Страница 1 от 1
високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 05 мар 2015, 13:42
от ico_851
колеги колата е мондео 95г 2.0 16в 136кс. проблема е че след минаване през по голяма локва оборотите отиват на 3 или 4000 и не падат докато не я загася за 20мин. след това са нормални също и при топъл двигател като го загася и запаля до мин. например при зареждане оборотите пак се вдигат и ги сваля след километър някъде при условие че през това време вместо със газ карам на спирачка когато е студена или когато загрее но не съм я гасил работи нормално но има ли локва край ако някои има представа какво може да се намокри от долу че да вдигне оборотите ще съм блрагодарен да сподели стъпковото моторче е сменено кабели и свещи също и между другото разхода във момента е 12л 40км.

Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 05 мар 2015, 17:44
от BIGFORDFAN
Започни от горивния филтър и сподели има ли промяна.
Sent from my Lenovo
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 05 мар 2015, 18:42
от ico_851
не знам да ли горивния филтър ще има нещо общо със локвите и това че го прави и на газ и на бензин
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 05 мар 2015, 19:33
от baro
Много вероятно да има проблем с изолацията на инсталацията,като повечето Мондеота от тези години.
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 05 мар 2015, 22:52
от Didibao
Залагам на проблем с инсталацията!
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 06 мар 2015, 15:21
от ico_851
някои има ли представа да ли има някъде температурен датчик или нещо което казва на компа какви са градусите на водата и възможно ли е да се мокри той и да включва нещо като автоматичен смукач общо взето като се намокри или когато загася и запаля отново да се включва все едно че колата е студена а тя да си е в нормална температура и това да бъзика оборотите
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 06 мар 2015, 15:42
от men1977
Здр. колега,да има такъв датчик и се намира отгоре на термостатното тяло.Провери му кабелчетата,които влизат в него да не са прекъснати някъде или да им е паднала изолацията и дават на късо особенно при намокряне.
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 06 мар 2015, 16:20
от ico_851
при мен този датчик е счупен седи си само долната част като тапа и буксата си виси но може ли той да прави номера с оборотите и има ли начин да се излъже все едно че е здрав поне за проба на какъв принцип работи при затворена верига колата е топла а при отворена студена или обратното идеята ми е че ако е от него ако му направя мост при топъл двигател и запаля не би трябвало да вдигне оборотите
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 06 мар 2015, 18:57
от Nikola Iordanov
ico_851 написа:при мен този датчик е счупен седи си само долната част като тапа и буксата си виси но може ли той да прави номера с оборотите и има ли начин да се излъже все едно че е здрав поне за проба на какъв принцип работи при затворена верига колата е топла а при отворена студена или обратното идеята ми е че ако е от него ако му направя мост при топъл двигател и запаля не би трябвало да вдигне оборотите
Този датчик струва около 22 лева или да заредиш газ около 22 литра и да изминеш 70 километра във твоя случай ;Докато при нормално работещ двигател трябва да са около 180 – 220 километра в зависимост от тежестта на обувката ти

провери въздушния филтар и дебитомера .
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 06 мар 2015, 20:06
от essex
Колега аз съм карал колата без датчика за температурата на термостата отгоре и оборотите бяха постоянно 1100-1200.
В момента в който свързах буксата, оборотите паднаха на 900, което значи че точно той показва на компа кога е загряла колата, за да спаднат оборотите.
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 06 мар 2015, 21:04
от Didibao
И не само той казва кога да се пусне перката за охлаждане!
Изпратено от моят LG-D802
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 06 мар 2015, 21:25
от OgiDogi
ico_851 написа:колеги колата е мондео 95г 2.0 16в 136кс. проблема е че след минаване през по голяма локва оборотите отиват на 3 или 4000 и не падат докато не я загася за 20мин. след това са нормални също и при топъл двигател като го загася и запаля до мин. например при зареждане оборотите пак се вдигат и ги сваля след километър някъде при условие че през това време вместо със газ карам на спирачка когато е студена или когато загрее но не съм я гасил работи нормално но има ли локва край ако някои има представа какво може да се намокри от долу че да вдигне оборотите ще съм блрагодарен да сподели стъпковото моторче е сменено кабели и свещи също и между другото разхода във момента е 12л 40км.

Огледай си кутията на въздушния филтър за пукнато/счупено. При следващата локва и високи обороти, изключи буксата на дебитомера за проба. Ако паднат оборотите, вариантите са два:
1 - дебитомерът се къпе с хладка локвена водица и подава грешна информация на компютъра, че през него минава изключително голямо количество въздух, на което компютърът реагира адекватно с пропорционалното количество гориво
2 - проводниците от дебитомера до компютъра са с нацепена изолация и при намокрянето им, ефектът е като при вариант 1.
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 18 мар 2015, 12:30
от ico_851
пробвах вариянта да откача дебитомера докато колата си държеше 3000 оборота но нищо не се промени след това откачих буксата която е зад десния фар и е включена във една кутия през каято минава жилото за газта но пак нищо и накрая дръпнах буксата на стъпковото моторче тогава вече свали оборотите и работеше що годе нормално но само докато е топъл мотора студен ли е колата гасне щом и пуснеш газта понеже когато я запаля студена си работи нормално на малко по високи обороти след което ги сваля и работи нормално до следващо гасене и палене или следваща локва знае ли някои когато е студена стъпковото моторче отворено ли е или затворено повече въздух при студен мотор ли трябва или при топъл само да отбележа че моторчето е сменено но разлика няма
забравих да попитам ако изключа стъпковото моторче за дълъг път разхода да ли пак ще ми е 30л на 100км че ми се налага да пътувам един вид имам усещането че се получава така все едно карам кола на смукач постоянно когато това моторче е закачено благодаря предварително на отзовалите се
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 18 мар 2015, 14:12
от paci
Предполагам е някакво бензиново това Мондео.
Стъпков мотор нямаш. Имаш клапан.
Нямаш мотор с червяк, а имаш бобина с бутало.
При смяната на клапана разкачи акумулатора да се рестартира компа.
С рестарт можеш да пробваш и с твоя клапан
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 18 мар 2015, 18:45
от ico_851
пробвах го номера със акумолатора както и с копчето зад жабката нищо не става колата е 2.0 16в 136кс. МК1 бензин а иначе идеята ми беше ако го разкача преди път при топъл мотор да ли ще е нормален разхода че при тия 30 на 100 ми трябва един камион газ или бензин за да мина 400км и толкова на връщане и все пак мисля че е стъпково моторче което не работи правилно по някаква причина или е постоянно отворено или затворено не знам във какво положение е когато е разкачено но при студен мотор работи при топъл се държи все едно съм дръпнал смукача на жигулата като разход и като палене
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 18 мар 2015, 21:59
от Didibao
Имаш съвкупност от проблеми по колата, смени като начало температурния датчик, компа не знае колата топла ли е студена ли е, затова ти бута много гориво, а като откачиш този датчик трябва да пусне и перката, нормално при работещ дебитомер на тази кола след откачането му колата гасне пробвано многократно, буксата която откачаш до фара е за тракшън контрола и няма нищо общо с работата на колата, ключето в жабката е за ресет на сервизен интервал на маслото, а не на компютъра, ресет на него става като се откачи акумулатора!
Re: високи обороти на мондео 95г след локва
Публикувано: 27 мар 2015, 17:25
от ico_851
къде се намира компа и възможно ли е да се мокри защото днес валеше колата не е мърдана за да се намокри от долу но със самото палене оборотите бяха 3500 като изсъхна ги свали но това беше след като стигнах до другия край на София и се върнах през другото време карам без газ и като настъпя съидинитела направо излитам