Термостат за Фиеста МК2 1.1 - Въпрос

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Термостат за Фиеста МК2 1.1 - Въпрос

Мнение от madboy » 05 окт 2007, 12:34

На моят термостат му дават, че се задейства при 88 градуса.
На МК3 1.1 се отваря при 92 градуса.
Мисля да го сменя моя с този от МК3. Идеята ми е двигателя да загрее малко по-бързо.
Някакви други последици може ли да се очакват?
Навсякъде по каталози за моя двигател 1.1 ОНV дават само един термостат. Бях чул, че за някой автомобили имало два варианта- единия отваря по-рано, а други при по-висока температура
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 окт 2007, 12:48

Виж датчика за перката при какви температури сработва.
Да не застъпиш стойностите.
Освен да ти се включва по-често перката и да ти се налага загрял двигател да го палиш докъто върти перката, друг проблем не виждам.
Тогава ще ти трябват читав стартер, акумулатор, генератор и като цяло всичко да е ток в добър баланс по ел. инсталацията за зареждане на акумулатора щото ще береш ядове:)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 05 окт 2007, 12:53

Термостата, ако не е отворен, то до датчика за перката ще стигне ли водата от малкия кръг?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 окт 2007, 12:56

madboy написа:Термостата, ако не е отворен, то до датчика за перката ще стигне ли водата от малкия кръг?
И като отвори?

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 05 окт 2007, 13:15

Като отвори водата отива в радиатора.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 05 окт 2007, 13:57

madboy написа:Термостата, ако не е отворен, то до датчика за перката ще стигне ли водата от малкия кръг?
Така и аз да дам мнение относно този въпрос по-горе, във самия корпус на термостата има малък отвор през който водата циркулира независимо от това дали термостата е отворен или затворен, не бъркайте че когато термостата е затворен водата не циркулира......всички знаете като се загрее водата как се разширява, та ако го няма точно тоя преливник все нещо ще избие и ще протече, а що се отнася до датчика за перката , той никога не остава на сухо.....

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 05 окт 2007, 14:18

Да знам за този отвор. Термостата ми даже си има фабрично малка дупчица с нещо като клапа, мисля че е за объзвъдушаване на системата. Слагал съм и друг без да е продупчен, но без разлика. Всъщност и другия беше стар та не е сигурно.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 окт 2007, 22:46

cotecna написа: ...
Ако е постоянно отворено там и антифриза минава безпрепятственно ще загрееш на кукуво лято.
Е може и да загрее ама ще падне голям зор и то в онези жеги дето бяха лятото.
Освен ако нямаш друг проблем де :)
Има тема в ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ от fiestaracing по този въпрос.

Валерииии, имам в предвид да видиш не да философстваш!
Да не стане така, че щом отвори термостата да ти включва перката или да я държиш с този термостат в граници близки до включването на перката и тя да се включва кога трябва и кога НЕ ама то си трябва де щом ....
Разбра ли ме?
Ако се застъпват в някакви граници ще трябва да смениш и датчика за перката.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 05 окт 2007, 23:35

E не философствам де, нали затова питам какви ще са последствията.
Ако ми беше до философстване щях да хвана малкия и да му развия някаква теория. :wink:
Значи какво разбрах, че може да стане: термостата отваря-водата излиза- датчика включва перката-водата се охлажда- термотата затваря?-после пак отваря и т.н.
С две думи термостата загива скоропостижно? Перката и датчиците ги оставям настрана.
Отбрах ли нещо или?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 08 окт 2007, 16:16

Такааа значи положението е следно: когато термостата е затворен т.е. колата е студена температурата на малкия и големия кръг е еднаква. когато колата загрее да кажеме до около 70-80 градуса термостата започва да отваря постепенно !!!!! като достигне температурата до 92 градуса термостата е ОТВОРИЛ НАПЪЛНО тогава антифриза започва да циркулира напълно в цялата система, ако не е много студено или не е в движение колата, се загрява датчика на перката който включва на еди си колко градуса , съответно температурата пада до...........и датчика изключва т.е. перката спира да охлажда....като термостата остава отворен !!!!!! ако температурата продължи да пада по ред причини............термостата се затваря полека а не изведнъж !!!!!! отвора който съм ти писал по горе го има на ВСИчКИ КОЛИ !!!!! той служи за да не ти гръмне мотора като ти загрява първоначално колата!!!!!!!! друг важен момент за който служи е следния: Като това ще го напиша специално за ПАЦИ :D . когато на вън е -10 градуса съответно и антифриза във радиатора е (да кажем - нещо си там) палиш колата двигателя загрява до 70-80 градуса , термостата отваря и БУМ пукаш блока щото в него влиза антифриз със температура - 2 градуса да кажем !!!!! това е второто предназначение на тоя отвор за който съм писал т.е. да темперира макар и бавно но постепенно течноста в големия кръг през студените зимни дни !!!!!!!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 окт 2007, 21:48

Поради притеснения от "БУМ" както го написа смених на стария Ескорт термостат.
Кво е правил оня тъпанар "майстора" ненам ....
Начи тогава ми смени и гумички на клапаните и oсра пейзажа но с термостата нещата се оправиха.

Кво беше положението!
Палиш си, загрява си нормално, но в един момент гледаш по скала че трябва да се е включила вече преката, обаче перка не се включва.
Става въпрос за 3-4 км пробег от студен старт.
В един момент спираш, няма вече охлаждaне от въздушния поток при движение и изведнъж темпепературата спада до доло т.е. до положение на стрелката за идеално студен двигател.
След това вече всичко е уж нормално.
Кво ще рече това според мен?
Че термостата не отваря плавно.
Ако във всеки един момент изравнява температурите от този байпас както ти го описваш няма да загрее никога.
Има си предназначение той ама не е за това което описваш ти.

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 09 окт 2007, 10:31

Paci сега трябва ли да ти обяснявам действието на самия термостат, че вътре има цилиндърче със спирт, който се загрява постепенно, разширява се и избутва клапана , който отваря за да може да минава антифриза и бла,бла ,бла........явно не искаш да ме разбереш...

цеков
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 01 авг 2007, 21:22
Модел на автомобила: Форд ескорт 1.6 16V 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от цеков » 11 окт 2007, 22:48

вътре има цилиндърче със спирт, който се загрява постепенно, разширява се и избутва клапана
Да, така е . Но ако има отлагане на котлен камък или замърсяване
то отваряне и затваряне може да става на тласъци ,а не постепенно.
Кво ще рече това според мен?
Че термостата не отваря плавно.
Сменяй термостата - не е цифра пари(около 10 лв)
Само гледай да има
фабрично малка дупчица с нещо като клапа
,щото аз бях взел един за 8 лв без клапа , имах проблеми с обезвъздушаването и накрая го смених пак.

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

темата е стара, но дано някой помогне

Мнение от naftova pechka » 20 дек 2007, 17:35

моята фиеста явно има нужда от термостат..обаче ми обявиха цена 30 лева!!!!! що ми се вижда бая.....
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта