Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Здравейте,
Отдавна не съм влизал във форума. Мислех, че си познавам колата защото я карам 15 години вече, но не би. Колата е Фокус мк1 1.8 бензин.
Преди около година и половина съединителя ми започна да приплъзва. И понеже съм го сменил само година преди това, реших, че майстора ми прави номера и го смених сам. Използвах комплект на Luk. Всичко бе отлично, но от няколко дни пак започна да приплъзва. Не е нормално да се сменят тези съединители толкова често - има няма година - две и двадесет - тридесет километра. Феродовия диск който свалих тогава ми направи впечатление, че не е съвсем износен. Все още има напречните черти. Възможно ли е да е от горната помпа този проблем? Опитах да промия системата така, че от клапана за обезвъздушаване дръпнах към едно бурканче масло. Добре изглеждаше. Горна помпа сменях по някакъв спомен преди около пет години. Може ли тогава да са монтирали неподходяща или скапана?
Отдавна не съм влизал във форума. Мислех, че си познавам колата защото я карам 15 години вече, но не би. Колата е Фокус мк1 1.8 бензин.
Преди около година и половина съединителя ми започна да приплъзва. И понеже съм го сменил само година преди това, реших, че майстора ми прави номера и го смених сам. Използвах комплект на Luk. Всичко бе отлично, но от няколко дни пак започна да приплъзва. Не е нормално да се сменят тези съединители толкова често - има няма година - две и двадесет - тридесет километра. Феродовия диск който свалих тогава ми направи впечатление, че не е съвсем износен. Все още има напречните черти. Възможно ли е да е от горната помпа този проблем? Опитах да промия системата така, че от клапана за обезвъздушаване дръпнах към едно бурканче масло. Добре изглеждаше. Горна помпа сменях по някакъв спомен преди около пет години. Може ли тогава да са монтирали неподходяща или скапана?
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Може. И моят започна да прави номера около година след смяната. Още не е започнал да приплъзва, но понякога при първо палене за деня колата се опитва да тръгне без да съм отпуснал педала, а нерядко се чува и едно леко виене, което изчезва когато натисна педала. В моя случай това показва, че лагер-помпата остава в контакт с диафрагмата на притискателния диск. Каква е причината още не съм търсил.
Знам всички вицове за Форд 

- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Ако вие вероятно лагер помпа заминава, но не трябва толкова скоро. Може да има и малко въздух в системата, затова дори натиснат педала да не отлепя напълно притискател. Пробвай за обезвъздушиш и промиеш качествено преди да разглобяваш. Не е трудно, става бързо, но трябва още един човек да помпа педала.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1623
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Не знам какво ги правите тези коли, ама ако съдя по личните коли във фамилията ( че са на сигурно наблюдение ) , само една се наложи отваряне на съединител преди 100 000 кМ. , в случая 93 000 кМ. Всички коли се карат и градско не малко и се натискат здраво.
Разбира се само Luk се ползва.
Причини за приплъзване: омасляване на съединителя, слаб натиск на притискателя, проблем с помпата на педала, заради което не спада налягането в системата. Това е най-общо без да съм видял колата.
Неподходяща помпа трудно, скапана ??? има избор.
След Жигулите и Москвичите всички коли са с постоянен контакт на изключващия лагер и диафрагмената пружина на притискателя. Независимо дали са с жило, хидравлика или лагер помпа.
Виенето, което изчезва е от първичен вал на скоростната кутия, като натиснеш педала на съединителя, той спира да се върти.
Поздрави.
Разбира се само Luk се ползва.
Причини за приплъзване: омасляване на съединителя, слаб натиск на притискателя, проблем с помпата на педала, заради което не спада налягането в системата. Това е най-общо без да съм видял колата.
Неподходяща помпа трудно, скапана ??? има избор.
След Жигулите и Москвичите всички коли са с постоянен контакт на изключващия лагер и диафрагмената пружина на притискателя. Независимо дали са с жило, хидравлика или лагер помпа.
Виенето, което изчезва е от първичен вал на скоростната кутия, като натиснеш педала на съединителя, той спира да се върти.
Поздрави.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Ами не съм го сменял аз този съединител и нямах представа, че лагерът е с директен контакт. За първичния вал имаш предвид целия вал или само лагера на опашката откъм притискателя? И защо увлича при палене след по-дълъг престой, дори и с натиснат педал? Кутията е със сменено масло заедно с новия съединител, а хидравликата на педала е с промита и обезвъздушена система. Не губи течност.
Знам всички вицове за Форд 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Най-вероятно при смяната не са почистени шлиците на първичния вал на който е нанизан водимия диск, или пък след почистването не е поставена смазка.
Относно виенето, на 90% от кутиите вие лагера на първичния вал, но от това не настъпва нищо трагично. Стига да не заглушава радиото, спокойно може да изкара така до окончателната кончина на автомобила.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Вчера смених горна помпа на педала. Няма никаква промяна. Вторник ще сваля кутията за да сменя съединителя. Като се замисля този съединител съм го сменял на две три години все така. Нещо е преправяно по тази кола не както трябва. Преди обвинявах жена ми че го държи натиснат, но явно не е от нея. Снимката е от феродовия диск, който свалих преди две години. Приплъзване, а изглежда има още много живот в него. Не разбирам защо не изкарват до края. Очаквам и този да е така. Между другото, когато го разглобих последния път и видях колко месо още има реших че тече семеринга на коляновия вал и го омазнява, въпреки че е прилично сухо. Смених семеринга. Скъп беше и със специално приспособление, което върви със семеринга. Така че не мисля да е от омасляване.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
А притискателният диск в какво състояние е? Огледай му захвата на диафрагмата към корпуса.
Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта