Страница 1 от 2
Температурен датчик.
Публикувано: 11 май 2015, 17:32
от elmarr
Имам едно питане,какви са съпротивленията на температурния датчик на форд фокус 1.6 16V бензин 2000г.при различни градуси на двигателя.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 11 май 2015, 18:07
от opex
20*C - 34000 Ohm approx
85-90*C - 1300 Ohm approx.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 11 май 2015, 18:53
от elmarr
Моя при 91*C показва 2650 ома.Възможно ли е от това при загрял двигател да пали по трудно и след като запали пропушва черен дим.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 11 авг 2015, 22:18
от Johnnie_B
Здравейте,може ли някой да качи снимка къде точно се намира температурния датчик.Благодаря
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 11 авг 2015, 22:46
от aspasia
Johnnie_B написа:Здравейте,може ли някой да качи снимка къде точно се намира температурния датчик.Благодаря
Намира се между свещите махаш пластмасовият капак дето пише zetec-s и е по средата. Какъв му е проблема на датчика? Колкото повече се качва температурата ролкова повече му пада съпротивлението иначе до датчика трябва да стига 5V. Ако стрелката ти е на 12 часа и загрява нормално значи датчика работи нормално!
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 12 авг 2015, 15:01
от Johnnie_B
Миналата година стрелката както си стоеше на 12ч. и рязко отиваше в червения сектор , задържаше 2 секунди и после рязко падаше до посока 12ч. Посъветваха ме да сменя термостата с този за следващия модел , смених го с него и нямаше проблем доскоро. Отскоро при поддаване на контакт и запалване стрелката от 0 отива в червения сектор рязко , задържа няколко секунди и пада в 0 и не мърда . Само да спомена, че перките ми се включват и двете още от запалването, затова имам съмнения за датчика-да лъже перките. Колата е 1,6 зетек Се с АГУ.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 13 авг 2015, 14:10
от aspasia
Johnnie_B написа:Миналата година стрелката както си стоеше на 12ч. и рязко отиваше в червения сектор , задържаше 2 секунди и после рязко падаше до посока 12ч. Посъветваха ме да сменя термостата с този за следващия модел , смених го с него и нямаше проблем доскоро. Отскоро при поддаване на контакт и запалване стрелката от 0 отива в червения сектор рязко , задържа няколко секунди и пада в 0 и не мърда . Само да спомена, че перките ми се включват и двете още от запалването, затова имам съмнения за датчика-да лъже перките. Колата е 1,6 зетек Се с АГУ.
Виж кабелите на датчика някой да не е оголил и да се допират. По принцип ако дадеш на късо двата кабела стрелката ще отиде в червеният сектор извади ги от шлауха и виж за наранявания. Другото което може да направих да сложиш още един шлаух да имат по добра изолация.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 13 авг 2015, 16:43
от Johnnie_B
Благодаря , ще проверя при първа възможност . А някаква идея защо перките работят постоянно ?
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 14 авг 2015, 11:32
от madboy
Johnnie_B написа:..... А някаква идея защо перките работят постоянно ?
Защото явно няма сигнал от датчика или сигнала е за прегрял двигател(когато датчика/или кабелите са на "късо") и ЕКУ-то пуска перките автоматично.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 14 авг 2015, 12:33
от aspasia
Johnnie_B написа:Благодаря , ще проверя при първа възможност . А някаква идея защо перките работят постоянно ?
И двете ли въртят постоянно? Като запалиш двигателя и е студен пак ли въртят перките?
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 14 авг 2015, 17:03
от Didibao
И при прекъсване и при късо ще запали перките постоянно, това е.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 01 фев 2017, 14:26
от G2233
Може ли някой да ми каже къде се намира този датчик на бензинов ескорт 1.8 115к. Мисля да му замеря съпротивлението. Да се уверя че е изправен
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 01 фев 2017, 16:36
от HACKO
При тебе датчиците са няколко, какви съмнения имаш?
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 01 фев 2017, 16:46
от G2233
Ами миналата седмица чистих дросела,мафа,клапана за картерните газове и клапана за празен ход, напръсках всички букси де що има по ДВГ. Занулих компа, обучих го. Колата си върви но като работи на място при достигната оптимална температура на работа ми мирише от изгорелите газове на бензин. Имам съмнения за заминала ламбда и същевременно искам да си проверя параметрите по датчиците. Доста прочетох тези дни по форума. И имам няколко въпроса. Какви стойности трябва да даава тпс датчика и дали имам егр клапан и къде се намира. Да видя ако го затапя ще има ли разлика.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 01 фев 2017, 16:59
от HACKO
По-вероятно проблем с МАФа отколкото с ламбдата. Не знам с каква букса за диагностика е твоя Ескорт и дали може да се четат "живи данни". ЕГРа е екстра на Дизелите, при Бензиновите има подобни системи, но влиянието им при неправилна работа не чак толкова драматично.
Разгледай тази тема:
https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=11&t=10047
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 01 фев 2017, 19:22
от G2233
Благодаря много изчерпателна тема . не бях я виждал. Сега като се рових пак по колата ,забелязах че съм изтървал да закача една букса

Незнам как е вървяла тези дни така . за какво служи този датчик ли е кво е?
Но като цяло, след като я закачих осезаемо върви по-добре.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 01 фев 2017, 20:16
от HACKO
Не съм напълно сигурен, но или е положение на разпределителния вал или датчик за детонации.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 01 фев 2017, 20:20
от G2233
След като съм го закачил ще иска ли пак откапане на акумулатора. Ако има някви грешки да ги занулих пак
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 01 фев 2017, 20:33
от HACKO
Няма да е грешка да го направиш.
Re: Температурен датчик.
Публикувано: 01 мар 2020, 15:51
от spektacl
Здравейте! От скоро забелязах следния проблем: колата си загравя нормално, но в движение темературата пада в белия сектор. Колата е Фокус 99г. 1.6 бензин. Не съм сигурен къде е проблема в датчика ,който е м/у свещитите или термостата е за смяна

Ако някой е имал подобен проблем да сподели как го е решил.
