лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
май дублирам темата, но искам да се похваля 
днес имаh голяма и първа полза от форума. смених си гумичките на клапаните за два часа без да си свалям главата.
набутах в цилиндъра 8 мм тежко и меко въженце и с него подпирах клапаните. бутам в дмт и завъртам към гмт да опре и готово
.
авера ми, и той моторджия, монтьор и механик, се възрадва обилно на моята технология. спестява часове труд и пари за гарнитура.
оригиналните гумички, на 27 години, до една се бяха измъкнали от местата си и гореше масло яко и димеше при форсиране след празен ход.
иначе майсторите вкарваха безброй оферти да ми свалят главата, ефтино било - има няма 100 лева.... и да си оставят ръцете гадинките ниедни..
и аз съм монтьор ама се отричам публично от колегите си.
колата ми е ескорт 80-83 г, 1.3 CVH 69 к.с.
спря да пуши. е това е кефа.

технологията стъпка по стъпка:
махнах си капака на клапаните;
махнах кобилиците, като отбелязвам коя откъде е;
наместих един цилиндър д докна мъртва точка (значи някое друго бутало се вижда в горна);
набутах въженце 8 мм, около метър в цилиндъра. на 4 скорост бутнах колата напред и когато запъна въжето между буталото и главата, подпрях с тротоарна плочка;
после, със скоба за вадене на пружини на клапани (може и сам да си направи всеки), продължих по класическия начин. сложих гумички виктор рейнц по 1.55 лв едната. същите ги има на цени до 7-8 лв, трябва да се обикаля. пружини на клапани се махат с едно приспособление - казват му скоба. то натиска пружината надолу, клапана остава свободен а на края му има един сцепен н две конус - той ляга в специални канали там и задържа пружуната към клапана. това ще трябва да се прочете някъде, ако не е правено досега;
гумичките за мен са с едни ламарини, трябва да се извадят останките от старата и с труба да се натисне с ръка новата да легне добре на мястото си;
слагам пружината и кобилицата. вадя въженцето 9това е най-приятно - издърпва се и толкова). при хидравлични повдигачи внимателно със стягането на кобилиците - повдигачът се е разпънал, всмукнал е масло и май може да удари в буталото. стягай внимателно и изчаквай ако има отворенн (натиснат клапан) да прибере малко за няколко минути от силата на пружината. да се превърта внимателно мотора;
след като се повтори всичко за 8-те клапана, и се сглоби, хидравличните повдигачи често потракват няколко минути. нормално е, пълнят се с масло.
май темата не чак важна, но е полезна, поне за мене беше добре дошло това като идея. аз мизлх да подпра колата и да надуя с компресора цилиндъра с десетина атмосфери и така да подпра клапаните.
мисля, че и за други коли е добра. подпирането с инструмент невинаги е лесно.

днес имаh голяма и първа полза от форума. смених си гумичките на клапаните за два часа без да си свалям главата.
набутах в цилиндъра 8 мм тежко и меко въженце и с него подпирах клапаните. бутам в дмт и завъртам към гмт да опре и готово

авера ми, и той моторджия, монтьор и механик, се възрадва обилно на моята технология. спестява часове труд и пари за гарнитура.
оригиналните гумички, на 27 години, до една се бяха измъкнали от местата си и гореше масло яко и димеше при форсиране след празен ход.
иначе майсторите вкарваха безброй оферти да ми свалят главата, ефтино било - има няма 100 лева.... и да си оставят ръцете гадинките ниедни..

и аз съм монтьор ама се отричам публично от колегите си.
колата ми е ескорт 80-83 г, 1.3 CVH 69 к.с.
спря да пуши. е това е кефа.


