Страница 1 от 1

Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 16 апр 2018, 10:15
от Alex86
Здравейте.

Стана време да сменя доста неща по колата, но сиромашията ме кара да търся най-доброто съотношение на цена/качество. Ще правя вихровите клапи, PCV клапан и маркуч и... съединител. Последното се оказа неприятната част откъм пари, но съединителя вече приплъзва като му подам повечко газ и си е за смяна.

Колата е с двумасов маховик, който не знам дали има нужда да се смени. Не трака забележимо, но е възможно да е поизносен (трети съединител минава през него). До колкото съм чувал тези маховици не е добра идея да се обработват на струг/CNC, а трябва да се сменят ако се разтракат или износят. Общата цена ми идва на около 1300лв без труда (комплект съединител, лагер помпа и маховик). Видях комплект за конверсия към стандартен маховик (заедно с него) за 700лв. Проблема ми е, че е на National, а за тази марка не са добри отзивите.
Знаете ли дали има други алтернативи и горе-долу за какви пари?

ПП: В момента събирам информация, понеже парите така или иначе ще ги отделям още 3 месеца. Ясно е, че маховика може и да не е за смяна, но искам да съм подготвен финансово - свали ли се скоростната няма мърдане.
Ако има как да мина "по-тънко" без осезаем компромис в качеството бих го сторил, иначе вихровите клапи ще се правят по-натам (сега съм ги блокирал отворени, но колата не върви добре в ниските обороти така).

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 16 апр 2018, 23:34
от S_C
Това тънко минаване е екстра ако правиш колата за продаване. Ако ще я караш още, по-добре недей. Ясно, че е скъпо, обаче утре като хвърли скоростна кутия, освен съединител, ще ти трябват и скорости.

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 17 апр 2018, 12:41
от Alex86
S_C написа:
16 апр 2018, 23:34
Това тънко минаване е екстра ако правиш колата за продаване. Ако ще я караш още, по-добре недей. Ясно, че е скъпо, обаче утре като хвърли скоростна кутия, освен съединител, ще ти трябват и скорости.
Колата ще я карам година, максимум 2. Най-нисък клас окомплектация е, има доста други по-козметични работи за правене и като цяло не ми се вижда рентабилно да набивам много пари в нея. Просто във вида си в момента не е пригодна за продажба и няма как да я сменя веднага.

Честно казано не мисля, че скоростната кутия ще пострада - все пак я има и при дизелови версии, та явно е здрава. Освен това аз карам сравнително от скоро и не карам агресивно. Просто за конверсията намирам по BG магазините само National, а за тях мненията са, че съединителите им са от "кашкавал". Ако се намери по-евтино, но все пак адекватно решение ще останат пари и да оправя вихровите клапи.

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 17 апр 2018, 13:46
от S_C
При дизеловите версии е пак с гадния маховик.

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 18 апр 2018, 22:15
от dmastard
Колега, знам че има фирми, които рециклират двумасови маховици, за мен това е по-добро решение, когато се гони бюджет. Би трябвало и да дадат някаква гаранция на маховика.

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 18 апр 2018, 23:09
от S_C
Рециклират се, но шансът да го "хванеш" в момент, когато е все още годен за нещо, преди да е станал на кайма, е почти никакъв. Тая идиотщина нарочно е направена с малък ресурс. Същата работа като с лагер-помпите едно време. Никакъв смисъл, единствената идея е да се троши по-често.

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 19 апр 2018, 09:21
от Alex86
Много благодаря за мненията на всички.
Като събера повечко пари да знам, че мога да покрия всичко ще отида при Митко (fordmaniac) и ще видим какво реално ще се прави. За рециклирането на маховика - има вариант, но ме съмнява да може. Прегледах внимателно цялата сервизна история на колата (предишния собственик е запазил фактури и касови бележки за всичко) и до сега изглжда не е сменян маховик.

Май все пак ще се откажа от конвертирането - намерих оферта за пълен комплект на LuK (притискаща плоча, диск съединител, помпа лагер и демпферен маховик) за 930лв. Доста по-добре е от 1300, та ще може да се стегнат и клапите. За още има-няма 200лв не си заслужава да правя проблем на евентуалния бъдещ собственик на колата с конвертиращ комплект "куче марка".

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 19 апр 2018, 19:52
от HACKO
Аз все още не мога да разбера защо държиш да смениш маховика, сам казваш че даже няма признаци?

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 19 апр 2018, 20:27
от ivo_63
Аз също не разбирам защо при положение , че колата ще се кара още година - две , да се набиват такива цифри в нея. Явно маховика ще издържи това време и ще изяде още един съединител , но явно колегата няма намерение да прави колата за "продажба". Моя съвет е е - смени съединителя щом приплъзва , карай , колкото ще я караш и на части ... Спестените пари - за по-нова кола.

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 20 апр 2018, 15:47
от Alex86
HACKO написа:
19 апр 2018, 19:52
Аз все още не мога да разбера защо държиш да смениш маховика, сам казваш че даже няма признаци?
Изобщо не държа. Просто искам да съм подготвен за най-лошия случай. Три съединителя през един маховик може да са го поизтъркали доста. Не искам евентуалния бъдещ собственик да ме чака зад блока с бухалка после... или поне не още на първите месеци :mrgreen:
Колкото до смяната само на съединител - ако мога така ще направя. Само че като си знам късмета сигурно точно преди продажбата ще се раздрънка нещо, затова предпочитам да сменя и лагер помпата. Относно смяната на вихрови клапи - за малкото време, което ще карам колата ще навъртя доста километри, предимно на градско каране. Като ги блокирам отворени, колата просто не върви както трябва. Ако ги оставя да работят, тракат много и ме е страх да не стане беля.
Както и да е - като имам достатъчно пари под ръка след някой друг месец ще отида при Митко и ще видим какво е положението.

ПП: Колата няма да я продавам на части - не ми се занимава така, а по моргите дават колкото "за Бог да прости". Искам да е годна за каране като я продавам.

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 22 апр 2018, 12:40
от Krelion
Здравейте.Да не отварям нова тема,ще пиша тук.Ще сменявам съединител на Мондео МК3 2.0 бензин.Живея в Германия.Отидох в сервиз,най-рано могат да го сменят след 15 май,а на мен колата ми трябва.Намерих кой да го смени,но трябва аз да си го купя.В един магазин го търсиха по някакви цифри на талона( 2.1 и 2.2),но 2.2 е 000 и нищо не излиза.След консултации от България ми дадоха номера на частите.Намерих ги в амазон,обаче не съм сигурен дали ще паснат. Може ли някой да ми помогне ?Да му дам данни от талона и да ми каже,това е твоя съединител,маховик и лагер помпа.Може и на лични съобщения.Лятото съм на нашето черноморие и ще черпя. :D Има ли някъде в клуба подобна информация?

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 22 апр 2018, 12:41
от Krelion
Това намерих в амазон Topran 301 231 Clutch Release Bearing

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 22 апр 2018, 12:51
от Krelion
и това
съединител.jpg
LuK 623 3123 33 Clutch Kit

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 24 апр 2018, 00:42
от S_C
В кашон с марка Topran на него...и кокошка на село да ти продават, не я купувай, щото и тя е менте. :x

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 25 апр 2018, 21:44
от Krelion
Взех на LUK.Съединител лагер помпа и маховик 445Е.С отстъпка.В събота ще го сменяваме.Ако на някой му е интересно ,ще пиша.

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Публикувано: 29 апр 2018, 13:31
от Krelion
Ще дам малко информация.Може да е полезна на някой.За да се свали скоростната кутия,се разглобява почти цялата предна част на Форда.(колко псувни отнесе горкия).Притискателния диск,беше в насипно състояние.Маховика имаше луфт четвърт оборот.Лагерпомпата беше същата като китайската на снимката,зелена,само дето пишеше Форд.По думите на майстора,всичко е оригинално(колата е на 148 000км.но с теглич).Новият маховик изглежда доста по-различно от оригиналния,с по-тесни зъби и олекотен.Сменихме маслото на скоростите.С някаква помпа за спирачна течност, майстора надуваше системата през капачката и източваше от пробките на лагерпомпата и спирачните цилиндърчета по около половин литър течност.Източеното изхвърляше,после разбрах.че 5л. ДОТ 4 струва 20 Е!Междувременно си смених дисковете и накладките.Всичкото това от 8 до 17ч. ,в сервиз под наем,срещу 50Е. с всякакво оборудване и инструменти. :D