Страница 1 от 2
Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 15:26
от MapTo_D
Здравейте, за много години на всички. Здраве и щастие желая.
Имам за себе си едно питане, на което не мога да отговоря и не знам какъв точно е проблема. Надявам се, някой тук да може да ме светне по въпроса. За 3ти път ми се случва автомобила ми /този от подписа/ да не може да запали. Върти си, отзад мирише на нафта, ама даже не припалва. Първия път го направи 2012, лятото. Както съм си карал един ден, на следващия въртя, ток има да те убие ама нищо не се случваше. След 10тина мин запали, пътувахме на 100тина км, изгасихме и до там, пак нямаше палене. Дори на дърпане. На следващия ден я закараха /мен вече ме нямаше там/ на някакъв си майстор, след много размисли и страсти елиминираха горивния филтър и колата си взриви от раз. Сменихме филтъра и всичко си беше точно...до след 6 месеца. Същата година, но зимата го направи пак, както си си карал единия ден без ядове, на следващия ден няма палене, изобщо не я мъчих, отидох за филтър, смених го и запали. Тогава филтрите бяха от един и същи магазин и с една марка.
Но сега, с нов филтър Бош от Германия, който е на 2 до 3 хил км. пак същата работа. Вчера сутринта си отивам на работа с колата, беше около 0 градуса, запали си без проблеми. Вечерта, около 18:00 ще си тръгвам, вече температурата е около -9/-10, въртя и никой. Имам съмнения за някоя и друга 'изгоряла' подгревна свещ. Мъчихме я, ама за това цялото въртене, което беше припалва много малко пъти. Зарязахме я там и снощи си мислех да не би пак филтъра да е проблемен нещо. Отидохме сутринта, пак кучи студ - въртя, припали малко, все едно аха да запали и толкова. Бях се подготвил да елиминирам филтъра отново, направих го и колата си взриви почти веднага.
Да кажа, че от резервоара и от помпата съм пуснал горивни маркучи, махнах тия с бързите връзки. Филтъра си беше пълен с нафта.
И въпроса е - какво аджеба се случва с/в тия филтри, че правят такава магария и колата не иска да запали? Някакви идеи? Първия път, когато се случи, някой от майсторите в малкия град, където беше колата, казали, че нещо си във филтъра се чупело /някаква сачма ли не знам/ и запушвало пътя на нафтата. Но не съм бил там и говоря /пиша по спомен какво ми е казал 3ти човек...
Едит! Филтъра е MANN.
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 15:43
от essex
Така описано от теб значи си вземи един качествен филтър и стига си го мислил

Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 15:50
от MapTo_D
Е, нали уж това направих, Бош от Германия, който би трябвало да е качествен!? Нещо се случва вътре в тоя филтър, ама не знам какво!
Промяна. Не знам от къде ми дойде това с филтър Бош. Филтъра е MANN...
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 16:47
от Miri4
Нещо се случва вътре в тоя филтър, ама не знам какво!
Няма какво да се случи освен да се задръсти от мръсотии или от замръзнала нафта.
Чувал съм,че самата хартия се разпадала, но това предполага абсолютно менте.Защо не срежеш филтъра и да видиш какво става.
Съвет-зареждай само от проверена бензиностанция.Аз си зареждам само от ОMV и нямам проблеми.
-не карай без филтър / дори и за малко/, защото ти заминават дюзите.
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 16:56
от MapTo_D
Зареждам само на ОМВ и Еко. Нафтата вътре си беше течна, не изглеждаше дори да е почнала да се сгъстява и да става на каша. Не е и толкова студено. Рязал съм филтри, нищо нередно не съм намирал. И все пак - нещо става. Щом така изведнъж заради филтър спира да пали...
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 18:22
от niksan79
Здрасти, MapTo_D. За много години.
Преди една седмица при -3 градуса, колата ми запали (ford focus 1,8 tdci 115 коня) и веднага изгасна. Запали отново след 6-7 път. Днес при -8 градуса, отново същия номер...запали и изгасна...Повече не успях да я запаля, даже и не прави опит да захапе... Звъннах на моя майстор и според него имам вода във горивния филтър (за днес съм му бил втория случай). Препоръча ми да намеря начин да стопля филтъра и да сипя спирт за горене във резервоара

