Страница 1 от 4
Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 16 май 2015, 20:49
от Xbox
Здравейте на всички карам Focus 1.6 Zetec онзи ден реших да почистя дросела свалих го и го почистих добре с обезмаслител и след това възникна следният проблем. При стартиране на студен двигател оборотите се качват за известно време докато загрее след това падат но при подаване на леко газ и пускане на педала оборотите се качват до 1800 задържат се около 4,5 сек. и след това падат на около 900 , при ново подаване на газ пак същото. Махах акумулатора пак същия проблем. Почистих стъпковия мотор (бях го чистил и преди това без да чистя дросел нямах проблеми) ,проблема си остава. Мерих съпротивление на потенциометъра на дросела постепенно се променят стойностите няма щракане върви гладко. Накрая запалих колата като махнах преди това буксата от стъпковия мотор оборотите се оправиха не гаснеше имаше някакво малко колебание в оборотите но не ги държеше 1800 а да кажем някъде към 1100 и то за 2 сек. и си ставаха нормални но пък светна лампа на таблото за проблем. Сложих буксата махнах клема на акумулатора за 10мин. и лампата изгасна но стария проблем с оборотите си остана. Като я карам колата при превключване на скорости оборотите се дигат но иначе колата не ускорява но изключа ли от скорост оборотите са на 1800. Та някаква идея от къде идва проблема?
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 16 май 2015, 23:38
от paci
След като е имало намеса и си свалял акумулатора покарай за да се обучи компа.
Поведението което описваш ми се струва, че е на студен мотор.
После като загрее леко кротва. Поддържаните високи обороти са по ниски и ги сваля по-бързо.
Нормално е да задържа в движение по-високи обороти (около 1100) за да поддържа спирачки и хидравлика.
Забавеното сваляне на оборотите също е нормално и ти помага да превключваш предавките по-плавно без да клатиш пътниците като круши

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 16 май 2015, 23:50
от Xbox
100 километра минах след това същото си е не е от студен двигател и не мисля, че има какво да се обучава. Когато я карам и сменявам от 3 на 4 примерно на 2000 оборота качва с 200 300 отгоре без да пипам газта, карам с 70 изключвам от скорост държи 1800 оборота. Всичко това преди да почистя дросела го нямаше.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 17 май 2015, 00:53
от lubomirov89
Най вероятно смуче въздух от някъде
.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 17 май 2015, 11:34
от Xbox
Не мисля че е от това ако смучеше въздух щеше постоянно да е с високи обороти а то ги задържа за няколко секунди и после се нормализират.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 17 май 2015, 11:46
от lubomirov89
Ами то не пречи да провериш, за да си сигурен, но това ти си решаваш.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 17 май 2015, 11:50
от Xbox
Е как да проверя? Да не би проблема да е в някои датчик, дайте някакви идеи как да ги тествам?
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 17 май 2015, 22:47
от Xbox
Кажете нещо никои ли нищо не разбира?
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 18 май 2015, 08:05
от fordmaniac
За проверка на датчици и изобщо на работоспособността на инжекциона е желателно да се върже колата на диагностична апаратура и да се види какво се случва.
Поздрави
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 19 май 2015, 22:21
от Xbox
Проблема може ли да идва от износена дроселна клапа. Като свалих дросела клапата затваряше плътно имаше доста нагар покрай нея , аз го почистих и сега не затваря така плътно има видим луфт. Възможно ли е за това че не затваря плътно покрай нея да минава въздух и да бърка компютъра.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 21 май 2015, 22:01
от DigiPro
Xbox написа:Проблема може ли да идва от износена дроселна клапа. Като свалих дросела клапата затваряше плътно имаше доста нагар покрай нея , аз го почистих и сега не затваря така плътно има видим луфт. Възможно ли е за това че не затваря плътно покрай нея да минава въздух и да бърка компютъра.
Доколкото знам на някой модели клапата не затваря плътно, за да може да влиза въздух през нея, когато двигателя работи на празен ход. Не знам как е при твоя двигател, но ако няма отделен клапан за празен ход, значи е така.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 22 май 2015, 01:00
от Xbox
Има байпас които води към стъпковото моторче. Като извадя буксата от стъпковия мотор (тогава той е затворен) колата работи добре не качва обороти има малки колебания но за много кратко време, но пък тогава светва лампа на таблото за проблем.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 22 май 2015, 11:46
от Didibao
Така трябва да е има си лек просвет, най вероятно колата ти смуче въздух от някъде, диагностика да се видят стойностите и тогава се намира решението, но като гледам какъв ти е мотора 90% залагам на картерната вентилация, провети си макучите мод смукателния колектор.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 22 май 2015, 18:37
от jetkom
преди да свалиш дросела си е било всичко нормално значи трябва да провериш всичко около него където си работил .
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 22 май 2015, 20:50
от Xbox
Didibao написа:Така трябва да е има си лек просвет, най вероятно колата ти смуче въздух от някъде, диагностика да се видят стойностите и тогава се намира решението, но като гледам какъв ти е мотора 90% залагам на картерната вентилация, провети си макучите мод смукателния колектор.
Мерси че ме насочи видях един от маркучите беше се сцепил , смених го с друг и сега не държи 1800 а паднаха на 1100 и то за кратко време но сигурно има още някъде нещо за смяна. Пробвах пак като махнах буксата на стъпковия мотор давам газ и оборотите после си падат плавно на 900 няма задържане. Само да кажа че днес колата ходи на диагностика там специалиста казва няма проблеми няма грешки няма да смуче въздух най-вероятно е от стъпковия мотор ...... вземи си един втора ръка....... Не знам как само не видя маркуча че се беше сцепил при положение че пръска с някакъв спрей.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 22 май 2015, 20:57
от Didibao
Откачи акумуматора за 15 20 минути после я запали и остави да работи за да си направи адаптиви.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 22 май 2015, 21:25
от Xbox
Didibao написа:Откачи акумуматора за 15 20 минути после я запали и остави да работи за да си направи адаптиви.
Ще го пробвам и това отново, а какъв спрей да взема за да проверя дали смуче въздух от някъде.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 22 май 2015, 21:26
от Didibao
Аз ползвам обезмаслител за спирачки за тази цел.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 23 май 2015, 01:10
от Didibao
Сега зачетох какво си писал, че бях от телефона, значи какво е гледал нз 90% от фокусите с този мотор са с прецакани маркучи и не само фокусите де, друго нещо това не е стъпков мотор, а е байпас клапан, стъпков има при моно инжекционите, за високите обосорти също може да си погледнеш регулатора да не е гръмнал и да вкарва бензин но тогава и много мени оборотите.
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Публикувано: 23 май 2015, 04:01
от opex
Като нищо може да е осрана гарнитурата м-у дросела и колектора.
Адаптациите за празен ход са отделна стойност от тези в режим на натоварване, а и адаптацията е постоянна и непрекъсната по всяко време докато работи двигателя т.е. във всеки случай работата на място е загуба на гориво
