След смяна маховик Mondeo MK3, 2001 2.0 146 к. с.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 09 окт 2013, 01:17
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
След смяна маховик Mondeo MK3, 2001 2.0 146 к. с.
Здравейте колеги, направих най-после неизбежния ремонт на маховика на моето бензиново Мондео МК3, ( пристъргваше при палене сутрин, съеденителя почна да приплъзва при ускоряване, а започна да се бъзика и с паленето на студен двигател като четох, че стартера се скапва от прецакан маховик). Та сега след ремонта който излезе общо 1000лв имам някои въпроси и ако има такива като мен нека споделят.
Въпросното пристъргване на студен двигател продължава и сега , като натисна съединителя спира, като го пусна се чува, като отшумява със загряванвто на двигателя
При палене на студен двигател при натиснат съединител пали от раз, но при пуснат съединител леко притриса, а понякога се задъхва докато зацепи и е дразнещо
Влизайки в нормален режим на работа и градуси колата е пушка и си ускорява ок вече, но тва стъргане и затруднено палене мислех че ще изчезнат веднага след ремонта.
сменил съм лагер помпа, съединител, демферен маховик и масло скоростна кутия, частите са ЛУК , минал съм 100км и се съмнявам или в неправилен монтаж или пък в нужда от време съединителя и маховика да улегнат и да се загладят за да работят ок, моля за съвети
Въпросното пристъргване на студен двигател продължава и сега , като натисна съединителя спира, като го пусна се чува, като отшумява със загряванвто на двигателя
При палене на студен двигател при натиснат съединител пали от раз, но при пуснат съединител леко притриса, а понякога се задъхва докато зацепи и е дразнещо
Влизайки в нормален режим на работа и градуси колата е пушка и си ускорява ок вече, но тва стъргане и затруднено палене мислех че ще изчезнат веднага след ремонта.
сменил съм лагер помпа, съединител, демферен маховик и масло скоростна кутия, частите са ЛУК , минал съм 100км и се съмнявам или в неправилен монтаж или пък в нужда от време съединителя и маховика да улегнат и да се загладят за да работят ок, моля за съвети
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: След смяна маховик
За кой мотор на бензиново МК3 става въпрос? И коя година е? Също каква е скоростната кутия?
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 09 окт 2013, 01:17
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: След смяна маховик
mondeo mk3, 2001г. 2.0L, 146 к.с. а скоростите са 5 степенна
- slavei2003
- потребител
- Мнения: 199
- Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
- Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: След смяна маховик
Здравей колега! От написаното оставам с впечатление ,че проблема ти е от скоростната кутия.При палене с натиснат съединител и първичния вал е отцепен /скоростната кутия е напълно отделена от двигателя/тогава няма проблем.При палене без натиснат съединител се върти и първичния вал и товари мотора.При теб явно това натоварване е по-голямо и колата тресе докато е студена .Може да е от гъсто масло или износване на детайли в кутията.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 09 окт 2013, 01:17
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: След смяна маховик
Възможен е и този вариант
, като се надявах да не клонят натам нещата. Сменил съм маслото със 75/90 и ако трябва да съм честен има разлика (към по - лошо) трудно влиза 2-ра , докато преди беше една идея по-добре, а сега направо прихърква, май по-добре да не го бях сменял

- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: След смяна маховик Mondeo MK3, 2001 2.0 146 к. с.
Не съм убеден, че не е трябвало да сменяш маслото, защото ако кутията е тръгнала, рано или късно ще замине. Даже е препоръчително да се сменя. Друг е въпросът дали е сложено подходящо и качествено масло, а не някакво менте. Не съм чувал този модел да страда от маховик и вероятно смяната му е напразна. И не мисля че е демпферен (не съм сигурен). Също съединител и маховик няма какво да слягат, че да изчезне проблема. И при мен беше така, но при студен мотор стържеше леко, а при загрял тракаше като картечница. 90% подкрепям мнението за кутия, щом другото по трансмисията е сменено. По-евтино е да се смени кутията, отколкото да се ремонтира.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 09 окт 2013, 01:17
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: След смяна маховик Mondeo MK3, 2001 2.0 146 к. с.
Ще го имам предвид при това положение и смятам да се подготвя с кутия, може ли някакво инфо каква мога да сложа ( има ли взаимнозаменяеми от други модели) или трябва да е от същия модел и година.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: След смяна маховик Mondeo MK3, 2001 2.0 146 к. с.
Ако искаш не избързвай засега да взимаш кутия, защото не е 100% сигурно (90% е). А и ако е първичен вал в кутията, има колеги с такъв проблем, които карат много хиляди километри. Карай засега така и ако се влоши, тогава ще го мислиш. Иначе трябва същата кутия, която може от донор да се свали и дано е в по-добро състояние. Трудна е смяната, но ремонт на кутия е още по-труден.
- slavei2003
- потребител
- Мнения: 199
- Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
- Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: След смяна маховик Mondeo MK3, 2001 2.0 146 к. с.
75w90 е маслото за твоята кутия според аутодатата. Трябва да е добре.Слагат се различни кутии на твоя модел .Едната е MTX75,която е като моята на галаксито.Аз я карам с ATF и няма грижи и при -17 градуса.Оригинално беше с червено масло за автоматик. Пробвай с ATF на приста и след това отваряй кутия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта