Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти
Публикувано: 20 юни 2020, 21:11
Здравейте.
Имам Mondeo MK3 2.0 16v 2001г на около 150К км. Винаги е обслужвано навреме и е карано предимно на градско (старт-стоп, ниски обороти). Преди година се преместих да живея извън града и днес за пръв път го настъпих повечко на един селски път. Когато стигне около 4000 оборота започва да пуши син дим и към 5000 вече направо прави гъст облак зад колата. Това става само под товар. Ако вдигна обороти на място не се случва.
Проверих компресията и изглежда окей - 172/168/167/169 PSI отчита тестера (само в малоумните US стандарти му е скалата, но отговаря на 11.85/11.58/11.51/11.65 bar). Не знам колко трябва да са референтните стойности, но като цяло не ми изглежда неестествена. Само сух тест съм правил (без масло в цилиндрите). Когато не е карана известно време (2-3 седмици) не прави проблем и не пуши, така че не очаквам проблем с уплътнения на клапаните. Разхода на масло е типично около 200ml/1000км. Не е малко, но се търпи.
В момента е с масло 5W30 на Divinol. Преди съм я карал с оригиналното на Ford (Formula F 5W30), както и с Castrol Edge 5W30. Като че ли с Ford маслото се позасили консумацията, но може и да си внушавам...
Известно ми е, че този модел има проблем със сегментите (2.0L Duratec), като масления "запича" от разни нагари и не обира добре маслото от цилиндрите (поне така го обясняват в разни видеа в Youtube). Въпросът ми е дали има нещо, което да подобри малко ситуацията, освен основен ремонт? Ясно ми е, че проблема ще остане, просто се чудя дали има как да намаля ефекта от него.
Благодаря предварително на всички споделили мнение по въпроса.
ПП: Забавих да добавя - колата се държи нормално, работи равномерно и няма забележки откъм мощност.
Имам Mondeo MK3 2.0 16v 2001г на около 150К км. Винаги е обслужвано навреме и е карано предимно на градско (старт-стоп, ниски обороти). Преди година се преместих да живея извън града и днес за пръв път го настъпих повечко на един селски път. Когато стигне около 4000 оборота започва да пуши син дим и към 5000 вече направо прави гъст облак зад колата. Това става само под товар. Ако вдигна обороти на място не се случва.
Проверих компресията и изглежда окей - 172/168/167/169 PSI отчита тестера (само в малоумните US стандарти му е скалата, но отговаря на 11.85/11.58/11.51/11.65 bar). Не знам колко трябва да са референтните стойности, но като цяло не ми изглежда неестествена. Само сух тест съм правил (без масло в цилиндрите). Когато не е карана известно време (2-3 седмици) не прави проблем и не пуши, така че не очаквам проблем с уплътнения на клапаните. Разхода на масло е типично около 200ml/1000км. Не е малко, но се търпи.
В момента е с масло 5W30 на Divinol. Преди съм я карал с оригиналното на Ford (Formula F 5W30), както и с Castrol Edge 5W30. Като че ли с Ford маслото се позасили консумацията, но може и да си внушавам...
Известно ми е, че този модел има проблем със сегментите (2.0L Duratec), като масления "запича" от разни нагари и не обира добре маслото от цилиндрите (поне така го обясняват в разни видеа в Youtube). Въпросът ми е дали има нещо, което да подобри малко ситуацията, освен основен ремонт? Ясно ми е, че проблема ще остане, просто се чудя дали има как да намаля ефекта от него.
Благодаря предварително на всички споделили мнение по въпроса.
ПП: Забавих да добавя - колата се държи нормално, работи равномерно и няма забележки откъм мощност.