Малко помощ за 1,8 ТД..... МОЛЯ .......
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Малко помощ за 1,8 ТД..... МОЛЯ .......
Та значи мнопго ще съм ви благодарен колеги ако ми помогнете да разбера точното предназначение на нещото от снимката и кога точно сработва ( кога точно дърпа лоста на ГНПто с който е свързано с жило ). Проблема при мен е, че жилото е толкова хлабаво, че при пълния ход на " нещото" то само се опъва, но неуспява да дръпне лоста.....
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Инфо не са намерили , просто знаеме кво прави , ако си работеше твойто и ти щеше да знаеш.
На мойто Форд ако го откача и пусна климата , падат яко оборотите и колата едвам тръгва по светофарите.
Аз като свалях главата го разкачвах и него , та като го зглобих и установих че не ми вдига оборотите като включа на задна и пусна климата , погледнах под капака и проблема беше че не бях сложил една "джаджа" (не се сещам как да я нарека) на планката през която монава жилото (не лостчето) , та това беше нещо като гумено...лръгло , с канал по средата и стои в въпросната планка , бях го забравил и то си се пързаляше по жилото между планката и лостчето .
Та идеята е че: системата си работи , жилото се "дърпа" но не му стига ход , става въпрос за милиметри , но ....
Малко не го обясних разбираемо , но се надявам да си сханал.
На мойто Форд ако го откача и пусна климата , падат яко оборотите и колата едвам тръгва по светофарите.
Аз като свалях главата го разкачвах и него , та като го зглобих и установих че не ми вдига оборотите като включа на задна и пусна климата , погледнах под капака и проблема беше че не бях сложил една "джаджа" (не се сещам как да я нарека) на планката през която монава жилото (не лостчето) , та това беше нещо като гумено...лръгло , с канал по средата и стои в въпросната планка , бях го забравил и то си се пързаляше по жилото между планката и лостчето .
Та идеята е че: системата си работи , жилото се "дърпа" но не му стига ход , става въпрос за милиметри , но ....
Малко не го обясних разбираемо , но се надявам да си сханал.
...дрън-дрън...мноо важно...
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
А да знаете как точно работи и другото жило вързано за същия лост. То идва от някаква "джаджа" под термостата. Предполагам, че е като смукач - т.е. когато мотора е студен да повишава оборотите, но при мен май непомръдва.... ако някой е наясно да сподели прав ли съм и ако да про какви температури сработва.
Междудругото вчера успях да си прецакам клапана за вакуума, който задейства този лост ....... Никога не му обръщаите поляритета ( + и - ) аз пробвах, и чак после установих, че на него си е отбелязан +...... В него има диод, който изгоря. Аз го разтопих с поялника и прекъснах далия на късо диод , но и бубинката на клапана е мъртвец........ да му........ майката. Та ако някой има резервен да предложи цена...
Междудругото вчера успях да си прецакам клапана за вакуума, който задейства този лост ....... Никога не му обръщаите поляритета ( + и - ) аз пробвах, и чак после установих, че на него си е отбелязан +...... В него има диод, който изгоря. Аз го разтопих с поялника и прекъснах далия на късо диод , но и бубинката на клапана е мъртвец........ да му........ майката. Та ако някой има резервен да предложи цена...
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Второто жило на това лостче е точно за това - коригира оборотите при студен двигател. При студен дв. стават около 1000(поне моите са толкова). При загрят дв-ел жилото трябва да е с аванс 1-2 мм. При мен от извесно време точно на мястото където жилото влиза в тялото на термостата капе антифриз. Интересното е че когато дв. работи независимо дали е студен или горещ не капе, тече когато поизтине. Някой ако е разглобявал тази част на охл. с-ма да сподели.
За ел. вентила за вакуума, ако ти е бил здрав преди да обърнеш поляритета не би трябвало да си го изгорил. По принцип трябва да работи и без този диод(обратен диод), но е добре да го има, с правилната полярност разбира се иначе котвичката ще се отмества в другата посока.
Надявам се да съм бил полезен
За ел. вентила за вакуума, ако ти е бил здрав преди да обърнеш поляритета не би трябвало да си го изгорил. По принцип трябва да работи и без този диод(обратен диод), но е добре да го има, с правилната полярност разбира се иначе котвичката ще се отмества в другата посока.
Надявам се да съм бил полезен

-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
По въпроса с капането.... и при мен капе само когато мотора поистине, но ми се струва че е от датчика на вентилатора.
Относно винтила.... работеше си и то идеално - преди да обърна поляритета го пробвах( бях улучил + случайно )... после реших да обърна + и - за да видя какво ще стане ( теоритично при нормален клапан не би имало проблем). Та както вече писах след моята глупост калпана даде пълно късо... изровчих и прекъснах диода и се оказа че намотката също е прегоряла????? нямам идея защо???
Относно винтила.... работеше си и то идеално - преди да обърна поляритета го пробвах( бях улучил + случайно )... после реших да обърна + и - за да видя какво ще стане ( теоритично при нормален клапан не би имало проблем). Та както вече писах след моята глупост калпана даде пълно късо... изровчих и прекъснах диода и се оказа че намотката също е прегоряла????? нямам идея защо???
- dankol
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Колега извинявам се, че се намесвам в дебата, но и аз бера ядове с това жило. Няма ми го онова дето си забравил да го сложиш, нещо като ограничител на бронята на жилото.Знае ли някой къде мога да намеря тази гумена джаджа? Питах в МП и ми казаха, че имало цяло жило и струва 30 лв., но нещо не ми се дават толкова пари. Нещо някой да е приспособявал, та да даде едно рамо. Аз съм му сложил две щипки за пране от двете страни на жилото и работата заспа ама е грозно. Отваряш капака и на ГНП-то стърчи една щипка.snaiperisto написа:Инфо не са намерили , просто знаеме кво прави , ако си работеше твойто и ти щеше да знаеш.
На мойто Форд ако го откача и пусна климата , падат яко оборотите и колата едвам тръгва по светофарите.
Аз като свалях главата го разкачвах и него , та като го зглобих и установих че не ми вдига оборотите като включа на задна и пусна климата , погледнах под капака и проблема беше че не бях сложил една "джаджа" (не се сещам как да я нарека) на планката през която монава жилото (не лостчето) , та това беше нещо като гумено...лръгло , с канал по средата и стои в въпросната планка , бях го забравил и то си се пързаляше по жилото между планката и лостчето .
Та идеята е че: системата си работи , жилото се "дърпа" но не му стига ход , става въпрос за милиметри , но ....
Малко не го обясних разбираемо , но се надявам да си сханал.
Относно питането за работата на това нещо което компенсира оборотите. При мен заработва при включване на климатика и при стартирване на студен двигател. На -10градуса по коледа бях в планината и 2-3 дни преди това го приспособих да работи с две щипки за пране ефекта е голям.Двигателя стартира значително по-лесно от преди на студено и държи първоначално около 1000 об. Преди като включа климатика оборотите ми падаха под 500 об. и той спира да си върши работата, сега държи 750-800 об. и духа ледено. При мен проблема е при ограничителя на бронята на жилото. Няма го! И не знам Къде да го открия.
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта