Страница 1 от 1
За Мондео - шумна работа на двигателя.
Публикувано: 19 фев 2007, 18:53
от Vacev
Вепросът ми е дали може да ме насочите къде да търся проблема. Проверих гърнетата не е от тях. А пък си работи равномерно, само дето при ускоряване се чува едно ръмжене като от гърне, но по тихо.
Публикувано: 19 фев 2007, 19:06
от muko
Според мен е от катализатора.

Публикувано: 19 фев 2007, 19:41
от Vacev
Запушил се е? Тази кола има ли катализатор? 1.8 тд
Публикувано: 20 фев 2007, 09:19
от aaleks
Моята има

, не съм го свалял за да съм 100% сигурен. Ама по външни признаци на такова прилича. Не барай катализатора без да си сигурен, в 2/3 от случайте ефекта е нулев /че може и да има отрицателен ефект при бензинките най-вече/ - лично мнение, неподкрепено с факти основаващо се най-вече на слухове и лични умозаключения

.
Може и да си прав, че е от гърнетата. По-рано не е било така, или така си я купил?
МКІ или МКІІ си, т.е. коя година е Монито.
Публикувано: 20 фев 2007, 09:31
от Mondeo18TDI96
aaleks написа:МКІ или МКІІ си, т.е. коя година е Монито.
Vacev написа:Уважаеми колеги от 29.01.2007г. /т. е. от миналата седмица/ съм горд собственик на Мондео 1998 набор и дата на първа регистрация 2000 г.
1.8 тд с фул екстри. Казвам се Здравко Канчелов и по професия съм Здравен инспестор в РИОКОЗ - Софийска област Радвам се да се запознаем. Поздрави
Публикувано: 20 фев 2007, 13:55
от 1.8d
Публикувано: 20 фев 2007, 17:39
от chains
В книжката на Мони /имам я в електронен вариант на английски, ако ти трябва мога да ти я пратя като мейл/, че вс. дизелови Мондеота имат катлизатор /поне при излизането от завода/!
Колкото до усиления шум - ако е тракащ и под купето се чува по-силно е ката; ако е монотонен и под формата на бучене идва от към хидравличната помпа, маслото е за смяна - проверява се най-лесно на място при запален двг и изключени вентилатор, сд и т.н. като напънеш леко волана започва да се усилва бученето!
Но както си постнал, че звука се усилва при форсиране, то най-вероятно проблема е в катализатора и/или меката връзка /по между другото меката връзка има най-кратък живот, защото се намира много близко до двг и е подложена на термично натоварване + основното и предназначение да поглъща механичните вибрации, тоест механично натоварване/! Колкото до гърнетата миналото лято се изумих, когато отчупих на един язовир задното гърне и установих, че почти няма промяна на звуковия фон, но

изгорелите газове проникваха през удушниците на багажника в купето и добре, че беше лято и можеше да пътуваме на отворени прозорци
Ако се окаже, че проблема се корени в меката връзка - потърси по-качествена, тъй като ментетата буквално се прокъсват за нула време!
Публикувано: 20 фев 2007, 22:19
от Vacev
Почна и да глъхне и да не върви така както беше преди. В купето се чува като бучене, най - силно изразено между 2000 и 3500 оборота. Така, че май ще трябва да погледна катализатора щом има такъв. Някой да знае случайно колко струва ново това животно?
chains написа:В книжката на Мони /имам я в електронен вариант на английски, ако ти трябва мога да ти я пратя като мейл/, че вс. дизелови Мондеота имат катлизатор /поне при излизането от завода/!
Колкото до усиления шум - ако е тракащ и под купето се чува по-силно е ката; ако е монотонен и под формата на бучене идва от към хидравличната помпа, маслото е за смяна - проверява се най-лесно на място при запален двг и изключени вентилатор, сд и т.н. като напънеш леко волана започва да се усилва бученето!
Но както си постнал, че звука се усилва при форсиране, то най-вероятно проблема е в катализатора и/или меката връзка /по между другото меката връзка има най-кратък живот, защото се намира много близко до двг и е подложена на термично натоварване + основното и предназначение да поглъща механичните вибрации, тоест механично натоварване/! Колкото до гърнетата миналото лято се изумих, когато отчупих на един язовир задното гърне и установих, че почти няма промяна на звуковия фон, но

изгорелите газове проникваха през удушниците на багажника в купето и добре, че беше лято и можеше да пътуваме на отворени прозорци
Ако се окаже, че проблема се корени в меката връзка - потърси по-качествена, тъй като ментетата буквално се прокъсват за нула време!
Не се чува тракане. Само бучене. Това с хидравликата ще го проверя.
Публикувано: 21 фев 2007, 10:13
от demiro
Vacev написа:Почна и да глъхне и да не върви така както беше преди. В купето се чува като бучене, най - силно изразено между 2000 и 3500 оборота. .......
А съединителя ви как е,да не си отива вече...?!Ако бучи и на място не е от него сигурно

Публикувано: 21 фев 2007, 23:24
от Vacev
Бучи и на място. Де да я знам какво и е. Скоростите, особенно 3-та влизат малко трудно.
Публикувано: 22 фев 2007, 09:20
от CLX
Може да е издухала някоя гарнитура по изпускателната система или имаш някъде дупка, затова се чува само при високи обороти, но за по-добра дигностика ти трябва канал.
Публикувано: 23 фев 2007, 11:12
от Vacev
Ходих при един "майстор", каза, че гърнетата са здрави