куга
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 юли 2022, 02:56
- Местоположение: смолян
- Status: Извън линия
куга
колеги имам куга 2.0TDCI 2010г.
от известно време взе да създва проблеми колата вдига темпертура до 90 градуса караш така известно време и температурата отива 110градуса и колата влиза в авариен режим не губи антифриз смених датчик темп ,водна помпа гарнитура на главата и пак същата работа
от известно време взе да създва проблеми колата вдига темпертура до 90 градуса караш така известно време и температурата отива 110градуса и колата влиза в авариен режим не губи антифриз смених датчик темп ,водна помпа гарнитура на главата и пак същата работа
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: куга
При по-стари модели Форд имаше проблеми с опечени кабели на инсталацията.
Та разбери дали двигателят реално прегрява или е само по уреди.
Та разбери дали двигателят реално прегрява или е само по уреди.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: куга
Термостата провери ли го? Че може да е в него причината за това поведение. Виж и дали вентилаторът в коша включва на по-бърза степен след като загрее и дали въобще работи, де. Имай предвид, че ако уредът на таблото показва 90 градуса, действителната температура сигурно гони 110. Което за колите от този век е нормална работна температура. Ако обаче на таблото показва 110 градуса, действителните ще са към 130 - 140 и затова компът вкарва двигателя в авариен режим. Предполагам, че загубва мощност след като светне чекът на таблото. Още от Фокус мк1 (а може и от преди това) е налична опцията при прегряване на двигателя поради някаква причина, компът да изключи два от цилиндрите, чрез които да се охлаждат другите два. Предполагам, че и при твоята кола е налична. В този режим можеш да минеш едни 50 километра без да причиниш щети на двигателя. Поне така твърди производителят. За да поддържа оптимална температура в тези жеги, вентилаторът трябва да работи коректно. Моят беше отказал тотално и нещата с влизането в авариен режим се случиха доста бързо в едно задръстване
Обаче си прочетох ръководството чак след като ми стовариха колата пред блока с пътната помощ. А е можело да си спестя целия екшън покрай търсене на репатрак, чакане да дойде, товарене, разтоварване... И то баш на рождения ми ден
Та накратко - запали я и я остави да работи докато загрее. Можеш да подаваш и газ за да се случат нещата по-бързо. След като загрее се убеди, че вентилаторът в коша се развърта от време на време. Ако не го прави, му провери окабеляването и въобще захранването. При мен бяха нагорели контакти в главната му букса. Ако се развърта, виж дали загряват всички маркучи към радиатора. Ако някой е студен при загряване по уред до проблемната температура, най-вероятно термостатът не пуска "водата" към радиатора и тя прегрява в блока. В този случай вентилаторът не помага и те ти го проблемът е налице.
Най-лесният вариант е да се е окучил някой кабел, както каза колегата, ама нагарите се откриват по-трудно в сравнение с горните проверки. Ако те не помогнат, се захващаш с окабеляването. Това включва и бушоните като първо действие.


Та накратко - запали я и я остави да работи докато загрее. Можеш да подаваш и газ за да се случат нещата по-бързо. След като загрее се убеди, че вентилаторът в коша се развърта от време на време. Ако не го прави, му провери окабеляването и въобще захранването. При мен бяха нагорели контакти в главната му букса. Ако се развърта, виж дали загряват всички маркучи към радиатора. Ако някой е студен при загряване по уред до проблемната температура, най-вероятно термостатът не пуска "водата" към радиатора и тя прегрява в блока. В този случай вентилаторът не помага и те ти го проблемът е налице.
Най-лесният вариант е да се е окучил някой кабел, както каза колегата, ама нагарите се откриват по-трудно в сравнение с горните проверки. Ако те не помогнат, се захващаш с окабеляването. Това включва и бушоните като първо действие.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: куга
Мисля, че е важно да се уточни термостата на колата на автора на темата електронен ли е, като на моето добиче?
Залагам на него, на задръстен радиатор, или запушена втулка в тънкото маркучле излизащо от горната част на разш.казанче(ако има такава)-надявам се, че питащият ще сподели от какво е бил проблемът.
За Протокола ще е добре да се поясни-каквото съм вдянал оттук-оттам, вкл. и във Форумът съм останал с впечатление, че ако термометърът на таблото показва 90С, например реалната температура на двигателят е малко по-ниска...или е обратното?
Залагам на него, на задръстен радиатор, или запушена втулка в тънкото маркучле излизащо от горната част на разш.казанче(ако има такава)-надявам се, че питащият ще сподели от какво е бил проблемът.
За Протокола ще е добре да се поясни-каквото съм вдянал оттук-оттам, вкл. и във Форумът съм останал с впечатление, че ако термометърът на таблото показва 90С, например реалната температура на двигателят е малко по-ниска...или е обратното?
Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: куга
Обратното е когато е загрял двигателят. Докато загрява в един момент става това, което ти казваш. Уредът на таблото показва една температура в относително широки граници на действителната. Направен е така за да ориентира потребителя, че всичко е наред, без да се стряскат дъртаняните като нас, които са свикнали да приемат за нормална температура на двигателя тази около 90 градуса
Ако ме послушаш и си вземеш едно ЕЛМ-че, ще можеш да наблюдаваш редица параметри на двигателя в реално време, включително къде се движи температурата при загрял двигател. Първия път като я видях, получих сърцетуп
После разбрах, че при новите двигатели оптималната температура е над 100 градуса. В смисъл по-новите от тези на Москвич и Жигули 





Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта