Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ivchotr » 02 сеп 2022, 11:46

Може пък твоят да е някакво изключение :roll:
По-долу говорят за 44000+ проблемни двигателя.

https://automedia.investor.bg/a/0-nacha ... li-na-ford

https://fakti.bg/avto/335580-ednolitrov ... -pregravat

И това са автомобили, които са закупени нови от собствениците им и се предполага, че са спазвали гаранционните изисквания за влаганите консумативи по качество и време. У нас проблемът вероятно се задълбочава заради това, че човек няма как да е сигурен дали написаното в сервизната книжка е истина. Нагледали сме се на всякакви джамбазки изпълнения.
Щом те кефи, карай си го и му се радвай. Но е някак неуместно от погледа само върху един автомобил да правиш заключения за всички останали от модела.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от synthez 3D » 02 сеп 2022, 12:05

В тези статии става въпрос за проблем с охлаждането, а не със самия двигател. Освен това, тези проблеми са и при 1,6, така че не са специфични за 1.0. Моята охлаждаща система е от ревизирания тип (т.е. след 2013) и въпросният проблем с прегряването и загубата на охлаждаща течност е отстранен от Форд. Аз исках да проверя състоянието на ремъците, което е едно от най-обсъжданите "несъвършенства" на двигателя, не за друго, а защото наистина го харесвам и искам да си го карам още дълги години и затова поддръжката ми е важна.
Изображение

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ivchotr » 02 сеп 2022, 12:27

Да, ве. Не се впрягай. Не става въпрос само за Форд, нито конкретно за твоя модел. По принцип си говорим.
През последния месец и нещо обикалях да правя огледи на различни кочини, че младите решиха да сменят дъртия дизелов Фокус с нещо по-ново. На пазара на употребяваните автомобили има такива чудеса и както е тръгнало, ще си карам моя докато произвеждат консумативи и части за него.
Знам всички вицове за Форд :D

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от Dr Zorge » 09 юни 2023, 08:06

Зачудих се огледа на цедката на маслената помпа не може ли да се направи през пробката на картера при смяната на маслото с ендоскоп и камера? Няма де е като на свален картер, но все пак ще спести доста работа и пъшкане по заварени болтове по генерацията.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от synthez 3D » 09 юни 2023, 09:30

За да стане това, ендоскопът трябва да е с доста миниатюрна камера, защото цедката стига почти до дъното на картера. Не съм мерил колко милиметра е разстоянието, но е доста малко, поне на пръв поглед. Иначе пробката е почти срещу нея и би трябвало да има достъп.
Изображение

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от Dr Zorge » 09 юни 2023, 15:01

Примерно нещо такова https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... 1757172117.

Дават го 5,5 мм а е и с полезни приставки. Не зная само кабела с каква твърдост е и дали ще може да се направлява.

P.S. Ето на какво попаднах:

Hi! Nice video. Maybe you know, which distance between the oil pump suction and the bottom of the sump? I would like to inspect the oil mesh by endoscope to using a hole for the drain plug.

Thanks for the kind words. Unfortunately its not something I measured the distance of but hopefully there is enough room to get the endoscope around the corner.

did it. Looks fine

You did endoscope? Is it possible to do it?

yes, possible. Only make sure that endoscope diam not more than 6.5 mm together with mirror

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10832
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ЯЛТА » 09 юни 2023, 19:47

С ендоскоп няма да може да се види цялостното състояние. Само ще се отчете дейност.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ivchotr » 09 юни 2023, 20:13

Пак е нещо. Поне известно време няма да сънува кошмари.
Знам всички вицове за Форд :D

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от Dr Zorge » 09 юни 2023, 20:38

Вярно е, на ако цедката е чиста, то вероятността и цялостното състояние да е добро е много висока. Ако цедката обаче е задръстена /без разбира се лампата за ниско налягане на маслото да е светвала/, цялостното състояние няма как да е добро и директно се кара колата за смяна на ремъците!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10832
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ЯЛТА » 09 юни 2023, 22:39

Щом завода производител е предписал процедура, е излишно да се коментират разни упражнения по "Трудово обучение". Смятам аз.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от Dr Zorge » 09 юни 2023, 23:01

То ако имаше предписана процедура нямаше да се правят чак телевизионни предавания по въпроса https://m.facebook.com/groups/FordEcobo ... __tn__=C-R

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10832
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ЯЛТА » 10 юни 2023, 00:23

Тя процедурата се изпълнява само във фирмените сервизи.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от Dr Zorge » 10 юни 2023, 08:16

О, фирмените сервизи! Аз един път опрях до тях с мойта вехта бангия да ми сменят предните амортисьори с "фирмени". Смениха ги де, като бяха монтирали обратно старите ми скъсани шок тампони та колата скърцаше 3 седмици по легналите полицаи, докато не се нагъзих пред блока в часа по Трудово обучение само за да открия какво са свършили по "предписаната процедура" и да им я върна обратно да си прочетат по-внимателно "фирмените предписания". В двата форума има само един /1/ случай на колега сменил ангренажния ремък на 1,0 Екобуст във фирмените сервизи по техните процедури, само за да си вземе колата с липсващи и незавити болтове на термоекраните на генерацията. Тези болтове са отвън та ги е видял, ама се чуди онези, които не вижда завити ли са и как!? Хайде пак обратно, за да си довършат фирмената процедура. Още обикаля сигурно по външни сервизи и го е страх да си кара колата. И това срещу една торба пари - 2400, по спомен https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12649.0

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от Dr Zorge » 12 юни 2023, 22:55

Ето едно кратко ръководство https://www.drive2.ru/l/607378745472319984.
В мрежата има поне 5-6 видеа по този въпрос, но това е най-прегледно. Разбрах обаче, че болтовете на компресора на климатика често създават ядове. В едно от видеата ги пръскаха с WD40, гряха ги с горелка и след 1 час играчка единият пак се скъса!

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от Dr Zorge » 13 юни 2023, 17:53

Ето и една примерна снимка с ендоскоп, в случай че болтовете на компресора са запекли. Източникът има доста снимки и 2 видеа. На телефона се вижда доста по-ясно.
Прикачени файлове
IMG_20230613_174139_823.jpg

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта