ПОМОЩ ТРУДНО ПАЛЯ В СТУДА

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
velio_ls2000
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

ПОМОЩ ТРУДНО ПАЛЯ В СТУДА

Мнение от velio_ls2000 » 21 окт 2007, 18:38

Здравейте имам Форд Мондео 1,8 тди 97г.
Стана студено и трудно пали.
Ще скапя ел.мотора.
Дай те съвет как да оправя работата за да паля по лесно
Благодаря

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 21 окт 2007, 21:40

*00118* Запалка нямаш ли?
Сега сериозно, колега провери това онова, пък тогава искай съвети. Вземи виж дали подгряващите свети работят и т.н.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 21 окт 2007, 21:45

Може да си изтърва нафтата,може да му е малка компресията...както каза колегата,виж си свещите...Кажи нещо по-конкретно
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
velio_ls2000
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Пояснения

Мнение от velio_ls2000 » 22 окт 2007, 21:00

Свещи работят.
Кабели здрави,не тече ток по тях.
За компресията не знам,не съм я мерил.
Нафта има,не се връща цялата в резервоара.
С роторна помпа LUCAS е.

KrazyIva
Status: Извън линия

Мнение от KrazyIva » 22 окт 2007, 21:06

а как тие акумолаторчето?
че и аз така тръдно, последна 3-4 дни
а днес тотоално не запали.
с друг акумолатор от раз запали.

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 22 окт 2007, 22:19

Е ами форд кво да ти кажа.......шегата на страна преди 3,5 години имах мондео тд та при него проблема беше същия на 170000 км и спра да пяли зимата, сменях свещи, филтър, релето за подгряване и едвам едвам иакзрах зимата и после го продадох, това за релето е вярно след като ти изгасне лампата на подгряването изчакваш още 10-тина секунди и като го чуеш да щракне тогава въртиш . м/у другото иди да ти мерят компресията да знаеш на къде отива работата.....

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 22 окт 2007, 23:18

Компресията да ти премерят наистина, един колега с Мондео дизел, много му тракаше и пушеше, тук няма как да не запали, като е 15 градуса, но по-добре е да проверят компресията, и всичко подред.
Та, при колегата ми му беше проблема с компресията и все пак трудно палеше.

Потребителски аватар
gogolisec
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 02 окт 2007, 12:50
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 Д
Местоположение: с. Лисец Ловешко
Status: Извън линия

Мнение от gogolisec » 10 ное 2007, 11:51

Нека и аз да споделя една тънкост, която открих малко случайно. Имам Ескорт'92 1.8Д и аз имам известни проблеми с паленето сутрин. Значи при мене оборотите на двигателя са около 900, а като включа задна се вдигат на 1050-1100 (някъде там). Не зная при другите дали е така, но при мене е тъй - явно са го направили с цел да се маневрира по-лесно при паркиране назад. Демек нещо като ръчна газ (който е карал трактор знае за какво говоря). Та като се кача сутрин да го паля и включвам предварително на задна, натискам съединител и въртя - максимум 3 развъртания на вала и се възпламенява. Явно му помага тази "ръчна газ", дето сам си я дава и пали по-лесно. Надявам се да съм бил полезен!!!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 10 ное 2007, 23:52

Ако компресията ти е добра и свещите работят е или акумулатора или стартера.

Потребителски аватар
velio_ls2000
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Въпрос

Мнение от velio_ls2000 » 11 ное 2007, 17:49

В какви граници трябва да бъде компресията?
Казаха ми че помпата май е свършила вече,утре ще разбера дали е така.
Някой нещо да знае за РОТОРНА ПОМПА НА LUCAS?