технологията стъпка по стъпка:
махнах си капака на клапаните;
махнах кобилиците, като отбелязвам коя откъде е;
наместих един цилиндър д докна мъртва точка (значи някое друго бутало се вижда в горна);
набутах въженце 8 мм, около метър в цилиндъра. на 4 скорост бутнах колата напред и когато запъна въжето между буталото и главата, подпрях с тротоарна плочка;
после, със скоба за вадене на пружини на клапани (може и сам да си направи всеки), продължих по класическия начин. сложих гумички виктор рейнц по 1.55 лв едната. същите ги има на цени до 7-8 лв, трябва да се обикаля. пружини на клапани се махат с едно приспособление - казват му скоба. то натиска пружината надолу, клапана остава свободен а на края му има един сцепен н две конус - той ляга в специални канали там и задържа пружуната към клапана. това ще трябва да се прочете някъде, ако не е правено досега;
гумичките за мен са с едни ламарини, трябва да се извадят останките от старата и с труба да се натисне с ръка новата да легне добре на мястото си;
слагам пружината и кобилицата. вадя въженцето 9това е най-приятно - издърпва се и толкова). при хидравлични повдигачи внимателно със стягането на кобилиците - повдигачът се е разпънал, всмукнал е масло и май може да удари в буталото. стягай внимателно и изчаквай ако има отворенн (натиснат клапан) да прибере малко за няколко минути от силата на пружината. да се превърта внимателно мотора;
след като се повтори всичко за 8-те клапана, и се сглоби, хидравличните повдигачи често потракват няколко минути. нормално е, пълнят се с масло.
май темата не чак важна, но е полезна, поне за мене беше добре дошло това като идея. аз мизлх да подпра колата и да надуя с компресора цилиндъра с десетина атмосфери и така да подпра клапаните.
мисля, че и за други коли е добра. подпирането с инструмент невинаги е лесно.
Последна промяна от diesel1.6 на 11 апр 2007, 23:50, променено общо 1 път.
- tata1971
- потребител
- Мнения: 243
- Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
гумички
Четох за накрайник който се вкарва в леглото на свеща и се подава сгъстен въздух за да задържи клапана в затворено положение-но за този чалъм не знаех/а пък съм уж моряк/.БЛАГОДАРСКО за споделения опит.
Наесен с песен в К1.
- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Много Лесно се сменят наистина.И аз съм сменял.Имах такъв Форд преди 4 години.Направих го със скоба за смяна на жигули.Идеално пасва.Няма да описвам как се маха капака на главата.След като се махне той.махат се 4-рите свещи и се взема една отверка(Дълга задължително).Която се пуска през отвора на 1ви цилиндър.С едната ръка се върти колановия вал с голям ключ за гайката на шайбата (аз въртях така.)Може сигурно и за шайбата на разпределителния вал.Та въртейки шайбата се приклепя леко отверката и се гледа кога буталото е в ГМТ.Когато я намерите..!!!ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕДИ ТОВА ВЗЕМЕТЕ ЧИСТИ ПАРЦАЛЧЕТА ДЪЛГИ С КОИТО ДА ЗАПУШИТЕ ОТВОРИТЕ ЗА ОТИЧАНЕ НА МАСЛОТО В КАРТЕРА.нЕ МАЛКИ ПАРЦАЛЧЕТА КОИТО ДА МОЖЕТЕ ДА ИЗВАДИТЕ.!!!!!.Със скобата притискате пружината на клапана.Леко когато усетите че опира в буталото не тряскайте просто леко притиснете може да се наприска и с ВД.Ако е позапечено.С едната ръка притискате скобата а в другата ръка с пинсетка вадите конусчетата които законтрят шаибата на пружината.Операцията се повтаря и за другия клапан на първи цилиндър.Слагате гумичките и пак със скобата притискате и слагате конусите.После за Втори и Т.Н
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
е то излиза, че може без нищо, бе колега? аз за какво се радвах така много ;(....Georgiev написа:Много Лесно се сменят наистина.И аз съм сменял.Имах такъв Форд преди 4 години. и се гледа кога буталото е в ГМТ.Когато я намерите..!!!Със скобата притискате пружината на клапана.Леко когато усетите че опира в буталото не тряскайте просто леко притиснете може да се наприска и с ВД.Ако е позапечено.
ама и майсторите са тикви - и те не знаеха че става така

- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз съм изпускал конусче в картера.Това на баща ми на колата.Понеже го правих за втори път на неговата тя е 1992 ескорт а моята беше 82 година, на нея се учих да ремонтирам.Та помислих че съм се специализирал и ме домързя да запушвам отворите и едно падна право в картера.Не съм го вадил.Вече 3-ри години кара така с конусче в картера. То няма къде да иде.Купих ново от магазина.Не помня колко беше 1.50 или нещо такова и я сглобих.А и Не помня точно ама даже да не подпираш от долу клапана пак няма да изпадне аз и това направих ама не съм сигурен дали беше долна мъртва точка но клапана се показваше няколко милиметра от водача и с клещи го изтеглих,Ама не опитвайте че не съм сигурен може и по ниско положение да е имало.
-
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
- Местоположение: Банкя, София
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Нещо май не доразбрах, ще ми трябва ли въженце или ще стане и без него ? 

Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Някой каза, че може и без него. Ако е така, поне няма да ме е яд - не беше трудно да го пъхам и вадя
.
Ползвах някакво между 6 и 8 мм диаметър, плътно, но гъвкаво. Давай без него, то ще се разбере става ли.

Ползвах някакво между 6 и 8 мм диаметър, плътно, но гъвкаво. Давай без него, то ще се разбере става ли.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Ще добавя някои неща тъй като съм правил операцията повече от един път (времето ми за операцията е 30-40мин). Не подлагам нищо под клапаните, хода им е нищожен. Цялата операция се извършва със едно завъртане на коляновия вал. Завърта се коляновия вал на белег ГМТ на ремъчната шайба и се сменят гумичките на 1ви и 4ти цилиндър, завърта се коляновия вал на 180градуса и се сменят гумичките на 2ри и 3ти цилиндър. Както каза колегата трябва да се сложи парцал на каналите за маслото за да не се изтърве конусче, не е фатално, но трябва да се търси друго, става от Самара(не ме питайте откъде знам
)Не е грешка да се използва стандартна скоба за клапани, но има много по-лесен начин.
В книгата дават да се използва приспособлението от снимката като се постави на мястото на кобилицата.

Аз използвам това приспособление, върши същата работа.

Точно така гаечен ключ 19-22, като през дупката се надява на шпилката на кобилицата и се натяга с гайка 8мм, само не използвайте гайките на кобилиците, защото гайката се поврежда след смяната на 2-3 гумички. Предимството е че като се натегне пружината може да стои така неопределено дълго (за разлика от скобата) и също така и двете ръце ви са свободни при свалянето и слагането на конусчетата.
Това е двигателя при който тази операция е възможно най-лесна, не се сваля разпределителен вал, не се прави след това центровка на газоразпределението, не се регулират клапани, просто се развиват гайките на кобилиците и после се завиват. В общи линии най-трудоемката операция е свалянето и слагането на капака на клапаните.

В книгата дават да се използва приспособлението от снимката като се постави на мястото на кобилицата.

Аз използвам това приспособление, върши същата работа.

Точно така гаечен ключ 19-22, като през дупката се надява на шпилката на кобилицата и се натяга с гайка 8мм, само не използвайте гайките на кобилиците, защото гайката се поврежда след смяната на 2-3 гумички. Предимството е че като се натегне пружината може да стои така неопределено дълго (за разлика от скобата) и също така и двете ръце ви са свободни при свалянето и слагането на конусчетата.
Това е двигателя при който тази операция е възможно най-лесна, не се сваля разпределителен вал, не се прави след това центровка на газоразпределението, не се регулират клапани, просто се развиват гайките на кобилиците и после се завиват. В общи линии най-трудоемката операция е свалянето и слагането на капака на клапаните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
- Местоположение: Банкя, София
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
ЕВАЛА НАСКО !!! Това ще ми е много от полза, благодаря ти !Сега ще напиша днес какво стана в моята тема днес, да не спамя тук.
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Аз смених за 20 мин, но бяхме двама. Можело е още по-лесно, очевидно. Споре мене е добре да се запазят местата на кобилиците и лагерите им (лагерът са едни части под гайката). При мене след размяна, шумът се увеличи и трябваше да върна което съм преместил.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Ако сложите малко снимков материал темата ще бъде още по-полезна за ентусиастите в нужда. Интересно ми е как изглежда прословутата главата на CVH. 

- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Това и аз съм го правил на 1990 sierra 1.6i cvh 80hp, най-трудната част бе натискането на пружините надолу за изваждане на самите гумички, които поради високата точност на повърхностите почти като магнит лепяха към металното стъбло. 2ма човека за 1 час работа, но може би е малко по-трудно от при твоя двигател. Капака на клапаните беше най-лесната операция тук, което също е разлика
Гумичките ги взехме от Мото Пфое за да ни е спокойно и лекото пушене, което се бе появило изчезна напълно >:D<: Беше малко преди да се разпиша(не регистрирам) из форума за това не се сетих да направя доста снимки

Гумичките ги взехме от Мото Пфое за да ни е спокойно и лекото пушене, което се бе появило изчезна напълно >:D<: Беше малко преди да се разпиша(не регистрирам) из форума за това не се сетих да направя доста снимки

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Важи за всички CVH мотори независимо на каква кола са, не сте използвали "специализирания" инструмент затова ви е било трудно.
Нямам снимки, но обещавам тези дни да направя специално за темата, стъпка по стъпка.

