Страница 1 от 2
Гарнитура на капака на главата!!!
Публикувано: 01 фев 2007, 12:54
от SBobi
Колеги проблема е следния: В 1 и 2 или 3 и 4 не съм сигурен от каде се броят цилиндрите, както и да е в 2 цилиндъра в леглата на свещите има масло и съм почти сигурен, че ми е издухала гарнитурата на капака!Въпроса ми е дали ще мога да си я сменя сам!Мисля че няма да имам проблем освен със стягането на болтовете после, защото трябва да се стегнат с динамометричен ключ с определена сила която не я знам и по определен ред се стягат болтовете !Дали някои може да сподели опит или да ми каже някакви данни за за силата на стягане и реда на стягане!Благодаря предварително!!
Публикувано: 01 фев 2007, 13:22
от mrdds
ред на стягане мисля,че няма, колега.Това е все пак само капак.Не съм 100% сигурен,понеже книгата нее пред мен да погледна,но аз 2 пъти съм я сменял и не си спомням да съм следвал последователност.Стяга се умерено,след което като минеш няколко седмици..може би месец пробег се притяга пак леко,понеже ако сложиш коркова гарнитура ще се посмачка и свие.
Публикувано: 01 фев 2007, 13:40
от HellBoyA
последователност при стягането болтовете на капака няма , единствено знам , че се започва от средните и се завършва със страничните. Другото колегата по-горе го е написал ...
Публикувано: 01 фев 2007, 13:52
от mtel11
Аз моята е сменях миналия месец.Последователност няма и стягах болтовете на око (динамо метричен ключ). Обаче най лошото е пак тече майка му д*йба.Ако тече само там където си описал (до свещите) ако не тече от външната страна моят съвет е да не е сменящ.Щото незнаеш на какво можеш да попаднеш.В момента моята тече от всякъде и тия дни ще е мажа със силикон.

Re: Гарнитура на капака на главата!!!
Публикувано: 01 фев 2007, 14:36
от Brock
SBobi написа:...Дали някои може да сподели опит или да ми каже някакви данни за за силата на стягане и реда на стягане!Благодаря предварително!!
Стягането става по диагонал, като се почва отвътре навън и е на два етапа:
1. Първи етап - 2 Nm
2. Втори етап - 7 Nm

За реда на сваляне и слагане на капака виж приложения по-долу файл

успех
Публикувано: 01 фев 2007, 18:52
от zelen4uka
Да Допълня и аз нещо.Ако е с пласмасов капак и отдолу лежът 2 вала.Обърни внимание на това.Развиваш на кръс от външните гайки към вътрешните.Капака се маха лесно.Изваждаш гарнитурата и я обезмасляваш както и главата и капака с парцал намокрен с разредител но само там където ще мажиш.Намазваш със силикон за двигатели и в тясната страна на капака има две издатенки където са двата вала там мажи яко ама яко че на мен ми изпуска пак от там.
СТЯГАНЕТО СТАВА НА КРЪС от вътрешните гайки към вънните така прилепва добре и така се прави винаги.Има метални втулки без колйто капака ще се спука не ги забравяй!!!! 91г СИЕРА
Публикувано: 01 фев 2007, 23:03
от SBobi
интересни мнения доста смислено ми звучат и мисля че ще се справя сам! Само забравих да кажа незнам дали е вярно но един майстор ми каза че се купувало гарнитурата с още нещо ( някакви овални или кръгли не съм сигурен оплатнения не го разбрах точно има ли нещо такова или се сменя само гарнитурата)!!!
Публикувано: 01 фев 2007, 23:46
от Gate
Ами има да, обикновенно тези полуокръжности"тапи"вървят в комплект с гарнитурата,пластмасови са! Мисля че няма да ти е проблем да се справиш сам!
Успех

Публикувано: 02 фев 2007, 09:29
от Brock
SBobi написа:...
Само забравих да кажа незнам дали е вярно но един майстор ми каза че се купувало гарнитурата с още нещо ( някакви овални или кръгли не съм сигурен оплатнения не го разбрах точно има ли нещо такова или се сменя само гарнитурата)!!!
Това са едни гумички - не са пластмасови и не са тапи. Можеш да ги видиш как изглеждат на
снимка 5.9 във файла, който съм ти прикачил по-горе. По спомен мисля, че от едната страна бяха с метална шайба - хубаво е да се сменят, защото при стягането на капака, обикновено се смачкват. Обикновено не се продават в комплект със силиконовата гарнитура, а трябва да попиташ за тях - не са скъпи.

И съвет, ако си купуваш нова гарнитура, недей да мажеш с никакъв силикон - не е нужно ако ДВГ-то е наред.

Публикувано: 02 фев 2007, 09:37
от valboy
Brock написа:.........

И съвет, ако си купуваш нова гарнитура, недей да мажеш с никакъв силикон - не е нужно ако ДВГ-то е наред.

... и капака не е крив!

Публикувано: 02 фев 2007, 10:47
от Gate
Brock написа:SBobi написа:...
Само забравих да кажа незнам дали е вярно но един майстор ми каза че се купувало гарнитурата с още нещо ( някакви овални или кръгли не съм сигурен оплатнения не го разбрах точно има ли нещо такова или се сменя само гарнитурата)!!!
Това са едни гумички - не са пластмасови и не са тапи. Можеш да ги видиш как изглеждат на
снимка 5.9 във файла, който съм ти прикачил по-горе. По спомен мисля, че от едната страна бяха с метална шайба - хубаво е да се сменят, защото при стягането на капака, обикновено се смачкват. Обикновено не се продават в комплект със силиконовата гарнитура, а трябва да попиташ за тях - не са скъпи.

И съвет, ако си купуваш нова гарнитура, недей да мажеш с никакъв силикон - не е нужно ако ДВГ-то е наред.

Еми аз съм виждал и пластмасови

,а както виждаш тапи е в кавички!Не споря, че пластмасата е най-удачна за подобна функция,но...има и такива,и при по евтините варианти си вървят в комплект с гарнитурата!
Публикувано: 02 фев 2007, 13:04
от mtel11
Някой може ли да ми каже дали гарнитурата на капака има водачи за болтовете.Щото оригиналната имаше а тая дето я купих няма и може за това да ми тече.
Публикувано: 02 фев 2007, 14:25
от HACKO
Оригиналните гарнитури имат ограничители(водачи), които служат за предпазване на гарнитурата от премачкване при стягане. Евтините гарнитури от съседна държава нямат такива и при тях вероятноста да се премачка гарнитурата, да се изкриви или счупи капака е огромна. За това по-добре леко да се намаже със силикон и болтовете да се завият съвсем леко колкото да придържат капака.
Публикувано: 02 фев 2007, 15:25
от SBobi
От всичко казано мисля, че колегата и модератор Brock доста обосновано и точно е обяснил проблема без разбира се да омаловажавам другите мнения с който също ще се съобразя и ще ми бъдат от полза! По мойте впечатления:
- Купувам си гарнитурата с пръстенчетата който според мен са доста важни
-Развивам внимателно болтовете на капака.
-Слагам новата гарнитура (мисля да не слагам силикон) с гумените оплатнения!
-От вътре на вънка на кръст стягам капака първо с 2 Nm сила или ако не намеря динамо метричен ключ просто на око с умерена сила!
- След известно време стягам втори път със сила 7 Nm или просто достягам на око!
Ми така казано не виждам да е много сложно и ще пробвам сам!Дано само попадна на добра гарнитура!Благодаря за полезните мнения ако имате още полезни неща моля споделяйте по добре късно отколкото никога

Публикувано: 04 фев 2007, 22:04
от evg2
Всичко е вярно но ако под-буталното налягане /умрели сегменти/ е голямо резултата ще е - омаслени капаци на главата.
Публикувано: 05 фев 2007, 10:37
от Brock
evg2 написа:Всичко е вярно но ако под-буталното налягане /умрели сегменти/ е голямо резултата ще е - омаслени капаци на главата.
Я обясни по-подробно, защото аз не виждам логика...

Публикувано: 05 фев 2007, 13:47
от valboy
Вчера си смених моята гарнитурка.
Маслото избива когато отдушника на картерните газове е запушен(при мен е много затлачен, направо мазут си е вътре и ще трябва да го зачистя), газовете няма къде да ходят и си търсят слабо място. Това място се оказва именно уплътнението на капака, понеже качествени не се намират(не съм купувал от МП и нямам представа как ще, ако въобще предлагат като за мен).
Нали все казвате, че като махнете капачката на капака духа- е те това духане като няма от къде да излезе избива през гарнитурата!

Публикувано: 05 фев 2007, 16:06
от Brock
valboy написа:Вчера си смених моята гарнитурка.
Маслото избива когато отдушника на картерните газове е запушен(при мен е много затлачен, направо мазут си е вътре и ще трябва да го зачистя), газовете няма къде да ходят и си търсят слабо място. Това място се оказва именно уплътнението на капака, понеже качествени не се намират(не съм купувал от МП и нямам представа как ще, ако въобще предлагат като за мен).
Нали все казвате, че като махнете капачката на капака духа- е те това духане като няма от къде да излезе избива през гарнитурата!

Това за твоя двигател е ясно /технологичен дефект

/, но при монди ми се струва, че това е невъзможно - поне досега не съм чул за запушена вентилация при тези ДВГ - та затова се чудех на колегата
evg2

все пак темата е за
мондео бензин, а
не за фиеста, сиера или за дизел

Публикувано: 05 фев 2007, 16:14
от SBobi
тва за под - буталното налягане нещо неможах да го разбера как ако духа в картера ще ми омасли капака?

Публикувано: 05 фев 2007, 16:27
от mtel11
А бе и аз нещо не можах да разбера ама да ви питам като отвиете капачката много ли духа от там при запален двигател.Взех да се замислям за някакво повишено налягане щото като махна капачката духа много силно. Чак ме е стаах да се доближа маслото да не ми измие бритона.
