МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Здравейте колеги! От известно време фокусника прави едни морафети. При смяна на предавака при по ниска скорост се чува едно изщракване точно когато зацепи горната предавка. Подобен звук се чува и при рязко подаване на газ или ако рязко отпусна педала на газта. Звука намалява или изчезва при загрял мотор, но е много отчетлив при студен. Колебая се какво е, съединител, вътрешно каре, маховик, тампон СК. Моля за мнение. Ако е от значение има тресне на волана при 110 до 130 км/ч, което не се повлия от баланс, изправяне на джанти и смяна на гуми.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
На първо четене бих проверил сериозно всички тампони на двигателя и скоростите. Залагам проблема да е в тях.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Големия тампон го смених скоро, но не съм проверявал този отзад и този на кутията.
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Колега,в заглавието казваш "тропане" в текста "изчатква",освен това всеки ги разбира по свой си начин тези думи!
Имах подобен проблем с моя Фокус-същите условия като при теб(без значение топъл студен двигател),но също и при рязко спиране или потегляне,няма да ти казвам колко пари набих(то не беше рейка,тампон скоростна кутия,тампон с лагер макферсон),накрая решиха че е каре и като я вдигнаха на подемника,за пореден път провериха всички болтове по окачването и се оказа съвсем леко разхлабен болт на предния тампон на носача(а там не е имало никакви интервенции),а бяха проверявани няколко пъти,добре че не сменихме и карето та успях да го върна.Разликата с теб е че на топъл двигател изчезва,което много намирисва на демпфер(особено в студено време обича да "изчатква").
Моя съвет е да отидеш в сервиз в който разполагат и с канал и подемник-някой се качва в колата и напред-назад,смяня на предавки и тн.
Проверете всичко по няколко пъти,за да не се окажеш в моята ситуация!Ако е демпфер(дано не е!) и е стигнал до там,би трябвало лесно да го "хванат" дори и без слушалки
Успех и да пишеш какво е било при теб!
Имах подобен проблем с моя Фокус-същите условия като при теб(без значение топъл студен двигател),но също и при рязко спиране или потегляне,няма да ти казвам колко пари набих(то не беше рейка,тампон скоростна кутия,тампон с лагер макферсон),накрая решиха че е каре и като я вдигнаха на подемника,за пореден път провериха всички болтове по окачването и се оказа съвсем леко разхлабен болт на предния тампон на носача(а там не е имало никакви интервенции),а бяха проверявани няколко пъти,добре че не сменихме и карето та успях да го върна.Разликата с теб е че на топъл двигател изчезва,което много намирисва на демпфер(особено в студено време обича да "изчатква").
Моя съвет е да отидеш в сервиз в който разполагат и с канал и подемник-някой се качва в колата и напред-назад,смяня на предавки и тн.
Проверете всичко по няколко пъти,за да не се окажеш в моята ситуация!Ако е демпфер(дано не е!) и е стигнал до там,би трябвало лесно да го "хванат" дори и без слушалки

Успех и да пишеш какво е било при теб!
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Съмнявам се да е демфера, все пак е бензинка, пък и съм карал кола с разбит демфер и знам как се усеща. Това по скоро го предизвиква лашкането на мотора, много е отчетливо като подам рязко газ и после рязко я отнема.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
При мен има едно лашкане като превключвам с повече газ и отпускам съединителя. Подозирам два тампона - хидравличния на двигателя и този на скоростите под въздушния филтър има една лека вибрация на празен ход, като сложа очила над километража и леко треперят.
Днес взех един завой на трета, вместо на втора и се усети нещо като усукване, не знам как да го кажа
Днес взех един завой на трета, вместо на втора и се усети нещо като усукване, не знам как да го кажа
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Днес най накрая я качихме на подемник. На първо четене задния тампон е здрав, както и полуозката уж е ок. Майстора заключи тръгнал демферен маховик. Но нещо неми се вярва разбит маховик на бензинов мотро. КАто цяло спирам да търся проблема и ще чакам да се разтропа сериозна, та да си покаже от къде е .
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Маховик на бензин лесно се разбива от километри и от некадърно каране. Второто вече не един път съм го виждал.
И за бензин и за дизел пазенето на маховика се извършва по един и същ начин : избягват се ниски обороти.
С изключение на 1 предавка НЕ БИВА да работи мотора под 1700 - 1800 об/мин !
Поздрави.
И за бензин и за дизел пазенето на маховика се извършва по един и същ начин : избягват се ниски обороти.
С изключение на 1 предавка НЕ БИВА да работи мотора под 1700 - 1800 об/мин !
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Ами километрите не са много но второт е неясно за шофьора преди мен! Принципно не мисля да пипам маховика докато не дойде време да сменям съединителя и да го видим на живо в какво състояние е. Само за инфо към Фордманиака сменял ли си до сега маховик на 2.0 Дуратек колко илзиа масрафа?
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Хора, мислех че съм се отървал от демпферния маховик като съм купил тая от подписа ми, и тя ли е с демпферен маховик? 

-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Споко твоя не е демпфернzz_stefanov написа: ↑11 мар 2021, 20:11Хора, мислех че съм се отървал от демпферния маховик като съм купил тая от подписа ми, и тя ли е с демпферен маховик?![]()

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
По спомен към 1200 Лв , ако не бъркам. На два Форда и едно Волво V50.
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Колега,а проверихте ли лагера и скобата на промеждутачния вал на дясната полуоска?Скобата има афинитет с времето да се деформира и не притиска хубаво лагера!
Това ти го пиша защото сега видях,че си писал за вибрации,а казваш че вътрешните карета са здрави,от тях също може да изчатква при подаване и отпускане на газта,но всичко това не се връзва с загряването на двигателя да изчезва!
Това ти го пиша защото сега видях,че си писал за вибрации,а казваш че вътрешните карета са здрави,от тях също може да изчатква при подаване и отпускане на газта,но всичко това не се връзва с загряването на двигателя да изчезва!
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Срам не срам, ама и аз бих искал да попитам Фокус-2 с 1.8 Дуратек двигател с какъв маховик е?zz_stefanov написа: ↑11 мар 2021, 20:11Хора, мислех че съм се отървал от демпферния маховик като съм купил тая от подписа ми, и тя ли е с демпферен маховик?![]()
Благодаря предварително!
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Ами пак ще я качвам на подемник и ще проверяваме, защото това с маховика хич не ми се вързва. Единственото което още не съм проверил е третия тампон който се нмиара някъде под кутията на акумулатора. В някаква тема бях попаднал на колега който от този тампон е имал вибрации в колата при високи скорости.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
Трябва да е обикновен. В сайта за части където гледам има само комплект съединител. Затова все още не съм се отказал да си взема 1.8 ако намеря читав.
Доста бензинови от този период са със двумасов маховик.
Доста бензинови от този период са със двумасов маховик.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: МК 2.5 неприятно тропане при смяна на педавки.
При следващия отговор с цитат без да има нужда от него ще заключа темата!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта