниско разположения вход на системата. Все пак при нормално шофиране няма никакви проблеми, просто трябва да се избягват по-дълбоки локви, защото има опасност от засмукване на вода.
За съжаление при мен няма нищо такова. Утре ще махна кутията, за да разгледам всичко.
Дали случайно имаш линк с описание как трябва да е зада мога да се запозная подробно.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 11 юли 2014, 22:29
от biggy
mitko1962 написа:Да попитам нещо по тази тема. Имам едно тънко маркуче /предполагам за вакуум/, което явно е било вързано някъде отдолу на кутията на въздушния филтър. Другия край не знам къде отива. Сега съм го затапил. Някой може ли да каже дали е грешно и възможно ли е от това да имам понякога проблем със оборотите когато спирам и съм изключил от скорост. Просто за секунда падат под нормалните на празен ход и с потреперване се нормализират.
Колега това маркуче най-вероятно е вентилацията от капака на клапаните.
Би трябвало във филтърната кутия да имаш едно дунапренче, зад което е и входа на маркучето във филтърната кутия.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 11 юли 2014, 22:38
от mitko1962
biggy написа:Колега това маркуче най-вероятно е вентилацията от капака на клапаните.
Би трябвало във филтърната кутия да имаш едно дунапренче, зад което е и входа на маркучето във филтърната кутия.
Ясно колега, а може ли да остане така затапено. Проблем ли е ако не влиза във филтърната кутия?
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 11 юли 2014, 22:46
от biggy
mitko1962 написа:Ясно колега, а може ли да остане така затапено. Проблем ли е ако не влиза във филтърната кутия?
Не мога да те посъветвам, но според ме не трябва да е затапено. Нека някой по-запознат колега се изкаже.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 12 юли 2014, 08:38
от synthez 3D
Ето така трябва да изглежда системата за входящ въздух
Картинките са от дизелов двигател, но и при теб конструкцията е същата.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 12 юли 2014, 10:11
от HACKO
mitko1962 написа:
Ясно колега, а може ли да остане така затапено. Проблем ли е ако не влиза във филтърната кутия?
Ако наистина е картерната вентилация, може да не е закачена на кутията на филтъра, но
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да е отпушена!
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 12 юли 2014, 10:25
от biggy
synthez 3D написа:Ето така трябва да изглежда системата за входящ въздух
Картинките са от дизелов двигател, но и при теб конструкцията е същата.
Много благодаря.Днес ще разглобя и проверя кое си е на място и кое липсва и ще пиша.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 12 юли 2014, 20:36
от biggy
Махнах днес филтърната кутия и изненада

, няма резонаторна кутия няма нищо.
Това според мен обяснява следните прояви на колата:
1. При рязко подаване на газ си променя гласа и се получава нещо като глъхнене. При постепенно форсиране го няма.
2.Когато колата е топла и тръгвам по наклон с малко газ се опитва да изгасне и се налага понякога да се тръгва на полусъединител.
3.Има чувството че не върви, като за 120 коня.
Какво бихте ме посъветвали да направя:
1.Да си свирками да карам така, но тогава горните пробеми ще останат;
2.Да търся реонаторна кутия от морга;
3.Да взема въздух от маската с гофрирана тръба и да захраня филтърната кутия, като така и мога да кача входа максимално, по този начин да реша проблем с евентуален хидро удар.
Какво бихте е посъветвали.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 12 юли 2014, 22:10
от mitko1962
HACKO написа:Ако наистина е картерната вентилация, може да не е закачена на кутията на филтъра, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да е отпушена!
Наско, а може ли нещо да се повреди, или да има някакви симптоми, понеже от около месец я карам затапена. Понякога ми мирише на изгорели газове, може би да е от това.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 12 юли 2014, 22:13
от koinov_bg
Ако искаш да прайш мотор дръж тоя маркуч затапен
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 12 юли 2014, 22:17
от OgiDogi
mitko1962 написа:Наско, а може ли нещо да се повреди, или да има някакви симптоми, понеже от около месец я карам затапена. Понякога ми мирише на изгорели газове, може би да е от това.
Ако затапиш картерната вентилация, очаквай загуба на масло и добре омазан от горе до долу двигател.
Друг е въпросът за размера на маркучето - на картерната вентилация не може да се нарече "тънко" и вероятно предположението на
biggy е невярно. Ако е тънко, като от вакуумната система - най-добре да е затапено.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 12 юли 2014, 23:40
от mitko1962
OgiDogi написа:Ако затапиш картерната вентилация, очаквай загуба на масло и добре омазан от горе до долу двигател.
Друг е въпросът за размера на маркучето - на картерната вентилация не може да се нарече "тънко" и вероятно предположението на biggy е невярно. Ако е тънко, като от вакуумната система - най-добре да е затапено.
Благодаря за отговорите. Маркучето наистина е тънко/ не повече от 5мм диаметър/, дълго е и отива някъде зад двигателя. Не съм забелязал да се омаслява двигателя, затова и аз си мисля, че е някакъв вакум.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 13 юли 2014, 12:45
от HACKO
5мм е вакум, ако не му намираш мястото, трябва да е затапено. Карането така не е фатално, но нещо няма да работи правилно.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 13 юли 2014, 14:05
от biggy
Реших да сложа една тръба да "суче" чист хладен въздух.
Използвах гофра за кухненски аспиратор, понеже е гъжкава и издържа на висока температра.
Закачих я от едната страна зад маската и я прекарах в страни от радиатора и с една скоба я захванах за отвора на кутята.
Направих едно кръкче и резултата е по-голяма пъргавина и по тих потор при подаване на газ.
След като навъртя повече километри ще мога д акажа дали всичко е наред.
Ако разсъжденията ми са правилни би трябвало и разхода дори да падне леко, защото подозирам че до сега съм карал с по-богата смес, но това са размислите на един лаик.
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Публикувано: 13 юли 2014, 15:51
от synthez 3D
Значи изобщо нямаш резонаторна кутия? По принцип няма проблеми да караш така, но шумът е доста повече, особено при отворен дросел и натоварване. Кутията служи само за заглушаване на шума и ако не те дразни, може да си караш и без нея.