Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Xbox » 16 май 2015, 20:49

Здравейте на всички карам Focus 1.6 Zetec онзи ден реших да почистя дросела свалих го и го почистих добре с обезмаслител и след това възникна следният проблем. При стартиране на студен двигател оборотите се качват за известно време докато загрее след това падат но при подаване на леко газ и пускане на педала оборотите се качват до 1800 задържат се около 4,5 сек. и след това падат на около 900 , при ново подаване на газ пак същото. Махах акумулатора пак същия проблем. Почистих стъпковия мотор (бях го чистил и преди това без да чистя дросел нямах проблеми) ,проблема си остава. Мерих съпротивление на потенциометъра на дросела постепенно се променят стойностите няма щракане върви гладко. Накрая запалих колата като махнах преди това буксата от стъпковия мотор оборотите се оправиха не гаснеше имаше някакво малко колебание в оборотите но не ги държеше 1800 а да кажем някъде към 1100 и то за 2 сек. и си ставаха нормални но пък светна лампа на таблото за проблем. Сложих буксата махнах клема на акумулатора за 10мин. и лампата изгасна но стария проблем с оборотите си остана. Като я карам колата при превключване на скорости оборотите се дигат но иначе колата не ускорява но изключа ли от скорост оборотите са на 1800. Та някаква идея от къде идва проблема?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от paci » 16 май 2015, 23:38

След като е имало намеса и си свалял акумулатора покарай за да се обучи компа.

Поведението което описваш ми се струва, че е на студен мотор.
После като загрее леко кротва. Поддържаните високи обороти са по ниски и ги сваля по-бързо.
Нормално е да задържа в движение по-високи обороти (около 1100) за да поддържа спирачки и хидравлика.
Забавеното сваляне на оборотите също е нормално и ти помага да превключваш предавките по-плавно без да клатиш пътниците като круши :)

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Xbox » 16 май 2015, 23:50

100 километра минах след това същото си е не е от студен двигател и не мисля, че има какво да се обучава. Когато я карам и сменявам от 3 на 4 примерно на 2000 оборота качва с 200 300 отгоре без да пипам газта, карам с 70 изключвам от скорост държи 1800 оборота. Всичко това преди да почистя дросела го нямаше.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от lubomirov89 » 17 май 2015, 00:53

Най вероятно смуче въздух от някъде
.

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Xbox » 17 май 2015, 11:34

Не мисля че е от това ако смучеше въздух щеше постоянно да е с високи обороти а то ги задържа за няколко секунди и после се нормализират.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от lubomirov89 » 17 май 2015, 11:46

Ами то не пречи да провериш, за да си сигурен, но това ти си решаваш.

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Xbox » 17 май 2015, 11:50

Е как да проверя? Да не би проблема да е в някои датчик, дайте някакви идеи как да ги тествам?

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Xbox » 17 май 2015, 22:47

Кажете нещо никои ли нищо не разбира?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1624
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от fordmaniac » 18 май 2015, 08:05

За проверка на датчици и изобщо на работоспособността на инжекциона е желателно да се върже колата на диагностична апаратура и да се види какво се случва.
Поздрави

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Xbox » 19 май 2015, 22:21

Проблема може ли да идва от износена дроселна клапа. Като свалих дросела клапата затваряше плътно имаше доста нагар покрай нея , аз го почистих и сега не затваря така плътно има видим луфт. Възможно ли е за това че не затваря плътно покрай нея да минава въздух и да бърка компютъра.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от DigiPro » 21 май 2015, 22:01

Xbox написа:Проблема може ли да идва от износена дроселна клапа. Като свалих дросела клапата затваряше плътно имаше доста нагар покрай нея , аз го почистих и сега не затваря така плътно има видим луфт. Възможно ли е за това че не затваря плътно покрай нея да минава въздух и да бърка компютъра.
Доколкото знам на някой модели клапата не затваря плътно, за да може да влиза въздух през нея, когато двигателя работи на празен ход. Не знам как е при твоя двигател, но ако няма отделен клапан за празен ход, значи е така.

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Xbox » 22 май 2015, 01:00

Има байпас които води към стъпковото моторче. Като извадя буксата от стъпковия мотор (тогава той е затворен) колата работи добре не качва обороти има малки колебания но за много кратко време, но пък тогава светва лампа на таблото за проблем.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Didibao » 22 май 2015, 11:46

Така трябва да е има си лек просвет, най вероятно колата ти смуче въздух от някъде, диагностика да се видят стойностите и тогава се намира решението, но като гледам какъв ти е мотора 90% залагам на картерната вентилация, провети си макучите мод смукателния колектор.
Изображение

jetkom
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 21 мар 2012, 08:19
Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от jetkom » 22 май 2015, 18:37

преди да свалиш дросела си е било всичко нормално значи трябва да провериш всичко около него където си работил .

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Xbox » 22 май 2015, 20:50

Didibao написа:Така трябва да е има си лек просвет, най вероятно колата ти смуче въздух от някъде, диагностика да се видят стойностите и тогава се намира решението, но като гледам какъв ти е мотора 90% залагам на картерната вентилация, провети си макучите мод смукателния колектор.
Мерси че ме насочи видях един от маркучите беше се сцепил , смених го с друг и сега не държи 1800 а паднаха на 1100 и то за кратко време но сигурно има още някъде нещо за смяна. Пробвах пак като махнах буксата на стъпковия мотор давам газ и оборотите после си падат плавно на 900 няма задържане. Само да кажа че днес колата ходи на диагностика там специалиста казва няма проблеми няма грешки няма да смуче въздух най-вероятно е от стъпковия мотор ...... вземи си един втора ръка....... Не знам как само не видя маркуча че се беше сцепил при положение че пръска с някакъв спрей.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Didibao » 22 май 2015, 20:57

Откачи акумуматора за 15 20 минути после я запали и остави да работи за да си направи адаптиви.
Изображение

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Xbox » 22 май 2015, 21:25

Didibao написа:Откачи акумуматора за 15 20 минути после я запали и остави да работи за да си направи адаптиви.
Ще го пробвам и това отново, а какъв спрей да взема за да проверя дали смуче въздух от някъде.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Didibao » 22 май 2015, 21:26

Аз ползвам обезмаслител за спирачки за тази цел.
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Didibao » 23 май 2015, 01:10

Сега зачетох какво си писал, че бях от телефона, значи какво е гледал нз 90% от фокусите с този мотор са с прецакани маркучи и не само фокусите де, друго нещо това не е стъпков мотор, а е байпас клапан, стъпков има при моно инжекционите, за високите обосорти също може да си погледнеш регулатора да не е гръмнал и да вкарва бензин но тогава и много мени оборотите.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от opex » 23 май 2015, 04:01

Като нищо може да е осрана гарнитурата м-у дросела и колектора.
Адаптациите за празен ход са отделна стойност от тези в режим на натоварване, а и адаптацията е постоянна и непрекъсната по всяко време докато работи двигателя т.е. във всеки случай работата на място е загуба на гориво :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта