Играещи обороти на свободен ход 1.8 TD Endura-D (сезон 2)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
chesan
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 26 мар 2014, 21:26
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Играещи обороти на свободен ход 1.8 TD Endura-D (сезон 2)

Мнение от chesan » 14 ное 2014, 18:23

Току що запалих колата, приместих я 10-20 метра назад, и я оставих да работи на място. Тогава оборотите взеха да играят нагоре-надолу ( с около 200 оборота) И преди ми е правила такива номера, за това този път вдигнах капака да видя какво става там. Тогава видях това жило, където е заградено в червено кръгче на снимката ( прилича ми на смукача) да се движи напред назад с около половин сантиметър ход и да опъва това, за което е захванато. Припомпих леко колата, не се оправи и изгасих. После запалих, пак направи така, но с по-леко отклонение. Пак и згасих, запалих отново след секунди. Тогава колата вече беше позагряла леко и оборотите спряха да играят. Каква според вас колеги е причината за това ? Мондео МК 2 Джиа, 1.8 ТД Ендуда-Д.
snimka forum.jpg

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Играещи обороти на свободен ход 1.8 TD Endura-D (сезон 2)

Мнение от paci » 14 ное 2014, 20:23


Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Играещи обороти на свободен ход 1.8 TD Endura-D (сезон 2)

Мнение от OgiDogi » 14 ное 2014, 22:49

chesan написа:... Тогава видях това жило, където е заградено в червено кръгче на снимката ( прилича ми на смукача) да се движи напред назад с около половин сантиметър ход и да опъва това, за което е захванато... Тогава колата вече беше позагряла леко и оборотите спряха да играят...
Смени си температурният датчик, който е отстрани на термостата, от страната на дебелият маркуч за картерна вентилация и си провери/почисти/стегни датчика за обороти на коляновия вал (чете маховика отзад, под турбината). Няма кой друг да каже на компютъра да опъва "смукача", било то за повишаване заради ниска температура или търсене на зададени обороти заради грешна информация.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Играещи обороти на свободен ход 1.8 TD Endura-D (сезон 2)

Мнение от specialista » 14 ное 2014, 23:31

Възможно е и да е реакция от нежелано спадане на оборотите.Говоря за проблем който не позволява на помпата да подържа равномерен ход.Лошо снябдяване с гориво или постъпване на въздух.Тогава при спадане на оборотите под желаните се намесва компютъра и ги повишава със изтегляне на жилото,обаче в следващия момент ставт високи и жилото се връща,те падат критично и така до безкрай.Има някаква опция реглаж,но все пак не е пред очите ми и не е редно да давам настъвления.
Оги ти е дал напътствия какво да провериш да няма някакви ел. ядове,от там на сетне ще ти се наложи да потърсиш някой който може да реши проблема.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта