!!! Въздух от капачката за масло !!!
- iovan1
- потребител
- Мнения: 42
- Регистриран: 09 окт 2007, 22:08
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V DOHC 105ps
- Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
!!! Въздух от капачката за масло !!!
Здравейте,от една седмица имам Ескорт 1.8 16V 92'.Вчера случайно отворих капачката за масло и какво да видя
оооооооо богове от там духа (повече от нормалното според мен)
.Та въпросът ми е на какво може да се дължи това.
Поздрави!



- DMX_a
- потребител
- Мнения: 933
- Регистриран: 26 май 2007, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36 - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ре: !!! Въздух от капачката за масло !!!
Не искам да те плаша, но иди да си премериш и компресията и ще разбереш за кво иде речiovan1 написа:Здравейте,от една седмица имам Ескорт 1.8 16V 92'.Вчера случайно отворих капачката за масло и какво да видяоооооооо богове от там духа (повече от нормалното според мен)
.Та въпросът ми е на какво може да се дължи това.
Поздрави!

От там изобщо не трябва да духа....
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Е, чак пък изобщо...Тогава нямаше да има нужда от вентилация на картера
Най-малкото в картера въздухът се движи с доволно голяма скорост и става страшно течение. Мериш компресията, както те посъветва DMX-a и ако тя е наред, търсиш дали не е запушена въпросната вентилация. Ако и тя е наред - пей сърце...

Последна промяна от cocoff на 23 окт 2007, 20:05, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колега,
DMX-a е прав провери си компресията.След като я премеритезапомни показанията от цилиндрите.Сипете по около 50 гр. масло вцилиндрите
които показват евентуално по-ниска компресия и ако компресията се
повиши на тези цилиндри си за ремонт.Виж вентилацията в въздушния филтър ,ако имаш там масло това е още един показател
за ремонт.Според показанията до 8-9 атм. на цилиндър при 11 оригинал можеш да мъчиш да караш още под тях прави ремонт.
Аз преди месец минах по тоя път само че с Мондео.
DMX-a е прав провери си компресията.След като я премеритезапомни показанията от цилиндрите.Сипете по около 50 гр. масло вцилиндрите
които показват евентуално по-ниска компресия и ако компресията се
повиши на тези цилиндри си за ремонт.Виж вентилацията в въздушния филтър ,ако имаш там масло това е още един показател
за ремонт.Според показанията до 8-9 атм. на цилиндър при 11 оригинал можеш да мъчиш да караш още под тях прави ремонт.
Аз преди месец минах по тоя път само че с Мондео.
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
- Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
g.taskov написа:Колега,
DMX-a е прав провери си компресията.След като я премеритезапомни показанията от цилиндрите.Сипете по около 50 гр. масло вцилиндрите
които показват евентуално по-ниска компресия и ако компресията се
повиши на тези цилиндри си за ремонт.Виж вентилацията в въздушния филтър ,ако имаш там масло това е още един показател
за ремонт.Според показанията до 8-9 атм. на цилиндър при 11 оригинал можеш да мъчиш да караш още под тях прави ремонт.
Аз преди месец минах по тоя път само че с Мондео.
Приятел какво искаш да кажеш с "масло" в въздушния филтър , защото аз в самия въздушен филтър на мондеото нямам омацано по него самия или под него масло , но има една тръбичка която излиза от кутията на въздушния филтър , има едно като малко филтърче мушнато между тръбичката и кутията на въздушния и то е мазно , като го извадих да го почистя виждам че тръбичката е мазна , това зле ли е и за какво служи тази тръбичка разясни моля
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
- Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
cotecna написа:Спокойно без паника моля, тва че духа нищо не значи както и може да значи много неща, колегата g.taskov е дал обяснение, може и от клапаните да пуска и пак да духа през капачката, ако смяташ че колата върви и не ти гори масло няма кво да я бутате, някой пишман майстор най-много да те хване за рибка и да те направи луд, Aicken тва че има масло там е нормално та нали от там излизат картерните изпарения, как може да не е мазно то за тва си има филтърче с клапанче да задържа маслото до колкото може за да не ти цапа филтъра
мерси просто незнаех , сега вече знам и нема да ви тормоза с тъпотии!

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
За да "пускат" водачите и гумичките (зелените стрелки), някой трябва да е запушил всмукателните и изпускателните тръби(червено)
Това евентуално може да е един задръстен катализатор.
Може по тоя път и да минава някакво минимално количество газове, но то няма да се усеща като духане, освен ако не си останал съвсем без гумички, но тогава нали знаеш какво става с маслото

Може по тоя път и да минава някакво минимално количество газове, но то няма да се усеща като духане, освен ако не си останал съвсем без гумички, но тогава нали знаеш какво става с маслото

