Страница 1 от 2
Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 31 авг 2022, 15:06
от synthez 3D
Откакто станах собственик на автомобил с 1.0 Ecoboost (2014г.) се наслушах и нагледах на всякакви страшни сценарии за това колко са калпави, чупливи и ненадежни. Да не говорим пък за така нареченото недуразумение "wet belt" което се свързва с разпадане на ремъците, задръстване на маслената помпа и други подобни на много по-малък пробег от 100000км. И понеже се доближих до заветната цифра от километри, реших да погледна какво е състоянието на двигателя отвътре, очаквайки страшна картина. Да, ама не. Всичко е чисто и перфектно, все едно, че двигателят въобще не е работил. Никакви разпаднати ремъци, или запушени маслоприемници на помпата. Явно, когато се използва само разработеното специално за този двигател масло, ремъците го преживяват без никакви проблеми. Мисля да ги сменя, когато е предвидено от Форд т.е. на 10 години и смятам, че това е нормален пробег за всеки един двигател. Направих едно малко видео, където се вижда състоянието на двигателя:
https://www.youtube.com/watch?v=2aZ9_nTa3NI
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 31 авг 2022, 16:30
от deathstorm
На какъв интервал е сменяно маслото?
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 31 авг 2022, 18:16
от synthez 3D
На година, или през първите години на около 20000км. През последните няколко години на по-малко километри, защото покрай пандемиите, нямаше много възможности за пътуване

и годината настъпваше преди да се навъртят. Пробегът е основно извънградски.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 31 авг 2022, 19:02
от F Focus
Красива гледка, направо е "аптека"!
Кажи какъв е цветът на маслото след 20Х км.? Аз бих го сменял по-рано без да слушам препоръките на дилъра-съвсем лично мнение, което не налагам никому.
Постни снимка на щеката преди смяната на маслото-ако искаш, разбира се и не забравиш.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 31 авг 2022, 22:25
от freeway
Безпроблемни 8г. и 100к са много добро постижение, ама за велосипед...

Няма място нито за хвалба, нито за някакви изводи.
Иначе пожелавам още много безпроблемни км.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 31 авг 2022, 22:33
от MamaMy
Поздравявам колегата с "постижението". Когато карах Трабант всички се смееха, че едвам го докарах до 127000 и срина колянов вал, надра цилиндрите и стана на чорба. После се оказа, че било супер добро постижение за двутактов. Явно Екобуста го правят в този завод където са правили и Траби

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 31 авг 2022, 22:59
от Major_Koenig
Когато излезна Фокус МК3 с този двигател Клубът имаше специален тест драйв и презентация за новата технология. Всичко беше много интересно, но няколко неща са ми се загнездили в съзнанието: ресурс на мотора 400 000 при правилно обслужване, допълнително разбалансиран за по-тиха работа, специално керамично покритие на буталата и цилиндрите, за по-малко износване.
Освен това "братята" руснаци разглобиха такъв мотор на 100 000 км( на няколко месеца) и становището им беше не са виждали по-чист мотор и с по-близки характеристики до заводските за такива километри.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 31 авг 2022, 23:10
от ivchotr
Лошото е, че като попадне в ръцете на някой тарикат, на когото препоръчаното масло му се стори скъпо, започват проблемите. Следващите ремъци трябва да се сменят на по-малък пробег, защото макар и в масло, зъбнте колела неминуемо ще започнат да се износват, а това пък скапва по-бързо ремъците. Освен ако не се подменят и зъбните колела заедно с ремъка.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 00:07
от ЯЛТА
ivchotr написа: ↑31 авг 2022, 23:10
зъбните колела неминуемо ще започнат да се износват
Ще се износват от контакт с гумен ремък и масло ?
Та те да не са от калай бре човек ?
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 08:44
от synthez 3D
MamaMy написа: ↑31 авг 2022, 22:33
Поздравявам колегата с "постижението".....Явно Екобуста го правят в този завод където са правили и Траби
Колега, не смятам, че 100000км. са някакво "постижение". Просто исках да споделя, че при нормална поддръжка тези километри изобщо не са проблем за този двигател, както много хора смятат. Сигурен съм, че ще изкара още 3 пъти по толкова, при същите условия на поддръжка и експлоатация. И понеже интернет е пълен със скептицизъм спрямо всичко ново и непознато, реших да покажа реално как стоят нещата. Когато навъртя 200000 пак ще го погледна и ще споделя дали вече не е за изхвърляне в кофата за боклук
Между другото, не харчи и грам масло все още, за разлика от Дуратеците на същите километри
И няколко думи за маслото. На 20000км. е много тъмно кафяво, почти черно. Не знам това дали ще го тълкувате по друг начин, освен че почистващите му свойства са добри. Цената му изобщо не е висока, както много хора си мислят (5л.около 80лв) и не виждам смисъл да се търсят алтернативи, които биха съсипали ремъците. Като гледам из мрежата повечето английски коли с разпаднати ремъци са карани с различно масло и затова ми се иска да споделя и ако мога да предпазя българските колеги със същия двигател от това да си правят скъпо струващи експерименти с маслата.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 09:48
от ivchotr
ЯЛТА написа: ↑01 сеп 2022, 00:07
ivchotr написа: ↑31 авг 2022, 23:10
зъбните колела неминуемо ще започнат да се износват
Ще се износват от контакт с гумен ремък и масло ?
Та те да не са от калай бре човек ?
Ремъкът е достатъчно твърд, за да издържи на триенето с металните зъбни колела едни 100 - 150 000 км, макар и това триене да е намалено от маслената баня. При сухите системи зъбните колела се износват просто по-бързо. Затова се препоръчва следващите смени на ремъците да се правят на по-малък пробег. От друга страна маслото си губи качествата с течение на времето и смазването към края на пробега му се влошава значително. Което пък спомага за износването на ремъка и зъбните колела.
Та който както иска да си обслужва и експлоатира двигателя. На мен ми е все тая. Аз на моя му сменям ремъците на 60 -65 000 км пробег, а не на 150 000 км, както пише на кутиите им. Щото те в нов двигател ще изкарат толкова, ама по-нататък едва ли. Поне такива са наблюденията на специалистите.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 11:21
от ЯЛТА
И зъбните колела сменявай, щот се износват.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 11:34
от ivchotr
Не съм се заглеждал дали не са пресовани към валовете. Ама така или иначе и да може, никой не го прави. Затова сменям ангренажния ремък на по-къс пробег.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 19:40
от Dr Zorge
Ееее, най-после нещо конкретно точно за този мотор, а не остроумия, локуми и празни приказки. Камък ми падна от сърцето. Два въпроса: 1/трудоемка ли е проверката и много ли се разглобява 2/ маслото в МП ли сменяш или си го пазаруваш от магазинната мрежа?
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 20:55
от F Focus
+1 за коментара ти, колега!
Ама и друго си е да си първи собственик, който полага грижи за колата!
Пожелавам много безаварийни километри пробег на автора на темата и да ни държи в течение, независимо от хейтърските некомпетентни коментари ( те винаги са такива)-ще е интересно за мнозина!
Сравнения с всякакви други бензинови двигатели на Форд в темата, освен Екобуст са разбира се неуместни.
П.С. Ако бях с Екобуст двигател смяна на масло и филтри щях да извършвам само в МП-не, че са ми любимци, ама козата си сака пръч в някои случаи!

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 22:13
от freeway
Най-важното нещо за първи собственик на автомобил чиито двигател е с доказано нисък ресурс е да усети момента кога да се отърве от него.Пропусне ли го тези двигатели имат символична остатъчна стойност.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 22:26
от ivchotr
freeway написа: ↑01 сеп 2022, 22:13
Най-важното нещо за първи собственик на автомобил чиито двигател е с доказано нисък ресурс е да усети момента кога да се отърве от него.Пропусне ли го тези двигатели имат символична остатъчна стойност.
+1 за коментара ти колега

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 01 сеп 2022, 22:45
от imitev
Абсолютно съгласен...
PS: Това важи за всички бангии де

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 02 сеп 2022, 07:50
от synthez 3D
Dr Zorge написа: ↑01 сеп 2022, 19:40
Ееее, най-после нещо конкретно точно за този мотор, а не остроумия, локуми и празни приказки. Камък ми падна от сърцето. Два въпроса: 1/трудоемка ли е проверката и много ли се разглобява 2/ маслото в МП ли сменяш или си го пазаруваш от магазинната мрежа?
На първия въпрос: Не бих казал, че е трудоемка. Самото разглобяване става за около час. Преди това обаче, е хубаво да се източи маслото поне ден преди това, за да не ти капе по главата, след като махнеш картера

Сглобяването иска повече време заради почистването на силикона от блока и картера, но общо взето не е чак толкова много.
На втория въпрос: Първите години маслото беше от МП (докато беше в гаранция) а след това от maslata.bg.
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Публикувано: 02 сеп 2022, 08:11
от synthez 3D
freeway написа: ↑01 сеп 2022, 22:13
доказано нисък ресурс ...
Кой е доказал, че ресурсът е нисък? Форумните философи ли? Или "една жена ми каза"? Целта на поста ми беше да покажа, че истината не е точно такава, каквато предубедени хора се опитват да наложат относно ненадежността на въпросния двигател. В момента в света работят безпроблемно стотици хиляди подобни двигатели, от които е нормално само проблемните бройки да предизвикват внимание. Никой няма да публикува хвалебствия за нормално работещия си автомобил. Само проблемите излизат на преден план, защото само за тях се говори. А никой не се замисля какъв е процентът на повредените бройки, спрямо общото количество на произведените.