Страница 1 от 1

Гарнитура за капака на двигателя

Публикувано: 05 яну 2007, 21:00
от kostastam
Като си купих колата гарнитурата на капака пускаше по малко масло около болтовете,смених я с коркова/уж била по добра/ и 3 месеца по късно се получи същият проблем! Та сега се чудя каква гарнитура да си купя че тия дни ще трябва да се занимая с този проблем!

Публикувано: 05 яну 2007, 21:37
от ivo9180
Корковата гарнитура попива маслото,набъбва и по този начин уплътнява.Но... за кратко време както си се убедил вече.По мое мнение-търси си оригинална гумена гарнитура.По-скъпа е но и доста по-надеждна

Публикувано: 05 яну 2007, 22:07
от kostastam
Да към гумена гарнитура съм се насочил! Не знам колко струва а и в случая няма голямо значение,утре купувам една и я слагам! Писна ми да си забърсвам двигателя през 2 дни! На тая корковата имаше някакви там ограничители под формата на капси за да не я сплескат болтовете прекалено много а се оказа че както и да ги стягаш от там тече най-много! Абе сичко купено от магазин КОСЕР се оказва пълен кенеф!
То само гарнитурата да беше !!!!

Публикувано: 05 яну 2007, 22:25
от pepy1
не взимай гумена а силиконова

каталожен №1663394 цена 21,86 от Мото Пфое
:wink:

Публикувано: 05 яну 2007, 22:36
от paci
kostastam написа:На тая корковата имаше някакви там ограничители под формата на капси за да не я сплескат болтовете прекалено много ...
Точно тея "капси" както ги нарече са ми казвали, че трябва да помагат, точно за това за което си написал, а при тебе викаш обратното :) хех
На дъртия съм сменил 3 гарнитури ако не се лъжа и все корокови без въпросните "капси" взимам по за 2-3 до 5лв.
Никога не са ми изпускали.
Първия път мисля само, че я смених, че беше омазала щото беше преплескана като е затяган капака.
Не съм сигурен ко съм правил като съм стягал но :
Почисти първо повърхностите. Огледай до колкото можеш да уловиш с око да няма увреждания. После вземи маслъце и намажи капака и главата където ляга гарнитурата.
До колкото си спомням на гарнитурата на дъртия имаше едни стърчащи които съвпадаха с прорези на капака. Ако я обърнеш не съвпадат. Някой са ги рязали щото не съпадат и им пречат но ....
Постави гарнитурата на капака увери се че приляга добре. Ако имаш такива стърчащи поне при мен се заклинваха в капака и гарнитурата си стоеше на него.
Постави капака с гарнитурата на главата и пак се увери че ляга добре.
Почваш да завиваш болтовете полекичка на кръст но не се оливай с притягането.
Начи натягането на кръст ако незнаеш за него:
В никакъв случай недей да напъваш първия поставен и завит болт до скъсване.
При мен бяха 4
Завиваш първия докъто усетиш, че има някакво прилепване. Следващия е дагоналния от другата страна и така полека лека на кръст притягаш на усет но не преплесквай гарнитурата така, че да се "изплюе".
Ако са 6 почваш от средните 2.
А ако гарнитурата е с тея "капси" тва притягане малко отпада.
Вземи неква без "капси" поне аз по спомен последно я бях взел за 2- лв. За 2 лв. не мисля, че ще останеш на улицата но поне ше се научиш кат си почнал :)

Ненам до колко бях ясен но поне опитах :oops:

Публикувано: 06 яну 2007, 00:44
от HACKO
В допълнение към Паци, по-силното затягане най-често води до обратен ефект.

Публикувано: 06 яну 2007, 00:48
от orlinm
Проблема с гарнитурите за капак (за разлика от тея за глава) е, че се продават само и единствено най-евтини коркови с незнаен произход. Даже и да искаш по-добре няма от де да я купиш щото всички предлагат турски гарнитури. Освен МП може би, ама аз за кола на 12 години като моята никога няма нишо да купя от МП (освен масло).
Та или си купуваш от МП уж по-маркова гарнитура или просто ползваш масовите от магазините, които не само за Форд ами и за всяка друга кола протичат след не много време.

Публикувано: 06 яну 2007, 13:05
от buhap
Много зависи и колко ти духа мотора (картерни газове)нали трябва да ислизат от някаде .Много често там се крие проблема

Публикувано: 06 яну 2007, 13:31
от valboy
Някой пък цапат допълнително гарнитурата с високотемпературен силикон/този червения/.....
*unknw*

Публикувано: 07 яну 2007, 10:06
от venom4o
valboy написа:Някой пък цапат допълнително гарнитурата с високотемпературен силикон/този червения/.....
*unknw*
и това е най голямата простотия.. Според мен с червения .. Толкова е грозно.. На мен прецакания ми дебитомер е целия в Силикон от тоя червения и просто няма по грозно нещо! Има и черен силикон със същите свойства и той е с пъти по добър от този червения.. доколкото знам и червения си е най евтин...

силикон

Публикувано: 07 яну 2007, 11:08
от tata1971
При мен има силикон от черния вместо гарнитура.То причината е много проста-капака е от пластмаса и се поразкривил и разрушил и силикона си е най-доброто.Убеден съм че ако капака на клапаните беше здрав щях да предпочета гарнитура.

Публикувано: 07 яну 2007, 15:28
от paci
buhap написа:Много зависи и колко ти духа мотора (картерни газове)нали трябва да ислизат от някаде .Много често там се крие проблема
Даам
При мен с вентилацията всичко беше 6.
Но според мен по скоро ако има запушване, ще избие от някоя семерина.