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ще ти дам конкретен пример за да няма неразбрали само ме е яд, че не е тука мястото да СПАМЯ темата на момчето. На приятелката ми "форд ка 1.3 ендура" - духаше страшно много през капачката и за около 1000 км. гореше по 1л. масло, закарахме на "майстор" мериха компресия гледаха че духа и казаха "МНОГО ЛОшО - ОСНОВЕН РЕМОНТ" и решихме да не прайме такива работи щото за тая кола не си заслужава... с едно приятелче бивш моньор от daewoo свалихме главата , сменихме гумички на клапаните, шлайфахме клапани и ги паснахме и то на ръка !!!! и ооооооооооо чудо, компресия колкото искаш даже в "повече", спря да гори масло и да духа през капачката!!!!! и така вече година и половина, масло се "долива" само като дойде време за смяна, цялата работа беше около 60-70 лв за гарнитури и гумички не помня точно сумата но там някъде беше, пък на оня "майстор разбиркото" като мина от там още му "пращам поздрави" ако paci и disc искат може после да изтрият тоя ми спам в темата на колегата...........
paci: Абе аз че трих трих ама сега виждам, че съм могъл да възстановя някое мнение
paci: Абе аз че трих трих ама сега виждам, че съм могъл да възстановя някое мнение

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не мисля, че спамим. Темата е за духане и ние за това спорим.
Продължавам да твърдя, че поне 90% от налягането в картера идва през сегментите. Нормално и чисто нова кола няма 100% уплътняване, така че духане вина ги има(иначе нямаше да има нужда от вентилация, както писах вече). На празен ход е по-силно. При повишаване на оборотите се увеличава и вакуума във всмукателните тръби и през вентилационната система спада налягането/духането в картера. Ето защо иначе този толкова прецизен тест с духането е добре да се прави на 2-3к оборота.
Продължавам да твърдя, че поне 90% от налягането в картера идва през сегментите. Нормално и чисто нова кола няма 100% уплътняване, така че духане вина ги има(иначе нямаше да има нужда от вентилация, както писах вече). На празен ход е по-силно. При повишаване на оборотите се увеличава и вакуума във всмукателните тръби и през вентилационната система спада налягането/духането в картера. Ето защо иначе този толкова прецизен тест с духането е добре да се прави на 2-3к оборота.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- biser_sg
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 03 юли 2006, 21:24
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 130 hp '98+ГИ "ФОБОС"
- Местоположение: STARA ZAGORA
- Status: Извън линия
Напълно е възможно при износване на водачите и стеблата на изпускателните клапани да преминават изгорели газове, дори и при перфектна изпускателна система-просто е най-краткият път. Не помага и смяната на гумичките-струята горещи газове ги изпичат за няколко хиляди км. Това са заводските хлабини на Екотека на Опел :
Зазор в сопряжении стержня клапана с направляющей втулкой:
- впускные клапаны 0.03 - 0.057 мм
- выпускные клапаны 0.04 - 0.067 мм
При двигатели на ХХХ ХХХкм стеблата са видимо изтънени и луфтовете стигат до няколко десети от мм и от тях духа и гори масло като за световно.
Зазор в сопряжении стержня клапана с направляющей втулкой:
- впускные клапаны 0.03 - 0.057 мм
- выпускные клапаны 0.04 - 0.067 мм
При двигатели на ХХХ ХХХкм стеблата са видимо изтънени и луфтовете стигат до няколко десети от мм и от тях духа и гори масло като за световно.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Малиии, да отънеят стеблата и да се изтрият водачите...това за какъв пробег ли е станало...и какво ли е станало с челата и с компресията преди това.... А какво става там, където има най-голямо триене, сегменти/цилиндър. Не че не е възможно, но такава кола би харчила масло и бензин на поразия, а ще върви а 1/2 от мощността си. Тогава може да духа не само през клапаните, ами и отвсякъдеbiser_sg написа: ...

П.П. А и по ми допада газовете да търсят най-малкото съпротивление, а не най-краткия път

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Спирай да се занимаваш с глупости, на д-ля ти му няма нищо, даже и гумичките на клапаните не са за смяна. Всички д-ли духат даже и чисто новите не се подвеждайте по глупости на " разбирачи". Критерий за състоянието на един д-л (без да се разглабя) е компресията и разхода на масло за 1000км, всичко друго са бабини диветини.iovan1 написа:Само искам да спомена,че колата за 1200км не е изгоряла грам масло,а и си дърпа повече от прилично.Поздрави!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- biser_sg
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 03 юли 2006, 21:24
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 130 hp '98+ГИ "ФОБОС"
- Местоположение: STARA ZAGORA
- Status: Извън линия
<<Малиии, да отънеят стеблата и да се изтрият водачите...това за какъв пробег ли е станало...и какво ли е станало с челата и с компресията преди това.... >>
Отваря се мотора, сменят се сегменти и гумички и хайде на колите на по 100 000км, карани от бабички до магазина и до ветеринарната лечебница-бабата имала котка/кученце.
<<А и по ми допада газовете да търсят най-малкото съпротивление, а не най-краткия път >>
понякога, колкото и да е невероятно е едно и също
До iovan1 - послушай колегата, НАСКО най-вероятно е прав, пък ние само си почесхме езиците/пръстите/
Отваря се мотора, сменят се сегменти и гумички и хайде на колите на по 100 000км, карани от бабички до магазина и до ветеринарната лечебница-бабата имала котка/кученце.
<<А и по ми допада газовете да търсят най-малкото съпротивление, а не най-краткия път >>
понякога, колкото и да е невероятно е едно и също

До iovan1 - послушай колегата, НАСКО най-вероятно е прав, пък ние само си почесхме езиците/пръстите/

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта