Страница 1 от 1
Въпрос за охлаждането на Мондео '95
Публикувано: 30 мар 2007, 14:49
от Dimas_R
Колеги, кога се пуска пустата перка на радиатора, защото ми се случи вече няколко пъти стрелката да стигне почти до червената зона, а перката да не се пуска.
И къде се намира тоя датчик и как мога да разбера дали работи или не! Мотора е 1.8 16V.
Публикувано: 30 мар 2007, 19:23
от mtel11
При моето мондео перката се включва когато стрелката сочи А от надписа NORMAL .А датчика май е на единия от водните маркучи.Виж там жиците.

Публикувано: 30 мар 2007, 19:55
от tisho_tbk
на моето, не съм чувал да пуска

Публикувано: 31 мар 2007, 18:02
от evg2

Чети тук
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=8712" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 02 апр 2007, 10:36
от demiro
Публикувано: 03 апр 2007, 00:00
от chains
Колега я провери дали съвсем случайно не ти се е измъкнала буксата на вентилатора /ще я видиш отпред в двг. отсег между двг и сами я ел мотор/ и/или не прави хубав контакт /както беше при мен/ - така за спорта напръскай с ВД40 и провери как ще е след това!
пп: странно, но досега моя, на познати, а и на баща ми Форда имат нужда от перката само при големи задръствания и то при сериозни летни температури, тъй че провери дали датчика ти отчита реалните показатели!
Публикувано: 04 апр 2007, 11:36
от furcy
Колега chains ти си с TDI, а той е Zetec-има малка разлика..

(аз TDI със стрелка над средата не съм виждал)
При бензиновите има малко разлика... обикновено на дълъг път седи отвесно, но лятно време и при задръствания стига до буквата L (при някои А ) и чак тогава се пуска перката. Поне при мен и още 2-3-ма познати е така. По едно време се бях зачудил да не прегрея колата, но доста хора ми казват че е нормално. Все пак края на месеца ще се консултирам с майстора който ми поддържа Мондеото дали е препоръчително да сложа датчик за по-ниска температура на включване на перката-идват си жеги.

Публикувано: 04 апр 2007, 13:26
от chains
Наистина съм с дизел, ама на баща ми сиерата и на др. приятели бензинавите фордове държат също сравнително ниска температура /трудно стигат до средата на скалата/ - съпоставката я правя с Опели и коли на Фв - Ауди, които си имат ясно изявен афинитет към прегряване /при тях откаже ли перката задължително отиваш за нова гарнитура/!
Публикувано: 04 апр 2007, 15:34
от Dimas_R
furcy написа:Колега chains ти си с TDI, а той е Zetec-има малка разлика..

(аз TDI със стрелка над средата не съм виждал)
При бензиновите има малко разлика... обикновено на дълъг път седи отвесно, но лятно време и при задръствания стига до буквата L (при някои А ) и чак тогава се пуска перката. Поне при мен и още 2-3-ма познати е така. По едно време се бях зачудил да не прегрея колата, но доста хора ми казват че е нормално. Все пак края на месеца ще се консултирам с майстора който ми поддържа Мондеото дали е препоръчително да сложа датчик за по-ниска температура на включване на перката-идват си жеги.

Колега, при мен е точно така. Стрелката стига до А или в най-лошия случай м/у А и L.Тогава се отварят прозорците и се пуска парното за 5мин, докато се укроти.Интересното е,че на дълъг път стрелката отива на N, което ми говори, че има вероятност термостата да ми играе номерца (имах същите симптоми при предишната кола и след като го смених всичко се оправи с тая разлика,че сега имам яко парно дори на дълъг път, а при старата трошка... тц).