Филтър или клапан за картерните газове
Публикувано: 16 юни 2017, 16:30
Здравейте колеги,
Имам проблем с един сплескан маркуч, който отвежда картерните газове към турбото. Двигателят е дизел 1.6TDCI, 109 к.с., а колата е Фокус МК2 комби от 2008 г. Напоследък мощността стига само до около 3000 оборота и при лек баир се усеща немощ на двигателя. Освен това текна масло пред турбината и някъде около дюзите (не е гориво, сменил съм дихтунгите). След оглед на комшиите, каращи дизели ми казаха, че този сплескан маркуч, който се вижда на снимката пречи на двигателя "да диша" и е резултат от запушване на клапана или филтъра преди него (което причинявало и течовете) и това трябва да се оправи и после да се търсят и отстраняват течовете на масло, но при свалянето на капачката вероятно ще се изпочупят скобичките, които я държат към зъбците на гърловинката.
Въпросите ми са:
1. Продава ли се отделно такава капачка (ако евентуално се счупят скобите при сваляне) или може ли да се замени с нещо, което върши работа, понеже целият голям пластмасов капак до гърловината за наливане на масло струвал над 130 лв.
2. Какво има под тази капачка - филтър или клапан и може ли да се почисти?
3. Може ли да се намери само сплескания маркуч? Аз досега открих само целия комплект маркучи, заедно с дебелия от филтъра към турбото и най-ниската цена беше 119 лв., а видът му беше, като че са го извадили от кутия с брашно/талк. Може ли примерно този маркуч да се подмени с метална тръба само в смачканата част, като се оставят двата края, които да се хванат със скоби към металната част. Така ще се запази "фабричното" захващане в двата края.
Ето и снимка, обозначил съм проблемните места с червени линии и червени петна. Ако някой е решавал подобен проблем или разполага с необходимите чаркове, моля да сподели.
Благодаря предварително!
Радев, Бургас
Имам проблем с един сплескан маркуч, който отвежда картерните газове към турбото. Двигателят е дизел 1.6TDCI, 109 к.с., а колата е Фокус МК2 комби от 2008 г. Напоследък мощността стига само до около 3000 оборота и при лек баир се усеща немощ на двигателя. Освен това текна масло пред турбината и някъде около дюзите (не е гориво, сменил съм дихтунгите). След оглед на комшиите, каращи дизели ми казаха, че този сплескан маркуч, който се вижда на снимката пречи на двигателя "да диша" и е резултат от запушване на клапана или филтъра преди него (което причинявало и течовете) и това трябва да се оправи и после да се търсят и отстраняват течовете на масло, но при свалянето на капачката вероятно ще се изпочупят скобичките, които я държат към зъбците на гърловинката.
Въпросите ми са:
1. Продава ли се отделно такава капачка (ако евентуално се счупят скобите при сваляне) или може ли да се замени с нещо, което върши работа, понеже целият голям пластмасов капак до гърловината за наливане на масло струвал над 130 лв.
2. Какво има под тази капачка - филтър или клапан и може ли да се почисти?
3. Може ли да се намери само сплескания маркуч? Аз досега открих само целия комплект маркучи, заедно с дебелия от филтъра към турбото и най-ниската цена беше 119 лв., а видът му беше, като че са го извадили от кутия с брашно/талк. Може ли примерно този маркуч да се подмени с метална тръба само в смачканата част, като се оставят двата края, които да се хванат със скоби към металната част. Така ще се запази "фабричното" захващане в двата края.
Ето и снимка, обозначил съм проблемните места с червени линии и червени петна. Ако някой е решавал подобен проблем или разполага с необходимите чаркове, моля да сподели.
Благодаря предварително!
Радев, Бургас