Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
- penchevstyle
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 24 авг 2015, 12:29
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
От както я взех колата имам проблем със съединителя, по точно с тресчотката. Педала е с болта за регулация и с тресчотка. Та преди около 4000 км счупих за първи път тресчотката, смениха ми я и ми казаха, че може да имам проблем скоро със съединителя. Нямах проблеми около 4000 км, до началото на февруари, когато я счупих пак, сменихме я и след няма и 50 км, същото, сменихме педала, който имаше луфт, остта на педалите, жилото и още две тресчотки, които се чупеха на около 20 км всяка. Сменихме и целия комплект съединител + притисквател и пак строши тресчотката... Някакви идеи къде другаде може да е проблемa?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
А като сменяхте съединителя, някой сети ли се да провери как се движи аксиалния лагер по водача, как се движи вилката на аксиалния лагер и как се движи жилото и да не поставено така, че да се пречупва?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- penchevstyle
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 24 авг 2015, 12:29
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Аксиалния е наред, даже майстора първо за него се сети, че може да е заминал, жилото също не се пречупва. И общо взето с това свършват идеите ни къде може да е проблема. Вилката на която се закача жилото, някога е била заварявана, но няма видими проблеми. Като цяло съединителя бе малко тежък и стария, с новия е доста по-леко и смятах, че няма да има вече този проблем, но ето, че го направи.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 24 ное 2010, 20:20
- Модел на автомобила: Ford focus c-max 1.8 120hp
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
На бащами ескорта ги чупеше така,решхме проблема като сами си изрязахме трешчотка от плътно парче пластмаса
- penchevstyle
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 24 авг 2015, 12:29
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Предната седмица ми минаха подобни мисли през главата, но ме е страх да не стане по-голям проблем. Все пак чупенето й, би трябвало да е резултат и в този ред на мисли ми се ще да открием причината.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 24 ное 2010, 20:20
- Модел на автомобила: Ford focus c-max 1.8 120hp
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Според мен една от причините е,че матеряла на тресчотките коит се продават е по-некачествен от този на оригиналната.Но все пак потърси да не е друга причината.При него нямаше последствия
- penchevstyle
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 24 авг 2015, 12:29
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
И с моя баща това си говорихме, ама пък колегите не лежат постоянно тресчотки да сменят (с изключение на мен, но пък поне вече го правя за отрицателно време
). Иначе обмислях варианта за алуминиева, но към момента съм се отказал от тези експерименти. Благодаря ти за споделения опит 


- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Един колега през далееееечната 2003г. си беше купил Ескорт 1997г. Един ден си носеше в джоба бял пласмасов детайл и ми каза, че това е някаква тресчотка на съединителя, която се е счупила, и ще я носи на един приятел да му прави метална на струг.
Последна промяна от addition на 10 мар 2016, 22:55, променено общо 1 път.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Вземи и напръскай със WD-40 през отвора на вилката обилно, целта е да се омасли първичния вал-опашката по която се движат шлиците на феродовия диск. Ако там шлиците са в ръжда се затруднява движението на диска и оказва голямо съпротивление.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- penchevstyle
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 24 авг 2015, 12:29
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Не би ли трябвало да е премахната тази ръжда, като сменяха съединителя..? Ще направя така, надявам се да има положителен резултат (най-сетне).
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Много съм съпричастен с тази тема. Толкова тресчотки съм сменил, че вече мога да се ява на олимпиада. Даже ми се е случвало да се прибирам без съединител, по магистралата..... Това недомислие на Ескорт е невероятно. Съчетанието с некачествени афтър маркет части, защото няма значение дали е FEBI, SWAG или друга(купувал съм ги всичките) вътре е една и съща третокачествената ужким италианска BIRTH с номер 4515 - ей тоя боклук
Моторкрафтската(оригиналната) е съизмерима само като живот, но не и като цена. Струва 10 пъти повече и е само с поръчка. Много ясно, кой нормален ще си я купи, но както и да е! Преди да си помислите, че бръщолевя глупости, в един от форумните сервизи смених съединтел ЛУК пълен комплект, ревизирах всичко по с-мата, та даже смених ринговете на педала(само в мото пфое се продават на дребно), че и те са пластмасови(нанизват се на педала и помагат на тресчотката да се пързаля равномерно) и се износват - представляват това :

Резултат никакъв. Пак си ги сменям тия тресчотки през 3000-5000 хил. км градско.
Мислил съм за вариантите да направя, както инглизите собствена тресчотка:


Но този вариант има недостатъци за мен. При нашия модел(ескорт) с въже на съединителя ще почне да се чупи нещо друго по веригата. Чел съм, че вилката е слаба, а тя счупи ли се лошо! Струва повече и по- трудно се ремонтира.
Затова реших да харча по едни 5 лв, когато се счупи тресчотка. Ей така, за всеки случай държа по две нови тресчотки в колата, даже едната е в аптечката
Опростих и с-ма на закрепване на бушуниерата, че тя е с две крачета към купето и едното ми пречеше при смяната на тази част. С това мога да помогна.
За информация смазвал съм всички въжета, и каквото може съм оптимизирал. В крайна сметка с "дупене" за 10 мин, частта си я сменям сам и свикнах.

