От къде идва този шум?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Pokytyyy
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 22 яну 2013, 20:00
Модел на автомобила: Focus 1.8 16V (115)
Status: Извън линия

От къде идва този шум?

Мнение от Pokytyyy » 14 сеп 2014, 14:44

Здравейте, колата е Форд Фокус 1,8 16V 115k.с. 99г. газ/бензин.
Някой може ли да ми каже от къде може да идва това цвичене, което се чува от видеото?
Сменен е Агренажен ремък с водна помпа и ролки. След смяната колата ми гаснеше на студен двигател на бензин, като загрее на газ няма проблем.
Смених свещи и сега не гасне, но като подам малко газ и все едно се дави мотора и гасне и това го прави само на бензин, докато е студена. Незнам дали има и нещо общо със страния звук. Някой, ако има някакви предположения, ще съм благодарен да сподели.


https://www.dropbox.com/s/l419p1ga4nr6k ... 3.mp4?dl=0

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от koinov_bg » 14 сеп 2014, 16:20

Всички ролки ли смени?
Я ходи при майстора да ти прегледа колата наново щот нещо не е наред.
Ролка ти дрънчи водна помпа шуми...
Нещо не е читава работата(частите)
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Pokytyyy
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 22 яну 2013, 20:00
Модел на автомобила: Focus 1.8 16V (115)
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от Pokytyyy » 14 сеп 2014, 17:30

Сменени са:

1 x Zahnriemen - Ремък
1 x Wasserpumpe - Водна Помпа
1 x Spannrolle (Zahnriemen) - Оптяжна ролка
1 x Umlenk-/Führungsrolle, Zahnriemen - Водеща ролка

Явно е, че има проблем. Частите са поръчвани от ибей (http://www.ebay.de/itm/191137179954) - до сега съм нямал проблеми.Не знам колко са качествени, на Континентал са.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от opex » 14 сеп 2014, 19:26

или от помпата на хидравликата (маслото на ниво ли е?) или от шайбата на климатика, пуснете климатика и вижте дали и как променя звука
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от koinov_bg » 14 сеп 2014, 23:15

opex написа:или от помпата на хидравликата (маслото на ниво ли е?) или от шайбата на климатика, пуснете климатика и вижте дали и как променя звука
Яиш от хидравликата не ми доде на акъла ама може би е от там...Ама звука е един такъв малко на ролка ми мяза.

Има варянт нещо да не е затегнато(забравено) да се завие като хората и като се развие ... Глей кво става.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Pokytyyy
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 22 яну 2013, 20:00
Модел на автомобила: Focus 1.8 16V (115)
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от Pokytyyy » 15 сеп 2014, 20:18

Маслото на хидравликата е на ниво ама и то е доливано сега при смяната на ремъка, защото беше на минимума.
Иначе колата сега е на майстор и чакам да видим какво ще излезе.

Pokytyyy
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 22 яну 2013, 20:00
Модел на автомобила: Focus 1.8 16V (115)
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от Pokytyyy » 21 сеп 2014, 13:45

Оказа се че компресията на 1-ви цилиндър е 9 на останалите 3 е 13. Явно от там идва проблема и може би клапани. За сега ще карам така докато може.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от koinov_bg » 21 сеп 2014, 16:35

Ако е заминал клапън колата няма да върви,и другото което може да се отчупи някое и друго парче и да стане... Мамамиа
Недей да караш така да не счпиш целия мотор и сега ако се опрай с 300-400 лв по натам да надфърлиш 1000-ката и то със сигорност
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от martin1977 » 22 сеп 2014, 21:45

