Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 26 мар 2014, 21:26
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
Въпросът ми е в кой момент при смяна на маслото на двигателя се преминава от 10в 40 на 15в 40. Какъв е критерия - пробег, звук на двигателя, предценка на водача или нещо друго ? Двигателя ми посочения в заглавието.
Последна промяна от chesan на 02 сеп 2014, 08:12, променено общо 2 пъти.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?
Принципно никога. Почваш да доливаш повече масло, или си ремонтираш двигателя, ако харчи масло нетърпимо.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?
Какъв ти е двигателя? Оправи си профила!chesan написа:Въпросът ми е в кой момент при смяна на маслото на двигателя се преминава от 10в 40 на 15в 40.
Кой казва, че трябва да се преминава в някакъв момент или пробег?
Жална му майка на Zetec-a при една по-тежка зима с масло 15W40.
Виждал съм 10W40 на какво прилича сутрин при -20, че може и на долу да е било.
Преминаваш ако гори повечко масло и разликата в цената е драстична.
Личен опит при разход на масло 12л за 10 000 км, че най-добре се държеше с 5W40.
Каквито легенди и простотии да ми говорят за "тънко и дебело масло" ... убедил съм се на собствен гръб.
Разлика в разхода на масло м/у 10W40 и 5W40 е в полза на 5W40 т.е. с него беше по-добре.
5W30 обаче си го мяташе зад врата напрао

За 15W40 изобщо не съм си помислял да сипвам.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?
Ама как може въобще да си помисляте за 15w40? Дори и 10w40 не препоръчително. Има толкова изписано по темата .... а защо изобщо трябва да се минава на такива вискозитети - да не е текнал като лейка мотора? Дори и на 500 000 км. да е, НИКОГА не слагай 15w40. Много са тесни маслените магистрали /маслопроводите/ на Зетека и с това гъсто масло ще го довършиш. Сипвай си му 5w30 или 5w40 за да ти е мирна главата. Ако го харчи - доливай или ремонтирай - друга алтернатива НЯМА!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?
вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?
Ако питаш мен, аз мисля, че имам.opex написа:вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?
не теб 
делни ги кат го видиш, да не е спам

делни ги кат го видиш, да не е спам
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?
paci написа:Ако питаш мен, аз мисля, че имам.opex написа:вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Я да чуя ти букви що за символи са и цифрите кво са..
Да си свера часовника
П.с. ако има питанв за преминаване то трябва да има и научно обяснение за това.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
Пише го подробно някъде в средата на темата за маслата, когато невежеството се надигна твърде много и трябваше да се разбие.
Знае се какво е, но в случая освен вискозитета се има предвид и че от десетина години насам няма качествени масла с вискозитет 15в40 на масовия пазар. Отделно, пак в онази тема съм го чел, има една изтория за зетек (или част от зетек двигателите) и техните маслени разпръсквачи. Последните били чувствителни към вискозитета на маслото. Разбира се, става дума за този в работен режим на двигателя, и там дилемата ще е дали да е 30 или 40.
Аз казвам че мазилните качества на маслото ще са основния проблем за двигателя, след това вече и дали е 30 или 40, според тази или друга особеност на зетек.
За шофьорът до един момент ще е проблем повишеният разход на минералното нискокачествено 15в40 сравнено с някое по-добро. Вече в един по-късен момент започва да харчи повече и по други причини и тогава разликата изчезва.
Знае се какво е, но в случая освен вискозитета се има предвид и че от десетина години насам няма качествени масла с вискозитет 15в40 на масовия пазар. Отделно, пак в онази тема съм го чел, има една изтория за зетек (или част от зетек двигателите) и техните маслени разпръсквачи. Последните били чувствителни към вискозитета на маслото. Разбира се, става дума за този в работен режим на двигателя, и там дилемата ще е дали да е 30 или 40.
Аз казвам че мазилните качества на маслото ще са основния проблем за двигателя, след това вече и дали е 30 или 40, според тази или друга особеност на зетек.
За шофьорът до един момент ще е проблем повишеният разход на минералното нискокачествено 15в40 сравнено с някое по-добро. Вече в един по-късен момент започва да харчи повече и по други причини и тогава разликата изчезва.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?
Може и да имат представа за означенията, но повечето не са виждали "тесните" маслени магистрали и колко е разликата в диаметрите им, спрямо тези мотори, които са предвидени за работа с минерални масла.opex написа:вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Идеята е, че при двигател на определен пробег, заради износване на лагерите и появата на по-голяма хлабина, помпата не може да поддържа оптимално налягане, затова се преминава към по-гъсто масло при работна температура. Тука държа да уточня, че не става въпрос за разход (горене) на масло, а за налягането му, което способства за поддържането на постоянен маслен филм между триещите се части. И още всеобщото твърдение, че 10W30 е по-гъсто при работна температура от 5W30, респективно 10W40 и 5W40, изобщо не е вярно. Разликата е в качествата, климатичната зона на приложение и цената, не вярвайте сляпо на търговците.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?
Да, еднакви са при работна температура.HACKO написа:И още всеобщото твърдение, че 10W30 е по-гъсто при работна температура от 5W30, респективно 10W40 и 5W40, изобщо не е вярно.
До сега не съм попаднал на майстор, който да го знае това.
Всеки компетентен ми говори за "тънко и дебело масло" и като го питам кое е тънко и кое дебело и ми се хващат в 1вата цифра и аз приключвам разговора
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
Екстра, нова тема за масло. 


