Страница 1 от 1

Проблем с работата на 1.8 Zetec (газ/бензин)

Публикувано: 03 май 2007, 13:25
от Dimas_R
Колеги, имам проблем с колата (Мондео 1.8 16V). Карам я на газ (с газов инжекцион е) и на газ няма проблеми.Направо змей.Но имам проблем, който ме побърква. Изразява се в това, че когато сутрин, когато запаля колата, тя не ще да обърне от бензин на газ (прехвърля автоматично). Обикновено го прави м/у 2500 и 3000 оборота, но от извесно време ми се налага да я коткам яко за да качи достатъчно обороти за да обърне на газ. Държи се така сякаш се дави, замирисва на бензин и вибрира цялата. Обръщането на газ става много трудно най-вече, когато околната температура е над 18-20 градуса Целзий. Зимата палеше и обръщаше когато поискам. Някакъв специалист ми каза(без да я гледа), че най-вероятно ми се е скапал мотора за празния ход. Каква е вероятността да е така? Колко струва това чудо на техниката и сещате ли се, къде мога до отида за я оправят, защото така не си е работа.

И за да не питате, как се справя на газ... безупречна е.Всичко и е ток.

Публикувано: 03 май 2007, 14:17
от dimbatami
на чи ако сам те разбрал добре от това дето казваш трябва да има проблем с преминаването от едно гориво на друго тоест с газовата системаи ди там кадето са ти слагали газовата уредба със сигорностне е от моторчето на празния ход щото щеше да ти го прави и на газ

Re: Проблем с работата на 1.8 Zetec (газ/бензин)

Публикувано: 03 май 2007, 16:23
от TIN
Dimas_R написа:Колеги, имам проблем с колата (Мондео 1.8 16V). Карам я на газ (с газов инжекцион е) и на газ няма проблеми.Направо змей.Но имам проблем, който ме побърква. Изразява се в това, че когато сутрин, когато запаля колата, тя не ще да обърне от бензин на газ (прехвърля автоматично). Обикновено го прави м/у 2500 и 3000 оборота, но от извесно време ми се налага да я коткам яко за да качи достатъчно обороти за да обърне на газ. Държи се така сякаш се дави, замирисва на бензин и вибрира цялата. Обръщането на газ става много трудно най-вече, когато околната температура е над 18-20 градуса Целзий. Зимата палеше и обръщаше когато поискам. Някакъв специалист ми каза(без да я гледа), че най-вероятно ми се е скапал мотора за празния ход. Каква е вероятността да е така? Колко струва това чудо на техниката и сещате ли се, къде мога до отида за я оправят, защото така не си е работа.

И за да не питате, как се справя на газ... безупречна е.Всичко и е ток.


Дюзите на инжекциона....сипваш 20 -30 литра бензин с добавка на кастрол и караш с поне 4000 оборота...на дълго ( градско няма да има ефект), да се прочистят и ще се оправи....
Ако нямаш възможност или не се получи ( ако прекалено са запечени), откарваш колата в сервизите на Бош например, там имат стенд за чистене на дюзи с ултразвук, струва 50лв.....плащаш и я правят като нова.....

P.S. Това е цената да караш на газ......( и аз съм така...)

Публикувано: 03 май 2007, 16:39
от Dimas_R
Колеги, искам да ви напомня, че при по-ниски температури колата пали и обръща на газ съвсем нормално.Но ще го пробвам тоя вариант със почистването на дюзите.

Публикувано: 03 май 2007, 17:24
от EscortMK51.3
винаги ли, при карането на газ при наличието на газов инжекцион се задръстват дюзите ?
щото нащо Мони още си е само на бензин, но мноо пари идва карането теи, и замислям да му сложа газов инжекцион, а като слушам тука за какво става дума и се чудя
:?

Публикувано: 03 май 2007, 17:35
от mrdds
преминаването от бензин към газ няма общо с дюзите.И да са запушени пак ще премине.
Проблема според мен е в ключа който комутира състоянията(газ/бензин).Незнам как взема сигнала-дали е вързан към кабелите за ВН, към оборотомера,към датчика за температурата,или по друг начин.
Добре е да го разгледаш.

А относно инжекторите-и преди съм го казвал-Имаш газова-имаш проблеми.
Газовите системи са подходящи за карбураторните или моноинжекционните двигатели,където няма да има странични поражения.
За съжаление при нашите имат .
Добавки,бензини ала бала...всичко е празна работа.Запушат ли се инжекторитев само ултразвукова вана ги оправя.

Публикувано: 03 май 2007, 19:00
от dimbatami
бе каде скочихте на дюзите незнам за къв проблем говорим кво общо има т дюзите кви савети са тва с 4000 оборота градско и извънградско хора разберете че по това дето казва тои проблема е в преминаването от едно гориво в друго моляте колега поясни като караш само на бензин имашли оплакване от вървенето на бензин

Публикувано: 04 май 2007, 08:33
от Dimas_R
dimbatami написа:бе каде скочихте на дюзите незнам за къв проблем говорим кво общо има т дюзите кви савети са тва с 4000 оборота градско и извънградско хора разберете че по това дето казва тои проблема е в преминаването от едно гориво в друго моляте колега поясни като караш само на бензин имашли оплакване от вървенето на бензин
Имам проблем винаги, когато мотора работи на бензин с изключние на момента,когато колата е на ниски обороти (прясно запалена). В момента, в който започна да я форсирам започва да се дави и с много мъка я карам да вдигне оборотите над 3500 (на бензин имам предвид).Ако реша да карам на бензин мъката продължава.Немога и да мисля за изпреварване.В момента, в който натисни газта повечко, забива муцуната в асфалта и се пооправя, когато я пусна педала и подам отново газ, но по плавно. А на газ нямам никакви забележки. Много бърза.

П.П. При по-ниски температури (10-15градуса Целзий) обръща на газ ядове.Сякаш няма никакъв проблем.

Публикувано: 04 май 2007, 10:52
от TIN
Dimas_R написа:
dimbatami написа:бе каде скочихте на дюзите незнам за къв проблем говорим кво общо има т дюзите кви савети са тва с 4000 оборота градско и извънградско хора разберете че по това дето казва тои проблема е в преминаването от едно гориво в друго моляте колега поясни като караш само на бензин имашли оплакване от вървенето на бензин
Имам проблем винаги, когато мотора работи на бензин с изключние на момента,когато колата е на ниски обороти (прясно запалена). В момента, в който започна да я форсирам започва да се дави и с много мъка я карам да вдигне оборотите над 3500 (на бензин имам предвид).Ако реша да карам на бензин мъката продължава.Немога и да мисля за изпреварване.В момента, в който натисни газта повечко, забива муцуната в асфалта и се пооправя, когато я пусна педала и подам отново газ, но по плавно. А на газ нямам никакви забележки. Много бърза.

П.П. При по-ниски температури (10-15градуса Целзий) обръща на газ ядове.Сякаш няма никакъв проблем.


Виж сега казвам ти това с дюзите от собствен опит, не искам да споря с някои теоретици от по горните мнения.....това беше при мен, така се оправи.....
Не казвам, че непремено е това или че е само това....може да е друго а може и да е комбинация от няколко малки проблемчета....
така че ти решаваш, във всеки случай покарвай колата редовно на бензин ако искаш да е наред всичко..

Re: Проблем с работата на 1.8 Zetec (газ/бензин)

Публикувано: 04 май 2007, 11:42
от kEFi
Dimas_R написа:..........
Здравей, колега!
По твоя въпрос...първо за държането набензин:
- препоръчително е да си смениш горивния филтър
- това с добавките има сериозен ефект. Добре е да редуваш различни - за почистване на инжекцион, за абсорбиране на вода, за почистване на горивната система. Става въпрос за 1 път годишно...просто едно пътуване някъде извън града караш само на бензин с добавката...
- стъпковото моторче за празния ход е възможно да се е поразвалило, но е малко вероятно. По-добре огледай за оголени кабели и хилави връзки по веригата на запалването и управлението на самото стъпково моторче. Най-малкото - при запален двигател го откачаш. Ако се нормализира - търсиш по неговата верига, ако не - другаде...но щом на газ нямаш проблеми, за мен си е здраво!...

Публикувано: 07 май 2007, 20:44
от Dimas_R
Колеги, много е тегаво пътуването на бензин.Няма сила на автомобил с тия коне, когато е на бензин. Ама ще пробвам с добавките де. Тия дни ще пиша, какво се случва.

Публикувано: 18 май 2007, 23:12
от rino71
Послушай kEFI-ОСОБЕНО ЗА ГОРИВНИЯ ФИЛТЪР-прав е.И за другото също.

Re: Проблем с работата на 1.8 Zetec (газ/бензин)

Публикувано: 19 май 2007, 07:26
от cocoff
Dimas_R написа: ...Държи се така сякаш се дави, замирисва на бензин и вибрира цялата.... Обръщането на газ става много трудно най-вече, когато околната температура е над 18-20 градуса Целзий....
Според мен нещата опират до повишено налягане на бензина. Или регулаторът на налягането се е скапал, или, което е по-вероятно, маркучлето връщащо излишния бензин е запушено/прегънато и резултатът пак е повишаване на налягането. Инжекторите се отварят за определено време зададено им от ЕКУ-то, но то е калкулирано за точно определено налягане на горивото. При по-топло време проблемът се задълбочава вероятно поради намаляване вискозитета на горивото. Може би това повишено налягане на бензина ошашква прехвърляча и той значително забавя прехвърлянето, през което време колата тресе и мирише на бензин.
И как да върви добре на бензин, като тя си е постоянно удавена, еле пък като й дадеш газ...
.
П.П.
Dimas_R написа:...много е тегаво пътуването на бензин.Няма сила на автомобил с тия коне, когато е на бензин...
По литературни данни мощността "на газ" е 5-7% по-ниска.
При газовите инжекциони се монтира едно паралелно ЕКУ, което трансформира времето на без. инжектори във време на газовите. Та, ако си с такава уредба, проблемът може да е и там.