Колега, няма как на първи цилиндър компресията да е 9, а на другите 3- по 13. От завода колата излиза с компресия 9,8 и на 4-те цилиндъра. С времето и с износването, компресията намалява, не се увеличава. Този с 9- приемам го, ама другите 3 с 13 няма как да се съглася. Или по колата има правени много сериозни извращения, или сте мерили всичко друго, но не и компресия на цилиндри, или пък не е мерена правилно с правилния уред. Под извращения имам предвид, че някой някога е пилил главата за повече "мощност" ... и въпреки всичко е в сферата на фантастиката налягането да е 13. Не само че няма да има повече мощност, ами при тази компресия буталата много отдавна щяха да са се показали да видят кой ги наказва..... премери коректно компресията- с правилен уред и с човек, който знае как се прави и какво означава компресия.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от HACKO » 22 сеп 2014, 22:53

9.8 е степента на сгъстяване а не компресията. 13атм. е съвсем реална стойност, 9 е ниска, но все още не се нуждае от ремонт, обаче разликата от 4атм на е притеснителна. Най-вероятно има проблем с клапаните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от martin1977 » 23 сеп 2014, 10:51

Наско, напълно прав си. Точно щях да оспоря мнението ти, но реших преди да го направя, да се поровя из нета .... и ето какво намерих. А за толкова години съм мислел, че е едно и също нещо!

Ето и една табличка за отношението компресия - степен на сгъстяване:

Степен на Р, Начално Р, Гранично
сгъстяване Bar Bar

6,0 --------------->7,7 <----------------5,4
6,5 --------------->8,5 <----------------6,0
7,0 --------------->9,3 <----------------6,5
7,5 --------------->10,1 <----------------7,1
8,0 --------------->10,9 <----------------7,6
8,5 --------------->11,7 <----------------8,2
9,0 --------------->12,6 <----------------8,8
9,5 --------------->13,4 <----------------9,4
10 --------------->14,3 <----------------10,0
16 --------------->25,1 <----------------17,6
17 --------------->27,0 <----------------18,9
18 --------------->28,9 <----------------20,2
19 --------------->30,8 <----------------21,6
20 --------------->32,8 <----------------22,9
21 --------------->34,7 <----------------24,3
22 --------------->36,7 <----------------25,7

Много често когато се налага да проверим компресията в цилиндрите,някои колеги а и ''майстори'' бъркат двете неща/степен на сгъстяване-компресия/ а те съвсем не са едно и също нещо.
Ако компресията е около или под граничната нещата вървят към ремонт.

ivesp
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 юли 2012, 22:05
Модел на автомобила: 2004 Tourneo Connect 1.8 16v Zetec
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от ivesp » 26 сеп 2014, 14:53

[quote="Pokytyyy"]Здравейте, колата е Форд Фокус 1,8 16V 115k.с. 99г. газ/бензин.
Някой може ли да ми каже от къде може да идва това цвичене, което се чува от видеото?
Сменен е Агренажен ремък с водна помпа и ролки. След смяната колата ми гаснеше на студен двигател на бензин, като загрее на газ няма проблем.
Смених свещи и сега не гасне, но като подам малко газ и все едно се дави мотора и гасне и това го прави само на бензин, докато е студена. Незнам дали има и нещо общо със страния звук. Някой, ако има някакви предположения, ще съм благодарен да сподели.


Здравей колега,

Аз имам абсолютно същите признаци на компресията на 1 е 9 , а на останалите е 12-13, мотора е абсолютно същия, В момента сваляме главата,
пуснах и тема за гаснене при студен двигател на бензин и след малко ще пусна и снимки на клапаните. Колата е 225 000 км реални защото е купувана от Бг.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от urgan » 26 сеп 2014, 16:54

martin1977 написа:Много често когато се налага да проверим компресията в цилиндрите,някои колеги а и ''майстори'' бъркат двете неща/степен на сгъстяване-компресия/ а те съвсем не са едно и също нещо.
Кажи кои са тия майстори че това е срам и позор да объркаш двете степен на сгъстяване и компресия.
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От къде идва този шум?

Мнение от martin1977 » 26 сеп 2014, 17:35

Не знам, този текст го копирах дословно от друг авто-форум .....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта