Страница 1 от 1
Утайка по капачката на маслото
Публикувано: 09 яну 2007, 01:11
от WarKiller
Доливах днес масълце и забелязах странна бяла утайка като крем по вътрешната част на капачката и по самия отвод .....

За първи път я виждам и съм сигурен, че преди нямаше, а не съм сменял маслото - минерално 15W40 от Мото Пфое.
Идеи на какво може да се дължи?
Публикувано: 09 яну 2007, 01:14
от paci
конденз
Получава се при каране в градски условия на къси разстояния.
Покарай малко по-дълго да се темперира добре двигателя и пак погледни

Ако по начестичко ти се налага да караш така, че да се образува и те е грижа за мотора май трябва да си я почистваш от време на време но не съм убеден. Не съм толкоз навътре в нещата

Публикувано: 09 яну 2007, 02:00
от WarKiller
Вярно е, че предимно градско въртя, но защо чак сега да се появява конденз?
Освен това днес преди да доливам имах едно ходене извън града ... около 60 км ... Достатъчно да загрее добре и да се поиздуха.

Публикувано: 09 яну 2007, 02:07
от borko 30
Аз до сега не съм виждал такова нещо на моята каляска . Майстора-последния- ми каза да слагам само 10w40 .
Публикувано: 09 яну 2007, 06:33
от jordj
И аз миналата година забелязах че имам такова нещо но не е болка за умиране.
Но тази година нямам такова нещо.Можеби маслото.
Публикувано: 09 яну 2007, 06:58
от cocoff
Чувал съм, че подобни отлагания се получават при навлизане на антифриз в маслото.
Имаше преди време в махалата един гаражен експерт, който опитваше маслото на вкус и твърдеше, че ставало сладко от антифриза... Има логика, щото етиленгликола е доста сладък(и отровен), ама от 1-2 капки не се умира

Загледай се все пак в разширителя на антифриза...дано не бълбука...
Публикувано: 09 яну 2007, 08:24
от buhap
И при мене го има.Наи много е в маркучите от картера до капака на клапаните и от там до вуздушния филтър.Сваляй и чести с топла вода ,щото сутрен замръзва и мята маслото през щеката или през семерингите
Публикувано: 09 яну 2007, 09:19
от mrdds
и аз съм го виждал това....при мен накапачката го нямаше-беше на щеката за маслото-смених маслото,промих с добавка и налях новото масло.Сега няма такова нещо..Но на други коли съм виждал побеляли капачките отвътре.Предполагам,че нее проблем,просто отконденза остава влага,която като се смеси с маслото става този цвят.
Публикувано: 09 яну 2007, 09:52
от petkoff_pl
Конденз е това найстина ВИЖ
ТУКнатисни ПРОБЛЕМИ и ще видиш че това е един от нормалните пробеми
Публикувано: 09 яну 2007, 11:48
от vladislav
Споко лятото изчезва

, и аз имах такова същото като на снимката, че даже и в маркуча които идва от картера до въздушния филтър, когато карах във Видин, сега в София не съм го забелязал (колата си загрява, как няма да загрее в чакането по светофарите).

Публикувано: 09 яну 2007, 17:06
от WarKiller
Точно като на снимката е ...
Днес се мъчих да го чистя, но не се получава особено успешно.
И то хубаво, че е нормален проблем, ама тая гадост не попада ли в цилиндрите?
Каша
Публикувано: 13 яну 2007, 10:56
от поната
Ние имама ме две фиести с малка разлика от 200куб.см, едната я карам с масло Фухс немско някакво и нямам кашата за която става дума другата е с Валволин и неможем да се отарвем от каша.можеби всичко е до маслото .А, колите се карат в еднакви режими и условия- град

ско
Публикувано: 13 яну 2007, 13:02
от WarKiller
Абе както казаха и колегите ... всичко е до температурата на двигателя.
Тези дни нарочно я въртя повече да загрее нормално и няма и следа от конденз.
Публикувано: 13 яну 2007, 18:56
от snaiperisto
Вода в маслото...в момента имам същия проблем , има и на пръчката...но маслото не е пресечено , проблема ми е : пукнатина в блока , от миналата година ми прави мизерий...ама вкарва масло във водата...а тоя път вода в маслото , оправи се след няколкостотин километра ... ама сега пак маслото е във водата...и антифриза е"боза"...
(не става въпрос за Фордо)
А толко "гадост" само от конденз...съмнявам се...но дано да е така.
Публикувано: 15 яну 2007, 16:59
от Brock
snaiperisto написа:...
А толко "гадост" само от конденз...съмнявам се...но дано да е така.
Само от конденз е - това си е болежка на тези ДВГ.
Може да се подобри малко състоянието, ако се свали маркуча за картерните газове, да не влиза във въздушния филтър, а да виси някъде надолу - подобрява се вентилацията. Естествено тъм където е бил свързан с въздушния филтър, трябва да се запуши с подходяща тапа /от вино/.

Публикувано: 15 яну 2007, 17:24
от chains
Смеси ли се маслото с водата - става една ужасна каша с яко пяна; просто твърде е характерно и не може да се сбъдне; колкото до конденза, то зимата е нормален и се дължи на прост физичен принцип просто на значително по-студения капак на клапаните парите кондензират /като на прозорците на стъклата/!
Доста мотори са снабдени с тръбички в най високата част на капака /при 1.3 мотора май беше непосредствено под капачката за наливане на маслото/ за отвеждане на газовете в карбуратора и са снабдени с филтърчета, които изпълняват и ролята да отвеждат конденза от капака.
На резервния ми автомобил зимата му изваждам тази тръбичка от карбуратора, че сутрин конденза е толкова много, че направо гаси колата!
Публикувано: 16 яну 2007, 00:16
от snaiperisto
Brock написа:snaiperisto написа:...
А толко "гадост" само от конденз...съмнявам се...но дано да е така.
Само от конденз е - това си е болежка на тези ДВГ.
Може да се подобри малко състоянието, ако се свали маркуча за картерните газове, да не влиза във въздушния филтър, а да виси някъде надолу - подобрява се вентилацията. Естествено тъм където е бил свързан с въздушния филтър, трябва да се запуши с подходяща тапа /от вино/.

Да , това ми напомня за маркучите от перални , висящи под Ладите и Жигулите когато бяхме млади..и "гадоста" която се появяваше във въздушният филтър ако не са изведени маслените пари с маркуч на някъде...
Публикувано: 16 яну 2007, 13:38
от licho
Brock написа:snaiperisto написа:...
А толко "гадост" само от конденз...съмнявам се...но дано да е така.
Само от конденз е - това си е болежка на тези ДВГ.
Може да се подобри малко състоянието, ако се свали маркуча за картерните газове, да не влиза във въздушния филтър, а да виси някъде надолу - подобрява се вентилацията. Естествено тъм където е бил свързан с въздушния филтър, трябва да се запуши с подходяща тапа /от вино/.

тоест маркуча от капачката дето влиза във въздушния филтър той трябва да се махне
а като сме заговорили за маркучи и за вентилации
този за какво е

Публикувано: 16 яну 2007, 13:53
от petkoff_pl
licho написа:
а като сме заговорили за маркучи и за вентилации
този за какво е

Това е отдушника на скоростната кутия при работата и се опразуват маслени пари който трябва да излязат от някъде.