Страница 1 от 2
Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 09 яну 2016, 21:36
от z42
Това ми измериха на Галакси-то на студен двигател по цилиндри: 9.3 / 8.4 / 7.5 / 8.8
Теста с добавяне на масло не променил резултата (макар че не съм сигурен дали го виждам и него на графиките и ако го няма - защо го няма).
Степента на сгъстяване е 10:1, по таблиците излиза 14.3 идеално, 10.0 критично.
Въпросът е как да се разбере възможно най-добре какво точно става преди да се отвори главата (ако има шанс да се мине с едно отваряне).
ПП.Как се отразява занижената компресия върху динамиката и пр.?
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 09 яну 2016, 22:00
от HACKO
z42 написа:.....Теста с добавяне на масло не променил резултата.....
Значи проблема е в клапаните.
Занижената компресия = занижена мощност, оттам и динамиката.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 09 яну 2016, 22:06
от z42
Само дето клапаните са по над 70 лв бройката - не е да ги купиш пълен комплект 16 бр. превантивно...
А няма ли вероятност да е от гарнитура (и как да се разбере) - 2 и 3, които са с най-ниски стойности са съседни (макар че и 1 и 4 са извън нормата)?
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 10 яну 2016, 09:26
от peigera
Че то може да се оправи с препасване, не винаги се сменя клапана. Когато се налее масло е критерий, че щом не вдига е клапан. Няма да е гарнитура. Изчукай някоя стара свещт да стане куха, завари една тръбичка за нея, завий е на главата и с цигарен дим духни в цилиндъра. Развий всички останали свещи, за да видиш дали ще излезе пушек от някой. Не е лошо да ги превъртиш един по един в положение на затворени всички клапани *Г,М* и пак духни. Тогава трябва да са ти отворени смук. и изпускателен колектор, за да видиш от къде ще излезе пушек.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 10 яну 2016, 16:13
от slavei2003
Гарнитурата на този мотор е метална.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 10 яну 2016, 17:49
от OgiDogi
slavei2003 написа:Гарнитурата на този мотор е метална.
И на Fiat Scudo 1.9 TD е метална, ама съм сменял такава с комшулук между втори и трети цилиндър. От измерените компресии може да се съди, че няма издухана гарнитура, иначе стойностите между два съседни цилиндъра щяха да са много по-ниски (примерно от порядъка на 3-4-5) и приблизително еднакви.
При степен на сгъстяване 10:1, заради повишаване на температурата на въздуха от компресирането и респективно допълнително повишаване на налягането ми се струва нормално показанията да са над 12-13 бара, при изправен двигател.
На моят мотор му дават степен на сгъстяване 21.5 и когато мерих компресия, показанията по манометър бяха между 32 и 33 бара на всички цилиндри. Това е около 1.5 пъти над степента на сгъстяване и идва точно от повишената температура (около 280° са нужни за запалване на горивото).
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 10 яну 2016, 17:58
от opex
Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 10 яну 2016, 18:09
от OgiDogi
opex написа:Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
На студено си проличават още повече проблемите с износване на сегменти или клапани. Допустимата разлика в наляганията е до 10%, т.е. при степен на сгъстяване 10:1, жив-умрял-прегрял-замръзнал трябва да даде поне 10±1 на всички цилиндри.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 12 яну 2016, 11:18
от slavei2003
Компресия се мери на студен двигател и свалени свещи на всички цилиндри!
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 12 яну 2016, 12:37
от teh_policer
https://www.youtube.com/watch?v=X_tbksFYhl4
Ето ти един добър пример за това как се прави тест. Не че съм правил някога,но ...

Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 12 яну 2016, 14:51
от ivan_racing
opex написа:Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
На топъл двигател си се мери компресия, не на студен.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 12 яну 2016, 19:23
от tikva
ivan_racing написа:opex написа:Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
На топъл двигател си се мери компресия, не на студен.
абе на студен е, щот тогава проличавали най-добре износванията.Въпроса обаче който живо ме вълнува е от какво се е получило това.Изчетох в клюкарника - нормално износване ,кофти елементи по двигател още от завода и проблеми в охладителната система.Питам ,защото е лесно да се направи ремонт, обаче ако има някъде други проблеми ,всичко ще е пари на вятъра и след време пак ще се случи събитието.Иначе евала на американците за този двигател как тихо работи макар и с такава компресия ,вече толкова километри.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 12 яну 2016, 20:06
от HACKO
В учебниците пише на топъл, обаче напоследък масово се твърди обратното и съм се отказал от този спор. Пък и учебниците от които съм учил са от 70те на миналия век.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 12 яну 2016, 20:16
от ЯЛТА
При оптимална работна температура металите се разширяват. И когато показанията са ниски на студен мотор, на топъл няма да се покачат до 150 % . Така че износването си е износване и на студено, и на топло.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 12 яну 2016, 21:10
от lubomirov89
И аз съм го учил, че се мери на топъл мотор и има логика. Устройството на ДВГ не се променило така, че няма какво да се заблуждаваме. Ако компресията може да се промени до 150% мога да си представя какво ще стане, ако колата извади заводска компресия на студен мотор

Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 12 яну 2016, 22:49
от koinov_bg
От моята скромна практика с автомобилите и след справки с дебелите кноги на дядо и баба с такива.показатели на компресията. Има мааалка вероятност сегментите да са подали фира от хиляди милиони км пробег,но не това е проблема,най-вероятно проблема е в клапаните.Еднонотваряне,напасване клапани и нова гарнитура както и да се подсифури човек с едни сегменти всичко би приключило благоприятно за мотора.
А от какво се е получило. .. ми кой набор е тос шаранокси и на колко милиона км е.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 12 яну 2016, 23:54
от tikva
koinov_bg написа:От моята скромна практика с автомобилите и след справки с дебелите кноги на дядо и баба с такива.показатели на компресията. Има мааалка вероятност сегментите да са подали фира от хиляди милиони км пробег,но не това е проблема,най-вероятно проблема е в клапаните.Еднонотваряне,напасване клапани и нова гарнитура както и да се подсифури човек с едни сегменти всичко би приключило благоприятно за мотора.
А от какво се е получило. .. ми кой набор е тос шаранокси и на колко милиона км е.
ми първо че е галактика , а не шаранче и второ има вероятност да се е получило от неизправност в охладителната система ,та ми беше интересно някой да развие ако може въпроса в тази насока.От как сме взели колата имаме рядко появяваща се грешка бедна смес ..............От там насетне знаещите ако искат да коментират.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 13 яну 2016, 00:12
от JoroM
Бедна смес казваш, колата е с ГИ...аз залагам на прегорели клапани. При бедна смес и бутало можеш да стопиш.
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 13 яну 2016, 06:34
от OgiDogi
JoroM написа:...аз залагам на прегорели клапани...
...изпускателни...
Re: Ниска компресия (бензин)
Публикувано: 13 яну 2016, 09:10
от slavei2003
Дизела го чакате да загрее на работна температура и тогава го палите.Компресията на студен мотор не е важна , нали винаги ги палите топли, а компресията за дизела не е от значение.