Сваляне на шайба от пистов ремък

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
naskopk
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 21 апр 2009, 23:30
Модел на автомобила: FORD Eskort combi Chia 1.6 benzin pulen injekcion ;)Gazova uredba montirana v Italia
Status: Извън линия

Сваляне на шайба от пистов ремък

Мнение от naskopk » 08 сеп 2014, 22:27

Здравейте колеги! Колата ми е Ford Escort 95 г. бензин 1.6 16 v ; двигател DOCH Gia Combi
Имам следния проблем: Как да развия болта на коляновия вал, който държи шайбата на пистовия ремък? И моля за повече информация за белезите или евентуално начина на зацепване на агренажния ремък. В момента сменям гарнитура на главата и ми е за пръв път, затова ще се радвам ако някой може да помогне с подробности и схеми(направи си сам :D ).
Благодаря предварително. >:D<:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Сваляне на шайба от пистов ремък

Мнение от HACKO » 09 сеп 2014, 09:38

Най-лесно е с пневматичен гайковерт, който явно нямаш, щом задаваш този въпрос. Трудния начин е, като включиш на 1ва и някой натиска спирачките докато ти блъскаш с чука по ключа.
Центровката на газоразпределението е сложна операция и не може да се обясни по нета на човек, "който му е за първи път" (поне аз не се наемам и после да ми тежиш на съвестта). Първо някой трябва да ти го покаже, после да се пробваш на едновалов мотор и чак тогава да се пробваш на двувалов.
Поставянето на главата на мястото и и най-вече затягането и също е специфична операция, която се прави с динамометричен ключ и се следва определена последователност, която е различна за различните мотори.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сваляне на шайба от пистов ремък

Мнение от mi6o » 09 сеп 2014, 19:38

Здравей колега. Помагал съм за смяна на ангренаж на същия мотор, само че във Фиеста. Аз лично успях сам да си сменя семерингите, водната помпа, ролките и ремъците по ангренажа на Мондео-то от профила, но с голяма помощ от колегата Специалиста а неговите знания са далеч над моите. На мен също ми беше за пръв път, но реших да се хвърля и е факт, че колата за сега работи без проблеми (силно се надявам до другата смяна да нямам ядове). Става въпрос обаче за моята кола и ако нещо не съм направил и мотора изтропа, да си бера ядовете лично аз а не някой друг и тук колегата Наско е много прав. Мога да кача снимки от Аутодата за зацепването на мотора и стягането на главата, мога също и да помогна с превода по стъпките, които са нужни за ремонта. Трябва обаче да си на 1000 % сигурен точно какво, как и с какви инструменти правиш, а ако имаш и най-малкото съмнение по-добре да го направи човек който знае. Честно казано и аз не искам да ми тежиш на съвестта ако нещо се обърка, а не е като да няма какво.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Сваляне на шайба от пистов ремък

Мнение от baro » 09 сеп 2014, 21:02

Здравей и от мен. Болта съм развивал по малко опасен начин ,но нямаше как иначе. Развих го със стартера,като камъка с твърдо рамо и тръбичка в него се подпира на земята и леко се чуква да превърти на стартер. Това се прави на извадена букса на бобината,за да се избегне запалване на мотора. Този метод не ти го препоръчвам ,че си е опасно за теб и колата. Другия вариант е с две удължения да излезе рамото и с тръба да напъваш. Най лесно с гайковерт ама не всеки има под ръка. Самото зацепване за мен е лесно,но ти трябват някои приспособления за това. Самите валове се зацепват с 5 мм шина отзад един към друг. Аз винаги развивам зъбните колела. Така става по-лесно,но за там ти трябва приспособление да държиш контра на самото колело докато развиваш болта. След което нареждаш ремъка и докарваш коляновия вал с голямата шайба на белег. Ако нямаш аутодата няма да се справиш сбелезите обаче.

naskopk
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 21 апр 2009, 23:30
Модел на автомобила: FORD Eskort combi Chia 1.6 benzin pulen injekcion ;)Gazova uredba montirana v Italia
Status: Извън линия

Re: Сваляне на шайба от пистов ремък

Мнение от naskopk » 17 сеп 2014, 20:48

Колеги, послушах адаша и викнах един приятел, който е в час с тези неща и с негова помощ като не свалихме шайбата на коляновия вал, а сложихме наши белези на двата вала и долу на коляновия вал и тогава свалихме ремъка. След това разглобих и сглобих всичко по поредност и накрая пак викнах приятеля ми за да зацепим двигателя. Вече 1 седмица колата върви успешно. Мерси на всички, които ме посъветваха! Ако някой има нужда, може да ме попита, защото след като извършиш тази процедура веднъж ти става ясно за какво иде реч. Закривам темата :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта