Страница 1 от 1

Шум в скоростната ми кутия. ХЕЛП!

Публикувано: 17 апр 2007, 18:57
от Borko®
Привет на всички. Купих една XR2i - ка 89 г. та вече след като я купих започна да ми прави впечатление шум от към скоростната кутия тъй като изчезва когато натисна съединителя докато съм на свободна. Или без да натискам съединителя ако леко дръпна скоростния лост на някъде така че да натегне леко, шума отново изчезва. Шума е нещо като къркорене. Чудя се това лагер в кутията ли е? Възможно ли е да е лагера на съединителя? До колко е нормален също така този шум? Възможно ли е да е от ниско ниво на маслото?
Ако се окаже лагер в кутията какво бихте ме посъветвали. Да се отвори и да се сменят всички лагери за по-сигурно или да се търси на старо кутия.
Изобщо според вас къде е проблема?
Предварително благодаря :)

Публикувано: 17 апр 2007, 19:16
от nikolovvd
Според мен, ако натиснеш съединителя и шума изчезне, то става въпрос за износен или най-малкото разместен (спрямо вилката) аксиален лагер. В по-тежки ситуации се усещат и вибрации в педала на съединителя.
Въпреки горното си провери нивото на маслото в ск.кутия, ако вече не си го направил.

Публикувано: 17 апр 2007, 22:05
от cocoff
Добре де, ама ако е аксиален лагер, защо при усилие върху лоста шума ще изчезва?

Публикувано: 17 апр 2007, 22:10
от HACKO
Не е аксиалния лагер, а лагерите на първичния вал. Това е характерно за кутиите от този период, ако това те успокоява така си вървят без да се чупят.

Публикувано: 17 апр 2007, 22:41
от cocoff
HACKO,
Т'ва жълтото ли е първичния вал? А тия лилавите зъбчатки(collars) или както им е името :), при усилие към която и да е скорост би трябвало да "обират" луфта на разбития лагер... Това ли става според теб?
Супер анимирана скоростна кутия:
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... n%26sa%3DN" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 18 апр 2007, 01:05
от Gate
HACKO написа:Не е аксиалния лагер, а лагерите на първичния вал. Това е характерно за кутиите от този период, ако това те успокоява така си вървят без да се чупят.
Прав си ,ма до време! Питай ме сега що съм с други скорости :( (коментара дизел е излишен)Сменявах лагери SKF(сигурация)преди 45000 и шума изчезна ма за кратко :P и на края едно бучене викам замина притискателният лагер(30 000),на края сериозна работа смърди на феродо викам си е.. съединителя(винаги е сменяван комплект).Отивам в сервиза сваляме скорости гледам с-ля. в ред отваряме скоростите и вътре....дроб ,лагера на първичния вал си еб..л майката от там за колелата няма да говоря :roll: Та сега със скорости от ...фиеста май(м/у. другото ще помоля някой да даде брой зъби на диференциала на дизеловите фиести :wink: )и сега от време на време се появява този шум,но като натисна съединителя се оправя.Пожелавам ти да се разминеш с по-малкият дявол...аксиален лагер!Но ако не е това не ти препоръчвам да се занимаваш с отваряне на скорости,по добре вземи някоя стара скоростна кутия-проба естествено,защото имал ли си сериозен луфт някъде ще се е отразил бъди сигурен и лагери да сменяш и тва онова!
Успех! :wink:

Публикувано: 18 апр 2007, 01:38
от disc
Gate,
Добре направеният ремонт на кутията е гарнция за добрата бъдеща работа! Сам си ремонтирах скоростна кутия и вече я карам над 5 000 км. при екстремално натоварване - без никакви оплаквания!

Колкото до питането ти за предавателните числа - тук съм пуснал инфо, макар и не точно за броя на зъбите:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 6017#46017

Публикувано: 18 апр 2007, 08:41
от Borko®
Благодаря на всички които се включихте в коментиране на проблема ми.
Все пак ако си взема кутия на старо. Тя и моята е стара. Не е ли по-добре да сменя всички лагери на настоящата и колкото изкара след това? Защото инъче за сега кутията си работи без грижи освен въпросния шум.

Публикувано: 18 апр 2007, 09:34
от Gate
disc написа:Gate,
Добре направеният ремонт на кутията е гарнция за добрата бъдеща работа! Сам си ремонтирах скоростна кутия и вече я карам над 5 000 км. при екстремално натоварване - без никакви оплаквания!

Колкото до питането ти за предавателните числа - тук съм пуснал инфо, макар и не точно за броя на зъбите:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 6017#46017
Благодаря!А всичко е много относително относно ремонта,радвам се ,че нямаш ядове до сега при тези цифра коне :lol: ,дано да е за по дълго! :wink:

Borko®-карай си и се не бой,ще я правиш само ако ти се наложи(като мен :cry: )Може така да изкараш и 5 ООО може пък и да те надживее! :wink:

Привет...

Публикувано: 18 апр 2007, 09:38
от Dell
Аз бях същия миналото лято....лек шум, когато натисна съединителя изчезва, появява се когато понатегна скоростния лост нанякъде. Когато покарах още малко, се увеличи, после още... След това най-сетне събрах смелост (беше март мисля), закарах я в серзив, където ми казаха че вече няма смисъл (ценови основно) да сменям нещата по нея и сега съм с "нова", ( Mimonti мерси, засега е без проблем) :wink:..... Като я свалиха, казаха че диференциала ?? (дали само той или и нещо друго покрай него хич и не питах) е заминал и сега събира прах на терасата :cry:. Та отиди по-отрано, не че ще спре да върви, просто можеш да се разминеш по-леко.... :wink:

Публикувано: 18 апр 2007, 09:54
от HACKO
cocoff написа:HACKO,
Т'ва жълтото ли е първичния вал? А тия лилавите зъбчатки(collars) или както им е името :), при усилие към която и да е скорост би трябвало да "обират" луфта на разбития лагер... Това ли става според теб?
Не това е вторичния вал, червения е междиния а а първичния е зеления. При опит да се включи коя да е предавка без съединител се натоварва цялата кутия и затова изчезва шума. Другото колегите са го написали.

Публикувано: 04 сеп 2007, 12:03
от dreidrei
И при мен ги има тия симптоми (шум, който изчезва като се натисне съединителя). И това след като си взех колата от сервиза (сменяли са скоростната кутия), другата седмица ще я водя да я гледат пак...