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
От кога се каня за такава?!madboy написа:Екстра, нова тема за масло.

Може и да не е тази, но ще има.
Оназ е дълга. Нищо, че на всяка нова страница се пита едно и също и се отговаря едно и също

Ценната информация в нея ще видим как ще я пренеса в новата тема.
Танаско ще помага

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
Е и на него му е мерак отдавна. Направете таблица с шорткъти. 


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
А е те за това и аз исках да разбера което наско написа.
Маслата от една абривиатура 10/40 или 5/40 са с един вискозитет при работна темперарура,но са с различен при сруден старт.
Що зетек не работел с 15/40 или с 20/50 на 50 градуса жега у африка с кво масло ще е с 5/30 и след 100 км постояннен пробег е станало маслото на водица и ша маже мотора колкото .....
И на тоз зетек колко са му па тънки маслените магистрали да го ева да не би да са по малки от на ВВТ- на ланча например ... Глупости.
Маслата от една абривиатура 10/40 или 5/40 са с един вискозитет при работна темперарура,но са с различен при сруден старт.
Що зетек не работел с 15/40 или с 20/50 на 50 градуса жега у африка с кво масло ще е с 5/30 и след 100 км постояннен пробег е станало маслото на водица и ша маже мотора колкото .....
И на тоз зетек колко са му па тънки маслените магистрали да го ева да не би да са по малки от на ВВТ- на ланча например ... Глупости.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
Разбира се, че имат значение всички цифри и обозначения при маслата. Иначе всичките щяха да са си просто масла. Друг е въпроса че повечето "маслопроизводители" у нас ги сипват от един казан и само различни етикети им слагат и ние си мислим че караме с оригинални "вносни" масла. 90% от маслата, които се купуват от тук, са л.й.а. Но ако са "редовни" и цифрите по тях истински, няма как да ме убедите, че видиш ли имат еднакви смазочни свойства при загрял двигател и няма значение какво е. Това до някъде е така, но кога в един мотор се получава най-голямо триене, следователно износване - именно при студения старт. А точно това е фактора, където числата си казват думата. Така че цифрите по истинските масла са от огромно значение, а да сложиш 15-40 на бензинов зетек е равносилно като да си сложиш въжето на шията - аз лично никога не бих си го причинил, ако ще зетека да е на 1 000 000 км. В "най-агресивния" и краен случай 10-40!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
Стига вече с този студен старт, той е 20сек., докато качи масло. Не сме в Аляска. Колко дена в София е -20? Отдавна климата у нас клони към Субтропичен отколкото Умерен, така че 10Wхх е напълно приемливо.


Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
2-ра смяна на масло на Мондео-то от профила с 5W30 на Форд Формула и до момента никакви проблеми (да чукна на дърво). Такова го дават по каталог след 98-ма г. така пише и в Аутодата. Колата по VIN е направена на 30.09.1998 г. а е с първа регистрация на 28.01.1999 г.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
А защо навряхте и зетеците в тая тема, като колегата питаше за ENDURA-D 1.8 TD

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD
Има и други, много по-важни параметри на маслата. С тях обикновеният потребител никога не се сблъсква, защото са загатнати с някакви буквички отзад на опаковката. Пълна мистерия 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта