Страница 1 от 1
Детонации
Публикувано: 13 окт 2005, 21:33
от l_m_b
Здравейте, колеги!
Имам малък проблем и бих желал да се консултирам с вас.
Когато отида при ауспуха на колата дочувам слаби детонации от време на време. Има ги и на бензин и на газ, а детонациите със сигурност не са няй-доброто нещо за един двигател (особено 1.3 например) и не бих искал да ги чувам.
Предположенията ми са следните:
1. Свещи (едва ли - нови на 1000км - MotorCraft)
2. Кабели на свещите (нови - на 1000км, някакви датски май бяха, изглеждат много добре)
3. Дистрибуторната капачка, палец - то това чудо има такива, нали

? (главния заподозрян!)
4. Неправилно регулирани клапани - не мисля че поведението би било такова (най-малки подозрения).
Иначе количката се държи перфектно, вътре нищо не можеш да усетиш, нито има видима загуба на мощност.
Какво да направя, според вас?
Благодаря ви предварително за мненията.
Публикувано: 14 окт 2005, 09:55
от Brock
Дали пък не е от катализатора? Имаш ли въобще такова нещо?
Детонациите в гърнетата ли са или в смукателните колектори?

Публикувано: 14 окт 2005, 09:58
от kEFi
Малко лаично, но детонации значи доизгаряне в колектора...т.е. недоизгоряла смес. Което значи или по-късно подаване на искра или по-ранно отваряне на изп.клапан....или богата смес!
Публикувано: 14 окт 2005, 10:15
от l_m_b
Значи за катализатор - има, но дълбоко се съмнявам, че там е причината. Иначе детонация, както каза kEFi, това е изгаряне на сместта в колектора поради някаква причина.
Недоизгорялата смес не значи непременно лошо предварение. В повечето случаи значи калпава искра, откъдето следва калпаво изгаряне (ако сложите свещи на 30 - 40 000км на колата съм уверен че ще има бая детонации). Затова именно се насочих към търсене на причини за кофтито искра. Естествено и предварението може да играе роля тук, както и богатата/бедната смес, но леко ме съмнява заради наличието на детонации и на бензин и на газ, както и заради нормалния разход на гориво...
Иначе за изпускателния клапан (това което kEFi каза) е възможна причина. Аз водих съкровището на реглаж на клапани преди два месеца и този "майстор" е заподозрян също в престъпление с/у Фиестата.
А какво мислите за дистрибутурната капачка, с това чудо никога не съм се занимавал? Възможно ли е да се таи причината там? В събота ще я заведа на някаква диагностика, за да видим тези токове дали нормално текат или се е...ат с колата.
Публикувано: 14 окт 2005, 10:47
от kEFi
Реглажа на предварението при теп механично или електронно става?
Пробва ли проверка на кабелите в тъмна нощ (ръчно подаваш газ и гледаш за цветомузика)?
След майстора ли се появиха детонации....
Публикувано: 14 окт 2005, 11:01
от l_m_b
Не знам преди или след майстора, скоро ги забелязах, защото в колата не се усеща нищо. А като я всех от онзи пич не ми хрумна да се заслушам, грешката там е изцяло моя, ама вече си знам.
А с кабели на 1 месец ако съм стигнал до цвето-музика, положението ще е наистина трагично (Made in China, Turkey или някой гараж)

, но ще пробвам този съвет, разбира се. Предварението си признавам, че не зная как се регулира, може по-скоро е електронно, ако някой колега ме светне, няма да се разсърдя, а иначе тези дни ще се поровя някъде да потърся как става...

. Ама сигурно е електронно, щом газаджиите не се изкушиха да го пипнат като слагах уредбата.

То една диагностика не е много скъпа, ще видим какво ще покаже...
Публикувано: 14 окт 2005, 11:47
от carrot
l_m_b написа: Предварението си признавам, че не зная как се регулира, може по-скоро е електронно, ако някой колега ме светне, няма да се разсърдя, а иначе тези дни ще се поровя някъде да потърся как става...

. Ама сигурно е електронно, щом газаджиите не се изкушиха да го пипнат като слагах уредбата.

То една диагностика не е много скъпа, ще видим какво ще покаже...
Ами то май няма как да знаеш как се регулира предварението

, щото май не се регулира (т.е. квот каже ECU-то)

. А и по "дистрибуторната капачка" нямаш какво да пипаш

и май ще се окаже че е от реглаж на клапаните, особено ако ги е правил на око...
Electronic distributorless ignition system (E-DIS) with ignition module
controlled by EEC IV engine management module

Публикувано: 14 окт 2005, 17:22
от l_m_b
Прав си, искрата и предварението се ругулират от ECU-то (самата система се нарича EDIS и използва датчик за определяне на позицията на коляновия вал). Значи може би действително е от клапаните... Все пак ще и направя газов анализ някъде, и остават три въпроса (преглъщам темата за щетите нанесени от карането с поразместени клапани):
1. Познавате ли благонадежден човек, който би могъл да регулира клапаните както си трябва?
2. Как да разбера, че наистина си е свършил работата?
3. Да се ядосвам ли още на онзи тъпанар, дето ми скапа количката или не

?