Моторкрафтската(оригиналната) е съизмерима само като живот, но не и като цена. Струва 10 пъти повече и е само с поръчка. Много ясно, кой нормален ще си я купи, но както и да е! Преди да си помислите, че бръщолевя глупости, в един от форумните сервизи смених съединтел ЛУК пълен комплект, ревизирах всичко по с-мата, та даже смених ринговете на педала(само в мото пфое се продават на дребно), че и те са пластмасови(нанизват се на педала и помагат на тресчотката да се пързаля равномерно) и се износват - представляват това :

Резултат никакъв. Пак си ги сменям тия тресчотки през 3000-5000 хил. км градско.
Мислил съм за вариантите да направя, както инглизите собствена тресчотка:


Но този вариант има недостатъци за мен. При нашия модел(ескорт) с въже на съединителя ще почне да се чупи нещо друго по веригата. Чел съм, че вилката е слаба, а тя счупи ли се лошо! Струва повече и по- трудно се ремонтира.

Затова реших да харча по едни 5 лв, когато се счупи тресчотка. Ей така, за всеки случай държа по две нови тресчотки в колата, даже едната е в аптечката

За информация смазвал съм всички въжета, и каквото може съм оптимизирал. В крайна сметка с "дупене" за 10 мин, частта си я сменям сам и свикнах.

Be happy
- penchevstyle
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 24 авг 2015, 12:29
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Друг педал взех с нови рингове в началото, ама никакъв ефект. Мислих, както вече писах, за алуминиева или от друг метал да направим, но точно това ме притеснява да не се счупи нещо друго, макар, че при мен шофирането и към момента е почти невъзможно. Доста теми изчетох и до колкото разбирам вилката е слабо място, а моята вече е заварявана веднъж (от предния собственик).
-
- потребител
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 сеп 2010, 02:08
- Модел на автомобила: escort 1.8 td, S MAX 2,0 TDCI
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Здравейте, колеги и аз имах същия проблем, но си направих стоманена. Минал съм около 100000 км така, като за този период веднъж скъса жилото.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
При Дизела вилката се чупи традиционно, за щастие без проблем се заварява лесно и после работи без проблем. Металната не би Трябвало да причини щети върху нещо друго, направена е от пластмаса, защото се прави по-лесно и е по-евтино. Ако обаче имам кой да ми изработи такъв сложен детайл, бих я направил отново от пластмаса, има добри пластмаси, които могат да се фрезоват.
Въпроса обаче е КОЕ причинява чупенето на тресчотките? Аз не съм сменял тресчотка нито на Ескорта, нито на Фиестата. И двете имат поизносена част, когато момента на зацепване съвпадне с нея започва да изпуска, обаче намерих решение, със съответна подложка на жилото променям мястото на зацепване и проблема се решава, обаче не са счупени. Много хора сменят и карат със неоргинална без проблем, а немалко като вас постоянно сменят.
Въпроса обаче е КОЕ причинява чупенето на тресчотките? Аз не съм сменял тресчотка нито на Ескорта, нито на Фиестата. И двете имат поизносена част, когато момента на зацепване съвпадне с нея започва да изпуска, обаче намерих решение, със съответна подложка на жилото променям мястото на зацепване и проблема се решава, обаче не са счупени. Много хора сменят и карат със неоргинална без проблем, а немалко като вас постоянно сменят.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Ще си позволя да добавя нещо, към казаното от Наско. Важно е да се отбележи, че двата автомобила имат различни тресчотки. На Фиестата(сменял съм и такава) е с гребенче, което играе ролята на автоматичен регулатор на натиска(малката част от комплекта на снимката). Tова :HACKO написа: Аз не съм сменял тресчотка нито на Ескорта, нито на Фиестата.
Докато при Ескорта, това го няма.

Тук имаме болт в педала, който РЪЧНО трябва да настроим(на снимката е десния вариант), за да обере празния ход и да регулира натиска. И ако си направим много лек съединителя(и това го тествах), тресчотката се чупи още с първия натиск.
За мен с-мата на Фиестата е много по надежда, защото с износването на съединителя, тресчотката се рергулира сама. А на Ескорта трябват ръчни корекции.
Be happy
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Моя Ескорт (а и всички докъм 96-7г) е със автоматична тресчотка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Хм разводнявам темата, но моя(МК7 - 1998 година) е с ръчната . По каталог 95-98 излизат с ръчната тресчотка. Може би са за били правени за различни пазариHACKO написа:Моя Ескорт (а и всички докъм 96-7г) е със автоматична тресчотка.

Be happy
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Така де, преди МК7 са автоматични.форд мк2 написа: Хм разводнявам темата, но моя(МК7 - 1998 година) е с ръчната ....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- penchevstyle
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 24 авг 2015, 12:29
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
Цяло чудо, оспях да мина около 100 км с последната тресчотка и още е здрава.
Притеснявам се все още и ме е страх малко да ходя по-надалечко от града, че нямам резервна в момента...

-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 12 ное 2013, 14:16
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD 66kW 90 PS
- Status: Извън линия
Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?
преди години същия проблем чупи тресчотки вилки и заварката се счупи
после смяна на съединител оригинална вилка от мото фое нов гребен не знам марка и издържа до вчера
приблизително повече от 5 години и около 50 000км+ днес сменихме тресчотката. Старата беше бяла като цвят,новата тресчотката черна, уж SWAG кутията Made in Germany , тресчотката Made in Italy
издържа точно 5км
, отивам до магазина за 2-ра тресчотка FEBI по същия начин 1към 1 като SWAGA викам не, ще търся бяла и намерихме някаква испанска да видим колко ще издържи
При мен се чупят точно от тук
и при вас ли е така






Последна промяна от DeutscheR на 07 апр 2016, 21:34, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта