Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 08 авг 2010, 16:57
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '98 1,25 16v ,Ford Focus Mk1 1,6 16v
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Здравейте, имам въпрос. От вчера с един майстор опитвам да сменим ангренажа на Форд Фокус 1.6 2001 година. Имам няколко въпроса.
Първи, тъй като резбата на коляновия вал (за болта) е отишла и няма как да се навие контрата, има ли друг начин да се извърши тази операция.
Второ, въртим първият цилиндър в горна мъртва точка, но не знаем, как трябва да бъдат завъртяни горните два вала, вярно че направихме няколко белега, но след като сложим ремъка, системата не иска да превърт и спира. Единствено завърта когато всички клапани са отворени, но тогава шумът и тресенето при запалена кола са като при трактор, та ме съмнява че има нещо гнило в цялата работа.
Ако някой би могъл да даде съвет, защото знам, че тази работа с центровката си е доста фина, ще бъда много благодарен.
Първи, тъй като резбата на коляновия вал (за болта) е отишла и няма как да се навие контрата, има ли друг начин да се извърши тази операция.
Второ, въртим първият цилиндър в горна мъртва точка, но не знаем, как трябва да бъдат завъртяни горните два вала, вярно че направихме няколко белега, но след като сложим ремъка, системата не иска да превърт и спира. Единствено завърта когато всички клапани са отворени, но тогава шумът и тресенето при запалена кола са като при трактор, та ме съмнява че има нещо гнило в цялата работа.
Ако някой би могъл да даде съвет, защото знам, че тази работа с центровката си е доста фина, ще бъда много благодарен.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Така както го описваш, сигурно вече са ударени клапаните, по-добре кажи на човека че като не разбира, да не пипа. Взимай си колата и му кажи че след ремонта трябва да ти осребри касовата бележка от ремонта който той ти е създал. 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 08 авг 2010, 16:57
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '98 1,25 16v ,Ford Focus Mk1 1,6 16v
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Лошото е че съм в Козлодуй, а тук много много сервизи няма. Нямам на идея какво може да се направи, ако наистина е станало това нещо.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B6#p406279
Описал съм случки и други се похвалиха. Особенно е зацепването и не става без знания. А тва с белязки и ...
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B6#p484622
Лошо за добрия иначе мотор. Ама си далече..
Поздрави
Описал съм случки и други се похвалиха. Особенно е зацепването и не става без знания. А тва с белязки и ...
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B6#p484622
Лошо за добрия иначе мотор. Ама си далече..
Поздрави
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Да я качва на нещо и при теб, според мен е най-добрия вариант.
Колега Anaxos само ще кажа че Fordmaniac познава тези коли като двете си ръце и знае какво и как да пипне
И какъв е тоя кух майстор дето директно ще пали след смяната на ангренажа, първо се превърта коляновия вал на ръка и така се разбира дали ще удари клапаните, точно 1 минута отнема за да разбереш
Колега Anaxos само ще кажа че Fordmaniac познава тези коли като двете си ръце и знае какво и как да пипне

И какъв е тоя кух майстор дето директно ще пали след смяната на ангренажа, първо се превърта коляновия вал на ръка и така се разбира дали ще удари клапаните, точно 1 минута отнема за да разбереш

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 22 фев 2011, 07:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 2000г, 1.8i 16V 115 k.с. хечбек , ГИ
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Важното е да се вземат парите... в Бг е така.
Mondeo 2000г. ; 1.8 ;115 к.с. Затек ,хечбек,ГИ.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 08 авг 2010, 16:57
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '98 1,25 16v ,Ford Focus Mk1 1,6 16v
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Kолега #essex някъде да съм казал, че са запалили колата, преди да превъртят на ръка ремъка ?
Няма такова нещо, в едното положение не искаше да завърти оборот и откачихме ремъка и отново правихме реглаж. След като завъртя на ръка, запалихме колата.
Но проблема, идва от бобината в момента, днес даде грешка, че липсва възпламеняване в 4-ти цилиндър. Замерихме я и единствено там имаше проблем. Поръчахме друга, днес ще я сменяме и ще пиша. Надявам се проблема да е само в бобината.
Благодаря за отговорите
Иначе ако имам път към София бих отишъл при #Fordmaniac да я види и чуе.
Няма такова нещо, в едното положение не искаше да завърти оборот и откачихме ремъка и отново правихме реглаж. След като завъртя на ръка, запалихме колата.
Но проблема, идва от бобината в момента, днес даде грешка, че липсва възпламеняване в 4-ти цилиндър. Замерихме я и единствено там имаше проблем. Поръчахме друга, днес ще я сменяме и ще пиша. Надявам се проблема да е само в бобината.
Благодаря за отговорите