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 11 ное 2007, 22:53

Компресията трябва да е между 20 и 25 бара, като най - добрата е 21,5. Също така не трябва разликата в компресията на цилиндрите да е повече от 3 бара. Иначе Лукас са калпави помпи, няма какво да се залъгваме.
За паленето - пробвай по следния начин:
Даваш на контакт, докато изгасне лампичката за подгряващите свещи, но не въртиш, а изключваш от контакт. След това даваш отново на контакт и след като лампата за свещите изгасне завърташ на стартер за 1 секунда и изключваш. След това пали веднага ;)
Успех.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 11 ное 2007, 23:32

По мои спомени от преди 3-4 години,когато сменях на Ескорта помпата и ми мереха компресията...нормалната компресия на дизеловия Форд трябвало да е между 32-35 атмосфери на цилиндър....Ако си паднал на 20-25...ами нищо чудно че като скрипне времето не можеш да запалиш и няма да е лошо да започнеш да мислиш за...основен ремонт.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 12 ное 2007, 00:05

1.8d написа:...нормалната компресия на дизеловия Форд трябвало да е между 32-35 атмосфери на цилиндър....
D или TD ?

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 12 ное 2007, 00:53

21,5 пише в АутоДата. Същото го пише и в ръководството за експлоатация. Данните са за Мондео МК1, но двигателя на МК2 мисля, че е същия.
Не бързайте да плашите човека с основни ремонти *00935*
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 12 ное 2007, 10:56

1.8d написа:По мои спомени от преди 3-4 години,когато сменях на Ескорта помпата и ми мереха компресията...нормалната компресия на дизеловия Форд трябвало да е между 32-35 атмосфери на цилиндър....Ако си паднал на 20-25...ами нищо чудно че като скрипне времето не можеш да запалиш и няма да е лошо да започнеш да мислиш за...основен ремонт.
Не бъркайте D и TD. Турбото работи на по - ниска компресия от обикновенния дизел.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
velio_ls2000
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от velio_ls2000 » 14 ное 2007, 20:26

Така компресията и на 4-те цилидъра е 22 бара.
В един сервиз който се намира в кв. Хаджи Димитър,на прелеза до мелницата ми казаха че трябвало да направя основен ремонт на двигателя.Трябвало да сменя сегменти,гарнитури,да се шлайфа главата и ми обявиха скромната сума от 800 лева минимум.
Закарах колата в друг сервиз и се оказа че не трябва да се прави нищо такова.
Проблема е в клапан който се намира до помпата,той нагнетявал горивото в помпата и се повишава налягането с което се олеснявало запалването.Също така инжектора над филтъра за гориво и той не работи.
Тези части струват 500-550 лева с работата,но естествено малко ще се побългари техниката.
Тези дни ще кача снимки на развалените части и на вече ремонтираното запалване.
И НЕЩО ВАЖНО НЯМА ФОРД МОНДЕО 1 ИЛИ 2 С РОТОРНА ПОМПА.
ОБИКНОВЕННА ГОРИВО НАГНЕТАТЕЛНА ПОМПА LUCAS.
В РЕДКИ СЛУЧАИ BOSCH.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 14 ное 2007, 21:43

velio_ls2000 написа:...
БАШ DPC-N е роторна, Bosh, да не търся модела, но и тя е роторна...

Ще се радваме да споделиш като я направят, какво са правили и как.

Успех!

Потребителски аватар
velio_ls2000
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от velio_ls2000 » 21 ное 2007, 19:22

Това са моите бивши проблеми!
Прикачени файлове
21112007(002).jpg
Това е повредения инжектор който върви с горивния филтър.Другата част е клапан който нагнетява горивото в помпата.

Потребителски аватар
velio_ls2000
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от velio_ls2000 » 21 ное 2007, 19:31

Сложиха инжектор (не се казва точно така ама не запомних) на Фиеста който струва 24 лева,а оригиналния за Мондео е около 150-200 лева.Клапана е на стойност 250 EURO,част която трябва да се поръча в Германия или Италия.В морга до кв. Симеоново намерих цялата помпа за 400 лева.С майсторчето се разбрахме да палтя само клапана,а помпата щял да и намери приложение.Сега вече колата пали 'още като сложа ключа в контакта'.
Благодаря на всички които наляха акъл,беше от полза. :drink: :drink:

Потребителски аватар
Mondi
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 08 ное 2007, 18:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Mondi » 26 ное 2007, 14:33

Това което колегата msotiroff е дал като пример НЕ Е компресията а степен на сгъстяване . Мисля че 34 е като нов мотор , а под 30 го дават за ремонт .. Нормално и не за притеснения са 25-30 , и си пали и няма проблеми . Ако някой може да е по-точен и изчерпателен - нека сподели .

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта