Проблем с губене на антифриз мондео мк2
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 10 дек 2018, 11:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК2 1.8TD
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Проблем с губене на антифриз мондео мк2
Здравейте ,
забелязах наскоро ,че колата губи антифриз.Един ден ме изненада с почти 400 мл липса ,която не успях да проследя от къде е протекло.В последствие се оказа казанчето за антифриза и го смених.Нямаше никакви симптоми и след 3 дни от един маркуч започна да капе много.Може ли да е гарнитура на главата,тъй като знам,че системата работи под налягане и ако е издухала търси от къде да избие.(маслото си е нормално няма признак за издухала гарнитура.)Или другото ,което предполагам е проблем в големия кръг туй като температурата на двигателя на таблото постоянно играе(заради ETC сензора да прави така.)
забелязах наскоро ,че колата губи антифриз.Един ден ме изненада с почти 400 мл липса ,която не успях да проследя от къде е протекло.В последствие се оказа казанчето за антифриза и го смених.Нямаше никакви симптоми и след 3 дни от един маркуч започна да капе много.Може ли да е гарнитура на главата,тъй като знам,че системата работи под налягане и ако е издухала търси от къде да избие.(маслото си е нормално няма признак за издухала гарнитура.)Или другото ,което предполагам е проблем в големия кръг туй като температурата на двигателя на таблото постоянно играе(заради ETC сензора да прави така.)
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с губене на антифриз мондео мк2
Какъв признак може да има маслото за издухана гарнитура? Да смесва антифриза с масло и обратното ли? Не е задължително "издуханото" да свърже двете системи, дори по-често е само да вкарва изгорели газове към антифриза и то отначало само по време на работа. Като прегори нацяло гарнитурата между цилиндъра и водната риза, тогава почва да изчезва антифриз (и да се появява откъм ауспуха).
Основната причина при прегоряла гарнитура да избива компресия към охлаждането е конструкцията - цилиндрите са опасани от водната риза, а маслените канали са по периферията на блока и главата. Затова и много по-рядко (при продължително или системно прегряване на главата, водещо до изкривяване), се получава смесване на масло и антифриз.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 10 дек 2018, 11:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК2 1.8TD
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с губене на антифриз мондео мк2
Около колектора в двата му края стои като омаслено и няколко майстора ми казаха-колата е стара ,нормално е няма какво да се притесняваш , а до преди проблема с антифриза не беше омаслено.(прилагам снимка ,за да видиш какво точно имам предвид).По време на движение не губи антифриз.Когато спра и стои повече от 15-20 мин почва да изтича заради налягането.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с губене на антифриз мондео мк2
Това означава ли, че имаш видим теч на антифриз или просто си установил, че само тогава намалява?
Омасляването на снимката е около клапана за рециркулация на изгорелите газове, вероятно от старост мембраната му вече е пукната и пропуска компресирания от турбината въздух, заедно със засмуканите от картерната вентилация маслени пари. Да, подобно омасляване е нормално за 20 годишен двигател.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 10 дек 2018, 11:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК2 1.8TD
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с губене на антифриз мондео мк2
Има теч.Малко по-късно ще прикача и снимка ,за да видиш от къде точно тече
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 10 дек 2018, 11:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК2 1.8TD
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с губене на антифриз мондео мк2
Ето от тук където е снадката (сниманото по от близо).И сега като я запалих се чува сякаш излиза въздух от някъде.Най-силно се чува зад предния десен под калник. Не знам какво ѝ е вече на тази кола



-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с губене на антифриз мондео мк2
Я си купи маркуч и смени тоя колхоз.
Някой е набил тръба и две скоби.Или там е имало нещо ,или е спукан и някой е срязал,набил тръба и снадката е готова.
Ако надува от някъде,то точно там е последното място от където ще избие.
Смени си маркуча и си карай колата,от дясно ти е дехидратора на климатика и е нормално да се чува звук като плацикане ,съскане и т.н
След гасене, когато климатика е работил.
Поне на моя Форд е в подкалника отдясно
Някой е набил тръба и две скоби.Или там е имало нещо ,или е спукан и някой е срязал,набил тръба и снадката е готова.
Ако надува от някъде,то точно там е последното място от където ще избие.
Смени си маркуча и си карай колата,от дясно ти е дехидратора на климатика и е нормално да се чува звук като плацикане ,съскане и т.н
След гасене, когато климатика е работил.
Поне на моя Форд е в подкалника отдясно
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с губене на антифриз мондео мк2
Подобни снадки не приличат да са сътворени от инженерите на Форд и е добре да възстановиш системата максимално близо до оригинала.
Зад десния подкалник ако съска, вероятно имаш пропуски на вакуум от клапата за рециркулация на въздуха в купето - не излиза, а влиза въздух в тръбичката

-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 10 дек 2018, 11:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК2 1.8TD
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с губене на антифриз мондео мк2
Тъй като нямах много средства направих снадката с точния размер на мъркуча и вече 500 км никакви проблеми.То се оказа ,че е цял голям мъркуч ,който се разклонява на много места.А относно съскането климатичния радиатор ми е пукнат и климатика не се ползва.Roninn написа: ↑05 авг 2019, 23:53Я си купи маркуч и смени тоя колхоз.
Някой е набил тръба и две скоби.Или там е имало нещо ,или е спукан и някой е срязал,набил тръба и снадката е готова.
Ако надува от някъде,то точно там е последното място от където ще избие .
Смени си маркуча и си карай колата,от дясно ти е дехидратора на климатика и е нормално да се чува звук като плацикане ,съскане и т.н
След гасене, когато климатика е работил.
Поне на моя Форд е в подкалника отдясно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта