Проблем с автоматични скорости (Durashift) на Fiesta 1,4TDCI
Публикувано: 10 фев 2020, 21:17
Здравейте, изчетох бая теми из форума но не намерих сходен проблем с моя. Ако все пак има нещо сходно може да ме препратите.
Колата е Ford Fiesta 1,4TDCI - 68HP с роботизирана скоростна кутия (мисля че се казва Durashift) 2007 година
Проблема ми е следния:
Колата е купена втора ръка на около 160 хиляди километра - поне така показва. Половин година след това започна да изписва Transmission malfunction, но продължава да се движи. С компютър грешката се изчиства и веднага се показва отново. След ден-два каране грешката се изчистваше сама. След месец пак така. В последствие грешките зачестиха и в един момент колата един ден реши да не запали. Закарах я с пътна помощ на майстора ми и той реши че е от сензора за позицията на коляновия вал. След смяната му карах пак извесно време и пак същото. Пак с пътна помощ я закарах на друг майстор - по електрониките. Оказа се, че скоростите не били обучени. Обучи ги. след 1-2 седмици - пак същото. Той ме прати при друг майстор - по хидравликите. Оказало се, че често на такива кутии се разваляло гуменото уплътнение на горната помпа на съединителя, която се намира на робота, който превключва скоростите. Поръча такова уплътнение, но след смяната каза че не ставало - пак пропускало. Трябваше да сменим цялата помпа. След обиколки по магазините за авточасти се оказа, че това не може да се намери. От МотоПфое казаха, че също не могат да го намерят - варианта при тях беше целият робот, който струва повече отколкото купих колата. Случайно се оказа че тази част я има в AliExpress. Поръчах я и след 1 месец доставка дойде. Междувременно майстора ми сложи гумено уплътнение което беше една идея по широко, колкото да карам. С по-широкото уплътнение имах чувството че не отделя хубаво съединителя - когато превключа от неутрална на автоматично колата подскачаше, въпреки че беше натисната спирачката. Като отпусна спирачката колата потегляше но се усещаше че се тормози. Когато дойде частта и я сменихме първият ден беше добре. Вторият ден изписа грешката Transmission Malfunction. Колата започна да прави като с по-широката гумичка - тормози се при потегляне. Когато потегли после няма проблем при превключването на скоростите. След ден каране грешката се самоизчисти (пак казвам с компютър грешката не може да се изчисти), но продължи да потегля така трудно - все едно е под напрежение защото съединителя не отделя. С времето ставаше все по-трудно да потеглям, като ми изгасваше по веднъж дваж - все едно отпускам спирачката (съединителя) много рязко отведнъж и колата гасне. Вече ако не я оставя на нанадолно не мога да потегля.
Някой може ли да ми помогне, че не знам вече какво да правя.
От Форд МП казаха че мога да си запиша час три седмици предварително, но предполагам че ще ми предложат смяна на робота за МНОГО пари.
БЛАГОДАРЯ предварително
Колата е Ford Fiesta 1,4TDCI - 68HP с роботизирана скоростна кутия (мисля че се казва Durashift) 2007 година
Проблема ми е следния:
Колата е купена втора ръка на около 160 хиляди километра - поне така показва. Половин година след това започна да изписва Transmission malfunction, но продължава да се движи. С компютър грешката се изчиства и веднага се показва отново. След ден-два каране грешката се изчистваше сама. След месец пак така. В последствие грешките зачестиха и в един момент колата един ден реши да не запали. Закарах я с пътна помощ на майстора ми и той реши че е от сензора за позицията на коляновия вал. След смяната му карах пак извесно време и пак същото. Пак с пътна помощ я закарах на друг майстор - по електрониките. Оказа се, че скоростите не били обучени. Обучи ги. след 1-2 седмици - пак същото. Той ме прати при друг майстор - по хидравликите. Оказало се, че често на такива кутии се разваляло гуменото уплътнение на горната помпа на съединителя, която се намира на робота, който превключва скоростите. Поръча такова уплътнение, но след смяната каза че не ставало - пак пропускало. Трябваше да сменим цялата помпа. След обиколки по магазините за авточасти се оказа, че това не може да се намери. От МотоПфое казаха, че също не могат да го намерят - варианта при тях беше целият робот, който струва повече отколкото купих колата. Случайно се оказа че тази част я има в AliExpress. Поръчах я и след 1 месец доставка дойде. Междувременно майстора ми сложи гумено уплътнение което беше една идея по широко, колкото да карам. С по-широкото уплътнение имах чувството че не отделя хубаво съединителя - когато превключа от неутрална на автоматично колата подскачаше, въпреки че беше натисната спирачката. Като отпусна спирачката колата потегляше но се усещаше че се тормози. Когато дойде частта и я сменихме първият ден беше добре. Вторият ден изписа грешката Transmission Malfunction. Колата започна да прави като с по-широката гумичка - тормози се при потегляне. Когато потегли после няма проблем при превключването на скоростите. След ден каране грешката се самоизчисти (пак казвам с компютър грешката не може да се изчисти), но продължи да потегля така трудно - все едно е под напрежение защото съединителя не отделя. С времето ставаше все по-трудно да потеглям, като ми изгасваше по веднъж дваж - все едно отпускам спирачката (съединителя) много рязко отведнъж и колата гасне. Вече ако не я оставя на нанадолно не мога да потегля.
Някой може ли да ми помогне, че не знам вече какво да правя.
От Форд МП казаха че мога да си запиша час три седмици предварително, но предполагам че ще ми предложат смяна на робота за МНОГО пари.
БЛАГОДАРЯ предварително