Нямам снимки, но обещавам тези дни да направя специално за темата, стъпка по стъпка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
- Местоположение: Банкя, София
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Аз ще съм ти най благодарен Наско ! На заплата съм си казал, че ще ги сменя гумичките и тези снимки ще са ми от голяма полза, да не оплескам нещата 

Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Както обещах, качвам снимковия материал, двигателя е свален (щото имам такъв) поставен на място е същото, целта е да се онагледи процеса.






























Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- aniaeg
- потребител
- Мнения: 295
- Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
- Модел на автомобила: volvo v40
- Местоположение: ловеч
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
ако колегата Наско позволи,да добавя.на стария ескорт гайките на кобилиците отслабиха (приятел ми регулира клапаните).снимките на Наско са едно към едно.та моя приятел ми каза че клапаните са натегнати(вярно,и аз ги проверих)разви гайките на кобилиците и готово,ама временно.след около месец мотора изведнъж заработва на 3,2 цилиндъра.от вибрациите(според мен)охлабените гайки се развиват,,кобилицата се върти на 360 градуса и губи контакт с вала и клапана.последва подложка обикновенна шайба 8мм (под полумесеца на кобилицата)реглаж и мотора заспа.ако има желаещи,следващия път ще има подробни снимки.дано съм бил полезен.поздрави.ангелчо.
Бъди себе си,има достатъчно други
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
Как твоят приятел ти регулира клапаните?!?
Поне аз се сещам само за един вариант - регулируеми повдигачи, на мястото на хидравличните. Има такива по тунинг фирмите, но надали случая е такъв.
Ако внимателно съм чел и разбрал това, което сте направили - ще те посъветвам да отидеш при някой който разбира да ти оправи колата. Но може и да греша, винаги има нещо ново.
Аз съм желаещ за снимките - ако можеш пусни да видиме...
Поне аз се сещам само за един вариант - регулируеми повдигачи, на мястото на хидравличните. Има такива по тунинг фирмите, но надали случая е такъв.
Ако внимателно съм чел и разбрал това, което сте направили - ще те посъветвам да отидеш при някой който разбира да ти оправи колата. Но може и да греша, винаги има нещо ново.
Аз съм желаещ за снимките - ако можеш пусни да видиме...
Последна промяна от ludavoda на 27 май 2010, 09:44, променено общо 1 път.
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
предполагам е подлагал нещо
- aniaeg
- потребител
- Мнения: 295
- Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
- Модел на автомобила: volvo v40
- Местоположение: ловеч
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
значи на снимката гайката на кобилицата се затяга(при реглаж на клапани)за да обере луфта,а на ладата е с законтряща гайка.оттам дойде и объркването.моите клапани бяха натегнати,колата е вкарана от немско 100 процента,жена ми я докара.в сервиз не е влизала.та моя приятел ми каза че трябва да развие гайката за да има допустимия луфт м/у кобилицата и клапана.със отвиването на гайката се получи този луфт,но за малко.от самите вибрации гайката се отвива и кобилицата почва да се върти на където си иска и губи контакт с клапана,в резултат на което има неработещ клапан и не само един.решението бе обикновенна шайба ф8мм под самата кобилица,с която хем постигаме нужното затягане,хем необходимият луфт между кобилицата и клапана.първоначално мислехме да ползваме две гайки,но както се вижда от снимките на Наско,няма достатъчно резба.дано да ме разберете. снимките не са обработени,иначе ще ги кача.поздрави.
Бъди себе си,има достатъчно други
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH
На този двигател не се реголират клапаниaniaeg написа:значи на снимката гайката на кобилицата се затяга(при реглаж на клапани)за да обере луфта,а на ладата е с законтряща гайка.оттам дойде и объркването.моите клапани бяха натегнати,колата е вкарана от немско 100 процента,жена ми я докара.в сервиз не е влизала.та моя приятел ми каза че трябва да развие гайката за да има допустимия луфт м/у кобилицата и клапана.със отвиването на гайката се получи този луфт,но за малко.от самите вибрации гайката се отвива и кобилицата почва да се върти на където си иска и губи контакт с клапана,в резултат на което има неработещ клапан и не само един.решението бе обикновенна шайба ф8мм под самата кобилица,с която хем постигаме нужното затягане,хем необходимият луфт между кобилицата и клапана.първоначално мислехме да ползваме две гайки,но както се вижда от снимките на Наско,няма достатъчно резба.дано да ме разберете. снимките не са обработени,иначе ще ги кача.поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта