Ей, добре си бяхме преди няколко години, когато тази кола се твърдеше че нямала електронно управление на двигателя...
1.Честно казано първата ми мисъл се завъртя точно около авансатора,но не бях сигурен. Малко е егоистично но се радвам,че съм бил горе долу в правилната посока.
Moже да трака дюза, трябва да се чуе и прецени. Тракането от една дюза е много по-бавно - 1/2 от честотата на въртене на двигателя, или ще е около 12 Hz. Oт предварението - авансатор, електроника, датчици - ще трака всеки цилиндър с двойно по-висока честота.
2.Сега ме гложди друго-умната дюза и датчика на коляновия вал нали с електрически сигнали дават на компа нужната информация за работата на мотора за всякакви режими.
Те непрекъснато дават сигнал, а регулирането е в почти цялото време. Поне на моята кола е винаги.
3.Ако са повредени няма ли да спрат да работят въобще и мотора да трака постоянно,а не както е написал колегата че след 10 сек. се оправя.
Зависи как са повредени. Може някойе електрическо съединение да дава контакт или дапрекъсва само за малко. Електрическата част на дюзата можеш да премериш сам с омметър - трябва да има съпротивление около 100 Ом. Дали не беше 92 до 100..? Не е важно, повреди ли се се променя с много.
Между другото, не знам дали има един модел на управлението, приемам че е така.
4. Или дават грешни сигнали и компа се мъчи за тия 10 сек. да регулира нещата така,че да са в норма с корекция с авансатора. Ако
Алгоритъмът на това управление не е толкова сложен. При грешен сигнал си регулира грешно според сигнала без ограничение във времето. До този извод съм стигнал с опити и наблюдение.
5.пък самия авансатор не работи,не трябва ли мотора пак да трака постоянно тъй като сигнала за корекция от компа не може да бъде изпълнен.
Зависи по какъв начин не работи. Може да не отваря въобще, може да е леко запушен, може понякога да сработва, понякога да заяжда. Авансаторът има подвижна механична част, и един отвор с подбран размер. А може електрически да се откача или закача когато си иска.
6. Ако пък самия компютър се е сбъгясал няма ли пак да трака постоянно или влиза все едно в авариен режим и спира тракането по някакъв начин
Не съм проучил датчиците, упрвлението и захранването напълно. Но общите положения са че може да работи и наполовина. Някоя лоша връзка може да промени сигнал от датчик или захранването. Тракане се получава при откачане на датчика на коляновия вал или откачане на авансатора. От дюзата или МАФ не става така. За температурата не знам. Не знам как и дали се отчита в алгоритъма.
Има една тема за управлението на 1,8 тд, в която съм писал основно аз. Закачена е като важна. Ако я четеш - чети - но да знаеш, че 99% от писаното е грешно или ненужно оплетено. Написа се, защото не се намери никой да напише нещо по-добро. Даже трябва да се изтрие и пренапише, но вероятно така ще си остане.
По-горе се спомена въздух в горивото - за да си сигурен дали имаш проблем с въздуха, сложи прозрачен маркуч СЛЕД ГНП. Ако видиш, че има мехурчета, дори малки, вече продължаваш с другите места по пътя на горивото.