Страница 1 от 1
нямам 5 предавка
Публикувано: 01 дек 2006, 16:59
от shmitc
Колеги,вчера реших да си сменя маслото в скоростната кутия.Източих старото масло,налях новото и тук дойде проблема.След като тръгнах изредих предавките и като включих 5 предавка тя не зацепва.Влиза си нормално но не зацепва,много странно.Защо?!?!?!?!.Някой би ли ми помогнал по някакъв начин?
Публикувано: 01 дек 2006, 18:07
от paci
От къде източи маслото ?
Да не е от едно дет стърчи, пада се в дясно на кутията?
Публикувано: 01 дек 2006, 18:19
от milenskior
Ха ха тъкмо и аз това щях да питам, защото като сменявах маслото на моя какви изпълнения бяха не е истина. При моя, а сигурно и при твоя няма пробка за източване на маслото, така че и аз отначало развих въпросното нещо и това май беше фиксатора за 5 скорост. Та после развих и свалих капака на 5 ск. и почнах да повдигам колата на крик, но и така не излезе всичко, затова събраш 4 приятеля и хванахме колата и я повдигнахме на една страна да изтече маслото. Ако някой ни беше гледал отстрани щеше да се спука от смях, защото ни вдигахме и държахме на почивки.
Публикувано: 01 дек 2006, 19:14
от shmitc
да от стърчащото,защото няма другаде от къде
milenskior написа:Ха ха тъкмо и аз това щях да питам, защото като сменявах маслото на моя какви изпълнения бяха не е истина. При моя, а сигурно и при твоя няма пробка за източване на маслото, така че и аз отначало развих въпросното нещо и това май беше фиксатора за 5 скорост. Та после развих и свалих капака на 5 ск. и почнах да повдигам колата на крик, но и така не излезе всичко, затова събраш 4 приятеля и хванахме колата и я повдигнахме на една страна да изтече маслото. Ако някой ни беше гледал отстрани щеше да се спука от смях, защото ни вдигахме и държахме на почивки.
мен ме интересува да си реща проблема,а не как да си сменя маслото!!!
Публикувано: 01 дек 2006, 19:30
от paci
shmitc написа:да от стърчащото,защото няма другаде от къде
Знам

Тва не се бара.
Някаква съчма да е падала? Може и да е вътре.
Колегата дето писа горе, че правил тази грешка да пише как се е оправил.
Според мен по-добре не се опитвай сам.
Намери човек които знае какво е двигател как работи и какво е скоростна кутия. Щот има майстори като вдигнат капака и имам чувството, че са видели извънземна технология независимо от модела и марката.
За тази джаджа дето си я отвил знам от моя майстор.
Разправах му за колегата дето я има абсолютно същата като моята как е ударил по някъкъв черен път, някъде към морето са били и са се връщали и къде са се бутали незнам но кутията останала без масло и се прибал на 5-та.
Ходил при някакъв майстор и кво са ръчкали и в момента няма 5-та щото нещо и се било счупило
Дали проблема не е бил само във фиксатора незнам.
Публикувано: 01 дек 2006, 20:01
от shmitc
то съчма няма.Фиксатора(този дългия болт)в него има едно като клапанче което се движи нагоре-надолу и това въпросното като се вкара с болта в скоростната кутия влиза в един улей и няма как да се размести или нещо такова.Затова ми е странно как стана че я няма 5 скорост
Публикувано: 01 дек 2006, 20:52
от milenskior
Ами мисля че аз свалих фиксатора видях, че не е пробка и си го сложих отново.
А иначе за проблема според мен е необходимо да се свали капака на кутията от към гумата и там се намират зъбните колела за 5 скорост и при това положение ще се види какво става и защо не включва.
Определено не е от маслота повярвай ми.
Публикувано: 02 дек 2006, 00:32
от HACKO
Не би трябвало като се свали фиксатора да се случи нещо. Точил съм няколко пъти маслото на 4 степенна кутия и нищо не се е случвало. На 5 степенната като сменях съединитела направо измъкнах полуоските и нямам наблюдение.
Извън темата- защо според вас на скоростната кутия няма пробка за източване?
Публикувано: 02 дек 2006, 00:48
от diesel1.6
HACKO написа:Не би трябвало като се свали фиксатора да се случи нещо. Точил съм няколко пъти маслото на 4 степенна кутия и нищо не се е случвало. На 5 степенната като сменях съединитела направо измъкнах полуоските и нямам наблюдение.
Извън темата- защо според вас на скоростната кутия няма пробка за източване?
много точно е изработена и ако се появят замърсявания, те ще са от важни места и няма да е проблем маслото, а износените детайли...
така е мислено преди 30 години с тези кутии, и после
може би...
по темата - източването на маслото не е бабешка работа, а отвиването на пробко-приличащи части създава скъпи неприятности - като в случая.
Публикувано: 03 дек 2006, 01:05
от milenskior
Според мен единственото решение е да се свали капака на кутията и да се види какво става при вкл. на 5 и след това да се прецени за по нататъшни действия
paci:
сложи отметка на "ВКЛЮЧИ HTML в това мнение" за да ти се оправят цитатите.
Извинявам се ,че толкоз много ти редактирах мнението но заедно със забележката стана много ...
Публикувано: 04 дек 2006, 11:03
от petkoff_pl
Втази тема
Смяна на масло в скоростите съм задавал въпроса май за този фиксатор и никой не ми отговори, затова и не го пипах иначе и аз щях да съм потърпевщ.Ето и снимка на въпросният фиксатор който не е желателно да разивате както стана есно от горе написаното

Публикувано: 05 дек 2006, 17:36
от shmitc
Колеги,оправих си проблема.И проблема въобще не произлиза от тези дългите болтове,те нямат нищо общо и маслото се източва точно от тях.Има едно малко болтче(което прилича на пробка и което играе фиксатор на 5-та предавка) до този дългия болт който е показал на снимката колегата,което никога и в никакъв случай да не се развива.Аз го бях развил точно това.Оказа се че това малко болтче държи една вилка която зацепва 5-та предавка.Днес я сложих на мястото и,и вече си имам 5-та предавка.Благодаря все пак за мненията,които принципно нямаха нищо общо с темата
Болта който е ограден със зелено от него спокойно може да се източва маслото,колеги.Болтчето което пролича на пробка(ограденото с червено),него никога и за нищо не отвъртайте,защото то играе фиксатора на 5-та предавка.За него е захванато валчето което зацепва предавката.
Публикувано: 21 дек 2006, 03:49
от mistyrain
Доста важен урок - Благодарq
5-та
Публикувано: 24 дек 2006, 16:33
от KPETEH
Сега да споделя моя опит!
Карах си на 5-та ма некаде с 160(1.8д бе колата), и изведнъж оборотите нагоре а колата се едно е на нулева скорост! Нема 5-та!
(как се прибирах от пловдив само с 4 скорости...

)
Та значи на тоя форд ескорт 5-тата скорост е отделно от другите, зъбното колело се износило, намерихме настаро друго и се оправи работата. Има вариант да се завари ама е почти сигурно, че няма да изкара дълго. Толкова от мен!
Причината за износването според един познат е прекалено ранното превключване на 5-та предавка - респективно каранаето на прекалено ниски(вредни) обороти, за да се спазва все пак някаква "прилична" скорост в населени места.
успех