Страница 1 от 2

Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 01 сеп 2014, 19:52
от chesan
Въпросът ми е в кой момент при смяна на маслото на двигателя се преминава от 10в 40 на 15в 40. Какъв е критерия - пробег, звук на двигателя, предценка на водача или нещо друго ? Двигателя ми посочения в заглавието.

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Публикувано: 01 сеп 2014, 20:10
от madboy
Принципно никога. Почваш да доливаш повече масло, или си ремонтираш двигателя, ако харчи масло нетърпимо.

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Публикувано: 01 сеп 2014, 20:54
от paci
chesan написа:Въпросът ми е в кой момент при смяна на маслото на двигателя се преминава от 10в 40 на 15в 40.
Какъв ти е двигателя? Оправи си профила!

Кой казва, че трябва да се преминава в някакъв момент или пробег?
Жална му майка на Zetec-a при една по-тежка зима с масло 15W40.
Виждал съм 10W40 на какво прилича сутрин при -20, че може и на долу да е било.

Преминаваш ако гори повечко масло и разликата в цената е драстична.
Личен опит при разход на масло 12л за 10 000 км, че най-добре се държеше с 5W40.

Каквито легенди и простотии да ми говорят за "тънко и дебело масло" ... убедил съм се на собствен гръб.

Разлика в разхода на масло м/у 10W40 и 5W40 е в полза на 5W40 т.е. с него беше по-добре.
5W30 обаче си го мяташе зад врата напрао =)):

За 15W40 изобщо не съм си помислял да сипвам.

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Публикувано: 02 сеп 2014, 00:34
от martin1977
Ама как може въобще да си помисляте за 15w40? Дори и 10w40 не препоръчително. Има толкова изписано по темата .... а защо изобщо трябва да се минава на такива вискозитети - да не е текнал като лейка мотора? Дори и на 500 000 км. да е, НИКОГА не слагай 15w40. Много са тесни маслените магистрали /маслопроводите/ на Зетека и с това гъсто масло ще го довършиш. Сипвай си му 5w30 или 5w40 за да ти е мирна главата. Ако го харчи - доливай или ремонтирай - друга алтернатива НЯМА!

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Публикувано: 02 сеп 2014, 01:17
от opex
вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Публикувано: 02 сеп 2014, 01:21
от paci
opex написа:вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Ако питаш мен, аз мисля, че имам.

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Публикувано: 02 сеп 2014, 01:31
от opex
не теб _friends_

делни ги кат го видиш, да не е спам

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Публикувано: 02 сеп 2014, 06:28
от koinov_bg
paci написа:
opex написа:вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Ако питаш мен, аз мисля, че имам.

Я да чуя ти букви що за символи са и цифрите кво са..
Да си свера часовника


П.с. ако има питанв за преминаване то трябва да има и научно обяснение за това.

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 02 сеп 2014, 09:04
от diesel1.6
Пише го подробно някъде в средата на темата за маслата, когато невежеството се надигна твърде много и трябваше да се разбие.
Знае се какво е, но в случая освен вискозитета се има предвид и че от десетина години насам няма качествени масла с вискозитет 15в40 на масовия пазар. Отделно, пак в онази тема съм го чел, има една изтория за зетек (или част от зетек двигателите) и техните маслени разпръсквачи. Последните били чувствителни към вискозитета на маслото. Разбира се, става дума за този в работен режим на двигателя, и там дилемата ще е дали да е 30 или 40.
Аз казвам че мазилните качества на маслото ще са основния проблем за двигателя, след това вече и дали е 30 или 40, според тази или друга особеност на зетек.
За шофьорът до един момент ще е проблем повишеният разход на минералното нискокачествено 15в40 сравнено с някое по-добро. Вече в един по-късен момент започва да харчи повече и по други причини и тогава разликата изчезва.

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Публикувано: 02 сеп 2014, 18:54
от HACKO
opex написа:вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Може и да имат представа за означенията, но повечето не са виждали "тесните" маслени магистрали и колко е разликата в диаметрите им, спрямо тези мотори, които са предвидени за работа с минерални масла.
Идеята е, че при двигател на определен пробег, заради износване на лагерите и появата на по-голяма хлабина, помпата не може да поддържа оптимално налягане, затова се преминава към по-гъсто масло при работна температура. Тука държа да уточня, че не става въпрос за разход (горене) на масло, а за налягането му, което способства за поддържането на постоянен маслен филм между триещите се части. И още всеобщото твърдение, че 10W30 е по-гъсто при работна температура от 5W30, респективно 10W40 и 5W40, изобщо не е вярно. Разликата е в качествата, климатичната зона на приложение и цената, не вярвайте сляпо на търговците.

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Публикувано: 02 сеп 2014, 19:22
от paci
HACKO написа:И още всеобщото твърдение, че 10W30 е по-гъсто при работна температура от 5W30, респективно 10W40 и 5W40, изобщо не е вярно.
Да, еднакви са при работна температура.
До сега не съм попаднал на майстор, който да го знае това.

Всеки компетентен ми говори за "тънко и дебело масло" и като го питам кое е тънко и кое дебело и ми се хващат в 1вата цифра и аз приключвам разговора

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 02 сеп 2014, 21:03
от madboy
Екстра, нова тема за масло. :mrgreen:

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 02 сеп 2014, 21:05
от paci
madboy написа:Екстра, нова тема за масло. :mrgreen:
От кога се каня за такава?! :D:
Може и да не е тази, но ще има.
Оназ е дълга. Нищо, че на всяка нова страница се пита едно и също и се отговаря едно и също :)
Ценната информация в нея ще видим как ще я пренеса в новата тема.
Танаско ще помага :D:

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 02 сеп 2014, 21:12
от madboy
Е и на него му е мерак отдавна. Направете таблица с шорткъти. :lol:

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 02 сеп 2014, 22:16
от koinov_bg
А е те за това и аз исках да разбера което наско написа.
Маслата от една абривиатура 10/40 или 5/40 са с един вискозитет при работна темперарура,но са с различен при сруден старт.

Що зетек не работел с 15/40 или с 20/50 на 50 градуса жега у африка с кво масло ще е с 5/30 и след 100 км постояннен пробег е станало маслото на водица и ша маже мотора колкото .....

И на тоз зетек колко са му па тънки маслените магистрали да го ева да не би да са по малки от на ВВТ- на ланча например ... Глупости.

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 02 сеп 2014, 23:54
от martin1977
Разбира се, че имат значение всички цифри и обозначения при маслата. Иначе всичките щяха да са си просто масла. Друг е въпроса че повечето "маслопроизводители" у нас ги сипват от един казан и само различни етикети им слагат и ние си мислим че караме с оригинални "вносни" масла. 90% от маслата, които се купуват от тук, са л.й.а. Но ако са "редовни" и цифрите по тях истински, няма как да ме убедите, че видиш ли имат еднакви смазочни свойства при загрял двигател и няма значение какво е. Това до някъде е така, но кога в един мотор се получава най-голямо триене, следователно износване - именно при студения старт. А точно това е фактора, където числата си казват думата. Така че цифрите по истинските масла са от огромно значение, а да сложиш 15-40 на бензинов зетек е равносилно като да си сложиш въжето на шията - аз лично никога не бих си го причинил, ако ще зетека да е на 1 000 000 км. В "най-агресивния" и краен случай 10-40!

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 03 сеп 2014, 00:54
от HACKO
Стига вече с този студен старт, той е 20сек., докато качи масло. Не сме в Аляска. Колко дена в София е -20? Отдавна климата у нас клони към Субтропичен отколкото Умерен, така че 10Wхх е напълно приемливо.
Изображение

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 03 сеп 2014, 01:14
от mi6o
2-ра смяна на масло на Мондео-то от профила с 5W30 на Форд Формула и до момента никакви проблеми (да чукна на дърво). Такова го дават по каталог след 98-ма г. така пише и в Аутодата. Колата по VIN е направена на 30.09.1998 г. а е с първа регистрация на 28.01.1999 г.

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 03 сеп 2014, 01:52
от madboy
А защо навряхте и зетеците в тая тема, като колегата питаше за ENDURA-D 1.8 TD

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Публикувано: 03 сеп 2014, 03:25
от dreadx
Има и други, много по-важни параметри на маслата. С тях обикновеният потребител никога не се сблъсква, защото са загатнати с някакви буквички отзад на опаковката. Пълна мистерия :evil: