Мондео 1.8D Като е студено ОК, след загряване - проблем?
Публикувано: 21 яну 2007, 13:34
Здравейте! Колата е Мондео 1.8Д 95 година. Какъв е проблема.
На студен двигател пали инормално и всичко си е ОК - нормални обороти и нормален и равномерен шум - без тресене и т.н. Като позагрее на около 40-60гр. изведнъж нещо става и мотора почва да се тресе и замирисва на неизгоряла нафта. Ниските обороти стават нестъбилни - макар че не може да се каже че падат много. Какви са ми наблюденивта. Открих кое предизвоква това. Отпред на горивната помпа има един доста голям клапан или по точно бобина - стърчи право напред по посока на движението. Та този клапан се управлява от едно реле. Као е студена колата, релето е включено, до клапана идва ток и всичко си е наред. Като загрее клапана изключва и почват проблемите. Ако принудително пусна ток към клапана - проблема веднага изчезва. Знаете ли за какво е този клапан и как трябва да му е положението - за какво служи - кое го управлява и т.н. Иначе колата си върви добре - има мощност и т.н. но и като карам мирише на нафта или по точно на неизгоряла нафта. Ако някой може да помага...
Релето дето управлява тоя клапан е в най-близкия десния ъгъл на платката с релета - като застанеш до лявата гума и гледаш към двигателя. Едно такова от по-малките и пепеливо кавяво на цвят.
На студен двигател пали инормално и всичко си е ОК - нормални обороти и нормален и равномерен шум - без тресене и т.н. Като позагрее на около 40-60гр. изведнъж нещо става и мотора почва да се тресе и замирисва на неизгоряла нафта. Ниските обороти стават нестъбилни - макар че не може да се каже че падат много. Какви са ми наблюденивта. Открих кое предизвоква това. Отпред на горивната помпа има един доста голям клапан или по точно бобина - стърчи право напред по посока на движението. Та този клапан се управлява от едно реле. Као е студена колата, релето е включено, до клапана идва ток и всичко си е наред. Като загрее клапана изключва и почват проблемите. Ако принудително пусна ток към клапана - проблема веднага изчезва. Знаете ли за какво е този клапан и как трябва да му е положението - за какво служи - кое го управлява и т.н. Иначе колата си върви добре - има мощност и т.н. но и като карам мирише на нафта или по точно на неизгоряла нафта. Ако някой може да помага...
Релето дето управлява тоя клапан е в най-близкия десния ъгъл на платката с релета - като застанеш до лявата гума и гледаш към двигателя. Едно такова от по-малките и пепеливо кавяво на цвят.