Страница 1 от 1
Съвет за бензинов двигател 1.6 фокус мк1 ?
Публикувано: 17 фев 2015, 16:42
от dobatavision
Колеги кой двигател 1.6 16в е най-сполучливия на фокус мк1 ?
Някъде са ми казвали, че 1.6SE e по-добре от 1.6S има ли нещо такова каква е разликата ?
Дайте съвети, слаби места, какво да гледам като купувам ?
Re: Съвет за бензинов двигател 1.6 фокус мк1 ?
Публикувано: 17 фев 2015, 16:46
от dragonn2
До колкото знам разлика няма. SE е след 2001 някъде (фейслифт-а). Но съм виждал фейслифтови със Zetec-S и преди фейслифта с Zetec-SE.
Разликате е в наименованието и цвета на капака на клапаните.
Re: Съвет за бензинов двигател 1.6 фокус мк1 ?
Публикувано: 22 мар 2015, 13:36
от BIGFORDFAN
Колеги, искам и аз да попитам за мнение (от личен опит най-добре) за Фокус мк1 автоматик, 1.6 бензин. Интересува ме този автоматик дали е сравнително надежден, не е от много модерните и затова се надявам да е сравнително безпроблемен. И за 1.6 мотора доста хора казват че харчи масло, освен това други проблеми за които да се оглеждам? Евентуално цени за обслужване на автомата също ще са ми от полза. Колата ще се управлява от жена, автомата е задължителен.
Re: Съвет за бензинов двигател 1.6 фокус мк1 ?
Публикувано: 24 мар 2015, 13:55
от ivan_s
BIGFORDFAN написа:Колеги, искам и аз да попитам за мнение (от личен опит най-добре) за Фокус мк1 автоматик, 1.6 бензин. Интересува ме този автоматик дали е сравнително надежден, не е от много модерните и затова се надявам да е сравнително безпроблемен. И за 1.6 мотора доста хора казват че харчи масло, освен това други проблеми за които да се оглеждам? Евентуално цени за обслужване на автомата също ще са ми от полза. Колата ще се управлява от жена, автомата е задължителен.
От година и 2 месеца имам точно този Фокус - класически автоматик с хидротрансформатор. Според едни източници кутията е разработена от Мазда за Форд, според други е съвместна разработка на Мазда и Форд. Автоматикът е малко тромав, но като конструкция е много надежден и търпи всякакви издевателства. Задължително преди покупката го пробвай поне няколко километра. Не трябва да усещаш придърпвания или странни звуци, трябва да превключва скоростите плавно за не повече от секунда-секунда и половина. След това задължително сменяш маслото и филтъра. Фордовската спецификация е WSS-M2C 202-B, Mercon V. Засега съм открил само 2 масла, които се продават у нас и които отговарят на тази спецификация: Ravenol Mercon V и Fuchs Titan ATF 3353. Не са евтини - около 22 лв. за литър. В краен случай става и Dexron III H, което е разработка на GM, но по-добре си намери Mercon V. Общото количество, което събира кутията, е 6,8 литра, но обикновено смяната се извършва като опресняване - източват се 3-4 литра и се долива толкова, караш 2000 км и повтаряш процедурата, може и да потретиш, ако искаш да си съвсем сигурен. Чувал съм, че има сервизи, които могат да сменят наведнъж цялото масло, но аз поне не съм попадал на такива. Моторът 1.6 Zetec-SE е известен с това, че харчи масло - при мен е около 200 мл на 1000 км. За година и нещо не съм имал проблеми с двигателя, но още като купих колата й направих пълно обслужване само с маркови компоненти - масла, всички филтри, спирачна течност и антифриз, ангренажен и пистов ремък с прилежащите ролки и водна помпа.
Re: Съвет за бензинов двигател 1.6 фокус мк1 ?
Публикувано: 24 мар 2015, 18:42
от BIGFORDFAN
Благодаря ти, много изчерпателен отговор!
Sent from my Lenovo
Re: Съвет за бензинов двигател 1.6 фокус мк1 ?
Публикувано: 24 мар 2015, 19:26
от ivan_s
За нищо. Колицата си е много свястна и аз съм доволен от нея. Ако имаш възможност, преди да я купиш я вкарай в сервиз за компютърна диагностика, оглед на ходова част и за течове. Има два семеринга, ляв и десен на полуоската на автоматичната скоростна кутия. При мен левият беше избил и сълзеше трансмисионно масло. Нищо работа за смяна, но дори в Мото Пфое го нямаха. Поръчах го от Германия за 24 лв., пристигна след 2 седмици. Иначе окачването на Фокуса е "желязно". Навремето всички бяха единодушни, че това е най-доброто окачване в т.н. "голфов" клас. Мога да те посъветвам да гледаш и за някои от типичните слабости на Фокус 1 (не че е задължително да ги има) - дефектен стартер и алтернатор, течове на вода от каросерията и блокиращи ключалки.