Страница 1 от 2

Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 15:28
от valio57
Здравейте отново колеги,
След ходене по мъките с Опел а сра,която ми съсипа живота се върнах на Ескорта. От вчера съм собственик на Ескорд 1.8 ТД 66кВ. Но и с нов проблем. Скорости. Като натисна педала до долу и едвам включвам скоростите. Доколкото знам ако е износен съединителя то той трябва да зацепва при почти пуснат педал. А при мвн е натиснат "до ламарината" и много трудно влизат скоростите. За сега хъркане няма. Мислех да натегна жилото и да се оправят нещата. Да ама като не знам как се натяга жилото. Четох в мануала за ескорт ама не ми стана ясно. Четох по форума но по моя проблем не намерих тема. Пишете за някакви маслени помпи на съединителя. Не знам дали имам такова животно и аз на моята. Доколкото знам е вилка която натиска аксиалният лагер. А се задвижва от лостова система и жилото. За каква помпа иде реч. И да ми кажете за смяна на съединител ли съм или имам друг проблем. Иначе колата си тегли нямам боксуване на съединител. проблем ми е включването и то на всички скорости. Благодаря предварително.

Re: Форд Ескорд - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 15:58
от essex
Съединителя е с жило, трябва да легнеш по гръб в краката на шофьора, да светнеш и да огледаш добре, трябва да видиш главата на на болт шестограм https://www.google.bg/imgres?imgurl=htt ... wiGAShhMGE
когато завиаиш болта по часовниковата стрелка съединителя започва да отделя ниско, като го отвиваш съединителя отделя горе. Това е при ескорт 1997 год. 1.6 бензин , може би е същото и при дизеловия, колеги ще кажат, имаше една тема за проблем със скоростите, чупи се нещо и няма превключване

Re: Форд Ескорд - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 16:08
от valio57
Благодаря колега, това в мануала не бе описано. Регулиране жилото на съединителя. Само да спре да вали и отивам да се пробвам с "гмуркането".

Re: Форд Ескорд - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 16:45
от essex
Може да имаш проблем със скоростната кутия, но там вече скоростния лост си се движи безконечно, ето ти все пак темата http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=62578 сега е намерих, ти определено нямаш този проблем. При мен педала на съединителя в супер твърд и понякога просто не може да се натисне докрай, за това при мен като загрее по трудно влизат скоростите, съединителя ми е за сменяне въпреки че отделя малко над средата :D:
ето къде се намира болта, но при свалени педали :D: http://pics.data.bg/albums/39369/%D1%82 ... %BB%D1%8F-

Re: Форд Ескорд - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 16:46
от eodor
Така и така ще се надупиш, виж тресчотката дали има счупени зъби.

Re: Форд Ескорд - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 16:56
от essex
Колега някой ескорти са с този болт и зъбите на тресчотката не се използват, а други имат механизъм с пружина и тогава зъбите се използват.
Дефакто са 2 вида :)

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 19:46
от lubomirov89
Колега ти ли беше с астрата ф дето прави мотора (x16xel) инъче най вероятно си за феродо... Задна как влиза?

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 22:59
от valio57
lubomirov89 написа:Колега ти ли беше с астрата ф дето прави мотора (x16xel) инъче най вероятно си за феродо... Задна как влиза?
Да колега аз съм с този двигател за опела и му правих основен ремонт.Двигатела работи безупречно но стръви масло. От някъде тече масло сменях семеринги и все едно че не съм правил нищо. Карах го и в сервиз и там неможаха да разберат откъде тече. Попадна ми този форд ги сменихме. Не можеш да си представиш колко ми олекна. Даже вчера вечер се напих от кеф че вече не е мой. Днес исках да регулирам съединителя ( жилото) и разбрах че регулировката е откъм педал а не на скоростната. Направил съм десетки съединители но на Жигули,Москвич,Вартбург, Трабант. Това обаче са по-нови модели коли и затова питам. Не ми се сърдете но съм от старата генерация та си питам. Вие по-младите сте по-запознати с новите неща.

Re: Форд Ескорд - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 23:04
от valio57
eodor написа:Така и така ще се надупиш, виж тресчотката дали има счупени зъби.
Ще слаам человата лампа е се гмуркам дълбоко. Ама това с надупването НЕЕЕЕЕЕ. Лягам по гръб и съм под волана. Такива опасни пози ,ааааа не! :)

Re: Форд Ескорд - скорости

Публикувано: 17 дек 2015, 23:22
от valio57
essex написа:Може да имаш проблем със скоростната кутия, но там вече скоростния лост си се движи безконечно, ето ти все пак темата http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=62578 сега е намерих, ти определено нямаш този проблем. При мен педала на съединителя в супер твърд и понякога просто не може да се натисне докрай, за това при мен като загрее по трудно влизат скоростите, съединителя ми е за сменяне въпреки че отделя малко над средата :D:
ето къде се намира болта, но при свалени педали :D: http://pics.data.bg/albums/39369/%D1%82 ... %BB%D1%8F-
Да колега и моя педал е твърд но първа при запален мотор мнооого трудно влиза. А за задна няма да говоря. Когато имам за задна гася,включвам задна,паля и чак тогава потеглям. Ама днеска целият ден така го ръси дъжда полека и целият ден. Псувал съм като овчар обаче дъжда не спря, по-голям инат излезе. Утре отивам рано да я регистрирам на мое име и после да се занимавам със съединителя. Дръжте ми палци, дано го оправя,дано не е за смяна.