..
P.s Заредил съм до горе със Максмоушън на ОМВ и имам добавка BDC на Бардал..С нови свещи и ремонтиран стартер. Свалих акумулатора да го заредя и утре ще се пробвам пак.
Чудя се, ако успея да запаля, каква добавка да и сложа за тази вода, при положение, че на повечето от тях пише да се ползва над +5 градуса...
Edit: Филтъра е MANN.
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 19:00
от MapTo_D
Миналата година аз също слагах газ за горене в колата. На 05.01 щях да правя същото упражнение, но ми изникнаха други неща и съвсем изключих. Пак казвам, това ми се случва за 3ти път, единия беше лятно време. А и сега нафтата изглеждаше добре. А и ти си заредил от скъпия дизел, той пък съвсем не вярвам да е бил мешан, ама пък знае ли се.
Преди години, преди да започне да влиза в авариен режим заради инжекторите имаше подобно на твоето поведение. При големи студове запалваше, работеше 2 секунди и гаснеше. Това го правеше или един или 2 пъти, докато заработи без да гасне. Известно време след това сменях клапани на инжекторите...
Ще сваля филтъра, ще го отворя отдолу и ще видя какво ще изтече. Ще го напълня с нафта отново, ще го сложа и ще видя какво ще стане, ще пали ли или не. Но ще изчакам и аз някой и друг ден, че в тоя кучи студ не си е работа да се занимаваш с кола на открито.

Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 19:39
от niksan79
Чудя се, тази добавка на Бардал (BDC) да не бърка нещо нещата. Утре, като пробвам да запаля със зареден акумулатор и стоплен филтър, ще пиша....
Edit: При един от опитите да запаля, задържах малко повечко да върти стартера (около 10-15 сек.) и ми светна жълта лампа с реотанчето...
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 20:01
от MapTo_D
Нормално е да ти замига подгрева, когато задържиш малко повече на стартер, не трябва да те притеснява това. Сега, след 7 часа престой само докато завъртях и взриви. Филтъра си е елиминиран, направо съм шах и мат.
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 20:44
от ЯЛТА
При толкова смени на филтри, единственото обяснение е замръзване на нафтата от наличен парафин, независимо каква и от къде е заредена. За да се провери трябва веднага да си разпечата горивния филтър, и това се прави на струг, което пък не е възможно да стане веднага. За това ми харесват старите филтри със стъклена чашка от долу- понеже се вижда какво се случва в тях. Препоръчвам когато се случи гореописаното, да се облее филтъра с вряла вода, поне 20 литра, и ако запали после то е ясно че е замръзнал парафин в нафтата. При това положение аз сипвам добавка против замръзване на парафина в нафтата-изпробвано е от мен в продължение на 9 години.
Ето това използувам:

