Страница 1 от 2

Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 28 авг 2015, 20:57
от athila
Здравейте, кажете какъв е начина на свързване на кабелите на свещите за дистрибуторната капачка -автомобила е Фиеста мк3 1989г 1,4 моноинжекция 73 коня-катализатор. Като застана срещу капачкака по посока обратно на часовниковата страна с кой номер се почва и.т.н. Благодаря

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 28 авг 2015, 21:52
от HACKO
1-3-4-2
Първи цилиндър е на "8 часа". На капачката трябва да е написано.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 28 авг 2015, 22:12
от athila
Мерси , утре ще пробвам.Капачката е на BERU и нищо не пише...

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 28 авг 2015, 22:38
от S_C
Виж пак. И отвътре. Ако нищо не пише, е БЕРУ...ана на БЕРУ бртчед му- я от Турция, я от Филипините...

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 29 авг 2015, 16:25
от athila
Незапали и така двигателя.Сменихме бобината и пак неще.Теглихме я и пак същото.Чува се едно като гърмене.Свалихме свещите и бяха черни(опушени)(нови са оригинални както и кабелите за тях).Като се даде на контакт и се натисне газта трябва ли да потече гориво в карбуратора или само при запален двигател го прави? Казаха ни че дюзата за впръскване е за смяна , но как мога да съм сигурен в това ? Автомобила излезе от диагностика в Мотопфое Люлин София и ми се струва ,че нещо са му направили там ? Покарах я около 500 м след като излязох от сервиза им и изгасна ...от тогава неможем да я запалим.Моля помагайте, защото няма майстори на такива коли вече и трябва сам да я оправям!

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 29 авг 2015, 17:18
от opex
Моноинжекцията има помпа на ниско налягане в резервоара и при даване на контакт трябва да подкачи бензин до дюзата. Като се махне кутията с филтъра може да се види един вентил подобен на този на гумите. Като се натисне трябва да пръсне бензин от там ако има и има налягане след като е подкачено при контакт.
Иначе до сега в София не си спомням за случай, в който в МП да са оправили като хората поне кола преди 2000та. Моята лична визия е, че от тях може да се купуват само някои части (цените са им безбожно високи), а ремонта им е под всякаква критика.
Закарай колата тук: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ac#p529921 и ще си тръгнеш доволен.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 29 авг 2015, 17:30
от HACKO
Ати откъде си да видим кой може да помогне? Какво е правено по колата и защо е била на диагностика в МП (не знам каква адекватна диагностика могат да направят)? От дюзата на контакт не трябва да капе Бензин, това може да е причина за трудно палене и липса на тихи обороти. Това с гърменето може да бъде разместени кабели или неправилно зацепен ангренажен ремък.
П.П. Моноинжекцията няма такъв вентил, това е при рейкитена пълната. Като дадеш на контакт трябва да чуваш помпата за няколко секунди и да спре.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 29 авг 2015, 18:51
от athila
От София съм, като дам на контакт и се чува помпата за 1-2 секунди някъде .Дюзата се пълни с бензин и не капе.Колата беше на диагностика заради нестабилни ниски обороти и гаснене в движение(губеше се тока и колата гаснеше понякога).Палеше моментално и си вървеше иначе, свещите бяха с розов отенък. Купих нова бобина Facet 9-6069 .Ако можете да кажете някой майстор около Надежда , защото колата трябва да се тегли .

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 29 авг 2015, 19:06
от OgiDogi
Свали филтъра така, че да виждаш инжектора. Светни с някакво фенерче и гледай:
1. при подаване на контакт, докато работи помпата, дали инжекторът не се олива
2. докато върти на стартер, дали от инжектора хвърля гориво като мъгла

