Страница 1 от 1

Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Публикувано: 17 сеп 2020, 22:33
от lerokal
Здравейте,

Пиша ви понеже не мога да открия проблема с прегряването.
Колата при градско каране няма проблем. Извън града, при натоварване, температурата скача докато не изгасне колата (130 градуса). След това прегряване сменях гарнитура на главата (надуваше). Но след смяната проблемът остана. Мерих газове - няма (гарнотурата е ок), сложих нов термостат, нов радиатор, водната помпа не превърта. Двата тънки маркуча, които отиват към казанчето имат вътре пластмаси с малки дупчици - чисти са. Демферната шайба не превърта. ЕГР-а е наред, не надува системата. Капачката на казанчето е нова. Перките на радиатора си работят нормално.
Един интересен момент, е че след загряване (до 110гр примерно) нямам налягане в системата. Хвърлило е водата и си развивам капачката веднага съвсем спокойно.
Идеи от какво може да е?

Re: Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Публикувано: 17 сеп 2020, 22:52
от ЯЛТА
Водна помпа. Само ако си я свалял може да разбереш дали е читава.Ако е превъртяла перката на водната помпа, няма как да разбереш, а според мен това се е случило. В разширителния съд от двете тънки маркучета трябва постоянно да излиза антифриз.
На твое място веднага бих се разделил с тази кола, след като знам какво се случва след прегряване от 130 градуса.

Re: Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Публикувано: 17 сеп 2020, 22:57
от lerokal
ЯЛТА написа:
17 сеп 2020, 22:52
Водна помпа. Само ако си я свалял може да разбереш дали е читава.Ако е превъртяла перката на водната помпа, няма как да разбереш, а според мен това се е случило. В разширителния съд от двете тънки маркучета трябва постоянно да излиза антифриз.
На твое място веднага бих се разделил с тази кола, след като знам какво се случва след прегряване от 130 градуса.
Да, водната помпа е свалена и тествана. Не превърта. И от маркучите си връща антифриз в казанчето. Нямах други щети освен гарнитурата след прегряването. Колата сама изгасна на магистралата (някаква защита ли, не знам). Главата я надуваха няма пукнато.

Re: Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Публикувано: 17 сеп 2020, 23:00
от ЯЛТА
Тогава се съсредоточи върху масления охладител. зад мотора в ляво и отдолу, като гледаш отпред колата. Евентуално е запушен.

Re: Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Публикувано: 18 сеп 2020, 06:59
от OgiDogi
lerokal написа:
17 сеп 2020, 22:33
... Хвърлило е водата и си развивам капачката веднага съвсем спокойно.
Идеи от какво може да е?
Съсредоточи се в тази насока - имаш пропуски по системата, заради които пада налягането и точката на кипене е 100°, вместо 120°-130° и в момента, в който температурата в блока стигне 100 - кипи, създава мехури, помпата не помпи и почва още по-силно кипене.
Ако не е капачка, ще е пукнат разширителен съд или недозатегната скоба... По принцип, затова са оцветени антифризите - да видиш по оцветяването, от къде е пропускало.
На студен двигател, допълни системата до ръба на разширителния съд, затвори плътно капачката, подсуши всичко и запали. Със загряването, трябва да започне да вдига налягане и да пропусне, от където си пропуска - дано е на лесно за виждане място.