Гледал съм във филтъра със стъклена чашка от долу, как замръзва парафина. Започва от долу нагоре да се втвърдява с нарастването на оборотите в мотора, в момента в който отнема газта, застава на мястото където е бил, дам ли газ започва да се покачва на горе по вертикала. За това ако се среже външната обвивка на филтъра трябва да се махне цялата, и веднага, за да не се стопли и отвърне парафина в течното си състояние, и се вижда проблема.
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 07 яну 2017, 22:32
от nuHaKoJIaga
Може би е малко прекалено, но аз карам само с филтър Делфи или Бош, сменям с всяка смяна на маслото и проблеми не съм имал. Вярно е, че струва 100 лева такъв филтър, но 4-та зима пали при всякакви условия.
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 08 яну 2017, 10:05
от MapTo_D
Зимата добре да е замръзнала нафтата /евентуално/, въпреки, че не беше. Ама това е за трети път, първия път се случи лятно време, тогава няма какво да замръзва. Първите 2 пъти беше с една и съща марка, да речем, че е имало някаква гадна партида. Ама сега уж с хубав филтър същата работа. През това време карах с доста по-евтини от MANN-a филтри и нямах грижи никакви. Е, днес си запали без грижи, след 13 часа престой и температура във Варна под -10 градуса, а вчера преди да го заобиколя проклетия филтър, върти като замаяна, а нищо не се случва, дори не припалва.
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 08 яну 2017, 10:35
от niksan79
След малко слизам с акумулатора и топлата вода. Ако успея да запаля, ще взема добавката на Бардал за премахване на вода и тичам в подземния паркинг на мола, за да стопля колата...После ще пиша..
Edit: Ако запаля, утре смятам да сменя филтъра при майстора.
Никсан
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 08 яну 2017, 12:13
от specialista
Колеги моля ви не сипвайте в резервоарите каквото ви дойде на ум!Особено на тази горивна система "Делфи"!
Няма такова чудо добавка за премахване на водата!!!!! Къде точно отива тази вода???
Също така спирта не върши никаква работа,не се заблуждавайте просто сипете в една чаша всичките неща и гледайте какво ще стане!
Абсолютно е не допустимо влагата да премине през филтъра!!!Това случили се става лошо за дюзи и помпа!
За проблема на колегата,аз бих махнал излишното гориво да не влиза във филтъра.Има как да се направи.
И бих сложил прозрачен маркуч от филтъра до помпата. И ако след това въпреки че се вижда че се движи само и единствено нафта
отново не пали ,ще се наложи да си промениш представите за проблема.
Успех!
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 08 яну 2017, 16:05
от niksan79
Здравейте, отново...
След като поставих акумулатора, опитах да запаля колата. Не успях.
След изсипани 7 литра топла вода върху горивния филтър, колата запали

....Обиколих всички бензиностанции в Бургас за добавка, като гасих и палих колата без проблем...Най-накрая намерих добавката на Бардал, скрих се в подземния паркинг на мола и след малко пазарене в него, сложих добавката в резервоара и допълних с гориво от Ромпетрол (около 6 литра събра)...Утре сутринта ще се наложи да я паля рано-рано, така че ще си проличи, какво съм направил с добавките....
Лека от мен,
Никсан
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 08 яну 2017, 20:02
от kilikanzer
9 години,2 различни коли но си карам само с Ром... никакви добавки.Че в какви истории можете се вкарате ...
Вземи смени тая бензиностанция която ти е постоянната.И на -20 си паля като пич и на обадилите се да им подавам ток-Зимно време Форд ток не дава.Затварят рязко телефона,и като отида нещат да им подавам.
Филтър сменям от ноември на ноември.
Изпратено от моя Респром
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 08 яну 2017, 20:58
от Станимир Иванов
Добър вечер, колеги. От 3 дни съм собственик на колата от описанието ми. Като съм я карал само от автокъщата до у нас и в същата вечер заваля снега, а на следващите дни бях до късно на работа и нямах време да чистя колата в тъмното вечер. Като се качих почти нямаше нафта и заредих на газпроп, уж от хубавата която имала нещо да не замръзва, обаче нямах пари и заредих само 5 литра. Днеска я изчистих и опитах да запаля, но колата едва въртеше и реших, че е от акумулатора, който е 71 ампера. За съжаление не можах да извадя по-голям и сложих 60 апмер да пробвам, като колата не запали онтново, но се чуваше как върти много по-добре и сякаш и трябва още малко да запали. Беше ме страх по продължително да въртя, че да не я задавя и максимум 5-7 секунди. Сега сложих стария да се зареди тая вечер и дано стане утре, защото не знам от какво друго може да е.
Ако не е от това освен да се пробвам да залея вода върху филтъра. Да ви попитам понеже не разбирам много, свещите може ли да се проверят да са редовни и дали са засмяна, и как? И да се моля да запали, че вече умирам да покарам това фоксуче.
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 08 яну 2017, 21:13
от MapTo_D
Моля темата да се заключи, понеже доста ще се разводни. Имаше и полезни мнения, но не съм на 100% удовлетворен, за това скоро ще си направя експеримент с тоя е@ан филтър, да видя какъв му е проблема.
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 08 яну 2017, 22:25
от specialista
Успех!
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Публикувано: 09 яну 2017, 18:45
от Penyo63
до колегата specialista. Колега на хората им харесва да слагат добавки и да заливат с топла вода. Това го наблюдавам не само във форума, а и в живия живот. Успех.