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 13:03
от valio57
Вече е моя, официално. Отивам да видя какво ще направя с "гмуркането" и какъв заек ще излезе от тази трънка :)

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 13:26
от lubomirov89
Колега съединителя е за смяна, няма канво да се мъчиш. Направи тема за колата, би било интересно!

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 16:28
от essex
При износено феродо първа влиза с мъки, но не изхрущява, а задна изхрущява.

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 17:56
от valio57
Готовооооо. Скоростите си влизат също като на кола :D . Направих го реглажа на жилото. То било лесно. Прави се и без "гмуркане". Стига да се знае къде е болта. Направих 3 оборота на болта на затягане с шестограмен ключ 6мм. И всичко си дойде на мястото. оправих също и стъклото на шофьорската врата. Откъснато жило на машинката. Имах две машинки приготвени да ги приспособявам на Опела но така и не им доиде реда. Та тези машинки се оказаха от форд . Нямате си на идея как им се израдвах. Та монтирах тази машинка и сега е всичко на 6.
Да обясня за тези който може би (да не се налага),имат проблем с машинките за стъклата как да си помогнат. Та оригинално машинките са нитовани за вратата. С метални нитове (приличат на алуминиеви попнитове само дето са метални). 7 нита са 4 на релсата по която се движи стъклото и 3 на електромотора с машинката.Превъртях нитовете с 8 мм свредло (да се внимава да не се пробие ламарината на вратата.) Понеже на машинката има 3 тампона за намаляване на шума от работата на ел.моторчето. Пробих 2 мм -тровата ламаринка на тампоните откъм нитовете с бургия 6.5,. Без да ги свалям от машинката. Завити са с ошрафт в пластмасата на машинката. След това с 3 мм бургия самата гума отстрани.През този отвор бкарах една тънка отверка и избутах остатъка от нитовете да не ми пречат. След това направих 8 мм резба нормална. Взех 3 болта и на струг им скъсих главите. Оставих ги на око около 2.5 мм. После отрязах болтовете на дължина около 8 мм без главата.Машинката бе осигурена. Нитовете на релсата распробих с 6 мм бургия и там влязоха 6 мм болтчета М6х15 с гайки. Готово. Развъртях 3 дупки за машинката с 8 мм бургия. После монтирах всичко на място и готово. Стъклото вече се отваря и затваря.
Голями благодарности на всички който ми помогнаха. Тресчотка обаче нямам. това е всичко.
Утре или в неделя ще погледна какво ми чегърта на някое от предните колела. Днес не успях да погледна. Не ми остана време,а вече е тъмно. Леко като натегна волана на ляв завой и спира да чегърта. да ама и колата почва да завива и не мога постоянно да го държа така. Утре ще пиша какво съм намерил.

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 18:10
от lubomirov89
Колега радеам се че си минал тънкана, успех и покажи колата да се радваме всички :D

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 18:33
от valio57
Радвам се на тази колица като малко дете нооооо още не е за показване. Срам ме е да кажа ама си е доста ръждива. Особенно лявата страна. Учуден съм че гние горе. Над шофьорската врата по тавана,гредата страничната над пантите на вратата там е страшно, А също и капака на багажника левият рог над мигачите. Като го оправя всичко това ,а то ще е чак напролет. Че сега е студено и не е за кит и боя. Работя под открито небе. Тука нямам гараж.

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 19:24
от ЯЛТА
valio57 написа: Тука нямам гараж.
Дааа, това е проблем, но по важното е че любов има............

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 20:56
от essex
Радвам се че си оправил колата с главата си, а не да хвърляш пари при някой "майстор". И аз колко неща излекувах по моя ескорт ........ , но догодина мисля да го сменям :D:

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 21:25
от valio57
Засега колата се представя от добре по-добре,моторно а и ходова част. Още не съм я пробвал на дълго. Сега около коледа и нова година няма да има късмет да се разходи по надалеч. Жената ще я кара повече,до работа и обратно. А за магазинери знаете какво е сега около празниците. Та и на 31 до вечерта ще работи. след това ще има малко отпуск и ще видя тогава ако има по-добро време ще се позанимавам с нея.
Утре ще я изкъпя и ще кача малко снимки. Че откакто съм я купил не съм я къпал и е като извадена от свинарник. Радвам се че и оправих скоростите.
Много ми помогнахте обаче!Благодаря.

Re: Форд Ескорт - скорости

Публикувано: 18 дек 2015, 21:43
от lubomirov89
Ще останеш очарован колко добра кола е форда, напук на бъзиците с матката!