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Така ми се е сторило може би
http://pics.data.bg/albums/39658/%D0%B0 ... 819_185837
След което въртиш коляновия вал посока часовниковата стрелка, слагаш шаибата за пистовия ремък и на нея трябва да има 2 белега, първия го подминаваш и слагаш на втория , слагаш ангренажния ремък стягаш и превърташ след което пак гледаш дали е на белези на разпределителните валове и на коляновия вал на шабатана пистовия ремък на втория белег. Нямам снимки сега на коляновия вал, ако нещо греша моля да ме редактирате

Махаш капак на калапаните и отдясната страна на 2-та разпределителни валове има прорези, там се вкарва инструмент за да се контрират валовете, внимавай да не тръгнеш да въртиш и да потрошиш валовете.anaxos написа: Единствено завърта когато всички клапани са отворени, но тогава шумът и тресенето при запалена кола са като при трактор, та ме съмнява че има нещо гнило в цялата работа.
http://pics.data.bg/albums/39658/%D0%B0 ... 819_185837
След което въртиш коляновия вал посока часовниковата стрелка, слагаш шаибата за пистовия ремък и на нея трябва да има 2 белега, първия го подминаваш и слагаш на втория , слагаш ангренажния ремък стягаш и превърташ след което пак гледаш дали е на белези на разпределителните валове и на коляновия вал на шабатана пистовия ремък на втория белег. Нямам снимки сега на коляновия вал, ако нещо греша моля да ме редактирате

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
И на коляновия вал има отвор за застопоряване.На него няма белези.По добре закараи колата на човек които знае как се зацепва ремъка а не си правете самодейни спектакли.И двата вала се застопоряват със инструмент.Без да имаш тези инструменти не можеш да го зацепиш защото н а вала няма шпонка и колкото и белези да слагаш по тези белези ще слажиш шайбата но не и вала
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 08 авг 2010, 16:57
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '98 1,25 16v ,Ford Focus Mk1 1,6 16v
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Благодаря за отговорите.
Май , essex се оказа прав.Новата бобина не свърши работа.Оказаха се проблемни клапаните на 4-ти цилиндър.Карах я 450км с три цилиндъра .
На всичко отгоре отказа и газовата уредба.Абе каръшка му работа
Сега съм я закарал на друг майстор и умуваме дали да купим друга глава с клапаните или да ремонтираме старата.
Само проблеми, дано се решат,че без кола е кофти.
Май , essex се оказа прав.Новата бобина не свърши работа.Оказаха се проблемни клапаните на 4-ти цилиндър.Карах я 450км с три цилиндъра .
На всичко отгоре отказа и газовата уредба.Абе каръшка му работа
Сега съм я закарал на друг майстор и умуваме дали да купим друга глава с клапаните или да ремонтираме старата.
Само проблеми, дано се решат,че без кола е кофти.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Ремонт поне, ще знаеш какво ще слагаш, иначе бях сигурн какво е станало.
Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Съжалявам че излезнах прав, но така както го описа, ми стана ясно че човека не си разбира от работата.
Както каза колегата Didibao , по добре е да си отремонтираш своята глава, нещата не са страшни, сваляш главата, караш я на специалист който само с отремонтиране на глави се занимава !!! сменя клапаните,сменя гумичките на клапаните, водачите ако има нужда и едно шлаифане. Слагаш главата с нова гарнитура и този път ако не се сгреши центровката, ще си доволен
Както каза колегата Didibao , по добре е да си отремонтираш своята глава, нещата не са страшни, сваляш главата, караш я на специалист който само с отремонтиране на глави се занимава !!! сменя клапаните,сменя гумичките на клапаните, водачите ако има нужда и едно шлаифане. Слагаш главата с нова гарнитура и този път ако не се сгреши центровката, ще си доволен