Ако се олива, сваляй инжектора и търси уплътнения или друг от моргата, а ако не се олива - минаваш на 2.
При 2, ако липсва гориво, търсиш последователният резистор на инжектора (беше някъде на подкалника около казанчето за спирачна течност) и ако има гориво във вид на мъгла, се насочваш към дистрибутор/бобина.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 29 авг 2015, 19:11
от dilyan81
Привет-първо и моята форд го прави това с нестабилните ниски обороти(редовно и на място и в движение) и гасне от време на време.Или пък сам си вдига оборотите на около 1600.Един приятел ми даде следният съвет-щом върви не се занимавай с ремонти(вече не му обръщам внимание-не трябва да е така,но много занимавка е да се оправи,а нямам време и пари :( да посетя ФордМаняка да я оправи).
Второ-в Обеля има сервиз АСД-няколко пъти са ми правили колата там за други неща и съм доволен от тях(и не взимат скъпо поне според мен).И в Надежда има добър сервиз,но не мога да ти кажа точно къде се намира(някъде из уличките около Ломско шосе).Ако искаш може да питам един приятел да ми каже къде е и как се казва.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 30 авг 2015, 00:18
от HACKO
Не знам какво е разстоянието от Надежда до Фордманиака (даже не знам къде е Надежда), ама това е човека който ти трябва.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 30 авг 2015, 00:24
от dilyan81
около 10км е разстоянието от Надежда до ФордМаняка.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 30 авг 2015, 16:23
от athila
Моноинжекция от Фиеста мк3 1,1 моно става ли за моята 1,4 моно ?

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 31 авг 2015, 12:28
от HACKO
Не, дюзата е по-малка. Всъщност карбуратора става, но трябва да монтираш твоята дюза, по спомен на 1.4 дюзата е 0.23 а на 1.1 е 0.21 или 0.19 не си спомням точно. Пробвал съм със дюза от 1.1, колата пали, работи на тихи, но много трудно тръгва (не и стига горивото).
Какво става, защо задаваш такива въпроси? Не може положението да е толкова сложно.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 01 сеп 2015, 00:07
от peterdi_bg
Фиестата не е тежка, не ми е проблем да я дръпна до там. Чак горе преди сервиза на качването може да се озорим, но ако трябва ще викаме помощ от сервиза smileys-car

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 07 сеп 2015, 22:02
от athila
Фиестата беше в сервиз и проблема се оказа оголени кабелчета и повреден комутатор.Направиха ми някакво съпротивление там и колата пали вече, обаче след 2 км каране колата заработи на 2 или 3 цилиндъра...3 и 4 ти неработят , като извадя кабелите на 3 и 4-та свещ колата си тресе по същия начин и от аспуха ми мирише на суров бензин. Прави ли се някаква центровка (бензин-въздух) някъде ?

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 08 сеп 2015, 10:59
от HACKO
Не, проблема пак ти е в комутатора, това със съпротивлението е някаква кръпка а не решение на проблема.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 12 сеп 2015, 20:08
от athila
Фиестата пали когато си иска вече! Един ден пали друг не...Днес за да я запаля махнах клемата на акумулатора и пипах кабелчетата влизащи в кумутатора и взе че запали... но след 5-6 км каране си изгасна ! Номера на комутатора е 86FB-12A297-AA и 9К09B . Никъде ненамирам точно такъв за да го сменя... на всички това второто номерче е различно. Ако само дългия номер е същия ще стане ли ?

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 13 сеп 2015, 02:57
от opex
Image
Ето ти схемата. Има го описан начина на действие на еец-4 при работа с импулси от датчик на хол и сигнал от/към комутатор в едни .pdf файлове eectec10 или eecth98, не ми се преразказва - няма логика комутатора (самия той) да работи за два цилиндъра и за други два (все последователни) да не работи. По-скоро проследи хубаво всички връзки и се увери, че всички контакти са почистени и надеждни. И махни тоя резистор, такива ундурми са просто...no comment. Може да кажеш поне по схемата на кои кабели е сложен, да се опитаме да разберем каква им е била идеята с него.

Re: Начин на подредна -кабели за свещи

Публикувано: 13 сеп 2015, 07:45
от lubomirov89
Много се извинявам за спама, но тази програма, дето ОРЕХ е направил снимка как се казва и от къде да я сваля?