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 1429
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Главата се оправя и на мене като ми сменяха сегментите удариха 4 клапана щото не знаеха как да зацепят двигателя смениха ги но пак не зацепиха двигателя правилно и вторият път други 4 клапана удариха буталото. Смениха и тези клапани зацепиха двигателя ама оборотите играеха и отидох при друг майстор оказа че съм си карал една година с един прескочил зъб. Направиха ми точното зацепване и се оправиха нещата! Ако не ти е крива много главата сменяй клапаните шлайф ако се налага и нови болтове и гарнитура!
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
можем ли да хванем неправилно зацепен ангренажен ремък прескочил дори и с един зъб с някаква диагностика ,без сваляне капака на клапаните и поставяне на шината във валовете и превъртане на коляновия вал в гмт на първи цилиндър
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Не.ANGEL4O написа:можем ли да хванем неправилно зацепен ангренажен ремък прескочил дори и с един зъб с някаква диагностика ,без сваляне капака на клапаните и поставяне на шината във валовете и превъртане на коляновия вал в гмт на първи цилиндър
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1429
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Не, на две диагностики ходих всичко показваше че е в норма!ANGEL4O написа:можем ли да хванем неправилно зацепен ангренажен ремък прескочил дори и с един зъб с някаква диагностика ,без сваляне капака на клапаните и поставяне на шината във валовете и превъртане на коляновия вал в гмт на първи цилиндър
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
колега имам същия проблем с оборотите всичко е прегледано да некажа и сменено само зацепването на ангренажа не е проверявано,може ли да ми кажеш какво е било поведението на автомобила освем неравномерните обороти дали се форсира и върви добре защото на мен само оборотите са ми проблемни по скоро дразнещи защото мотора претриса без да гасне ,иначе си върви добре
Последна промяна от ANGEL4O на 08 апр 2016, 21:39, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
колега имам същия проблем с оборотите всичко е прегледано да некажа и сменено само зацепването на ангренажа не е проверявано,може ли да ми кажеш какво е било поведението на автомобила освем неравномерните обороти дали се форсира и върви добре защото на мен само оборотите са ми проблемни по скоро дразнещи защото мотора претриса без да гасне ,иначе си върви добреaspasia написа:Главата се оправя и на мене като ми сменяха сегментите удариха 4 клапана щото не знаеха как да зацепят двигателя смениха ги но пак не зацепиха двигателя правилно и вторият път други 4 клапана удариха буталото. Смениха и тези клапани зацепиха двигателя ама оборотите играеха и отидох при друг майстор оказа че съм си карал една година с един прескочил зъб. Направиха ми точното зацепване и се оправиха нещата! Ако не ти е крива много главата сменяй клапаните шлайф ако се налага и нови болтове и гарнитура!
-
- потребител
- Мнения: 1429
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Не се форсираше нямаше мощност повечко трябваше да се настъпва педала за да върви разхода беше малко завишен. Като изключех от скорост оборотите падаха до 300-400 после пак на 800 и така постоянно и така си карах една година докато не откриха проблема.ANGEL4O написа:колега имам същия проблем с оборотите всичко е прегледано да некажа и сменено само зацепването на ангренажа не е проверявано,може ли да ми кажеш какво е било поведението на автомобила освем неравномерните обороти дали се форсира и върви добре защото на мен само оборотите са ми проблемни по скоро дразнещи защото мотора претриса без да гасне ,иначе си върви добреaspasia написа:Главата се оправя и на мене като ми сменяха сегментите удариха 4 клапана щото не знаеха как да зацепят двигателя смениха ги но пак не зацепиха двигателя правилно и вторият път други 4 клапана удариха буталото. Смениха и тези клапани зацепиха двигателя ама оборотите играеха и отидох при друг майстор оказа че съм си карал една година с един прескочил зъб. Направиха ми точното зацепване и се оправиха нещата! Ако не ти е крива много главата сменяй клапаните шлайф ако се налага и нови болтове и гарнитура!
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренаж Форд Фокус Zetec 1.6
Ако не е зацепен ремака правилно на диагностиката би трябвало да излезне грешка несъответствие секция 1 и секция 2 на газоразпределение.На ауди а3 го показва на диагнастиката
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта