Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!
Трагедия!
Кочината взе да пали с нечевешки мъки втора сутрин.
А нощува в гараж и я покривам отпред с две робошки.
Свещите са нови. Акумулаторът е съвсем нов.
Заредих и напълних от ОMV дизел. Но сутринта подгрявам по три-четири пъти преди да завъртя ключа до палене и накрая само се мъчи..така няколко пъти към 10 минути докато не завърти.
След 5 минути след чудото да запали най-накрая идва следващата мъка. Вкарване на първа предавка и изкарване от гаража. Да ама не може! Първа въобще не влиза и с две ръце
На втора тресе и аха да угасне.
Няма толкова насъбрана мъка да палиш сутрин Мондео при + един градус!
А как ще палая под нулата, като паднат температурите?!

И най-вбесяващото...след 20-25 км., като загрее мотора пее, първа влиза, като мед в масло и всичко е на шест, сякаш нищо не е имало преди 20 минути.
Полудявам от яд.
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън.



Кочината взе да пали с нечевешки мъки втора сутрин.

А нощува в гараж и я покривам отпред с две робошки.

Свещите са нови. Акумулаторът е съвсем нов.
Заредих и напълних от ОMV дизел. Но сутринта подгрявам по три-четири пъти преди да завъртя ключа до палене и накрая само се мъчи..така няколко пъти към 10 минути докато не завърти.
След 5 минути след чудото да запали най-накрая идва следващата мъка. Вкарване на първа предавка и изкарване от гаража. Да ама не може! Първа въобще не влиза и с две ръце


Няма толкова насъбрана мъка да палиш сутрин Мондео при + един градус!




И най-вбесяващото...след 20-25 км., като загрее мотора пее, първа влиза, като мед в масло и всичко е на шест, сякаш нищо не е имало преди 20 минути.
Полудявам от яд.
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън.

----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Въпреки, че има ужасно много и то пресни-пресни пуснати нови теми за трудно палене на дизел при ниски температури ама кой да чете и да се съсредоточите на едно място за да ви е удобно.
Като спомена и скоростна кутия.
Я да пробваме едно нещо с което преди години налучках проблема на един пич.
Остави вечерта на 4-та и дръпни ръчната да не побегне
Като се качиш сутринта просто я освободи от скорост и не ръгай повече лоста по други предавки (гледай да не стане и случайно).
Дръж съединителя натиснат докъто въртиш да палиш.
Ако запали по-лесно ще видя да ти изровя темата.
Като запали, плавно отпусни съединителя и я остави да поработи на празен ход .... незнам колко време, просто я изчакай да развърти маслото в ск. кутия и да видим какво ще стане.
Като спомена и скоростна кутия.
Я да пробваме едно нещо с което преди години налучках проблема на един пич.
Остави вечерта на 4-та и дръпни ръчната да не побегне

Като се качиш сутринта просто я освободи от скорост и не ръгай повече лоста по други предавки (гледай да не стане и случайно).
Дръж съединителя натиснат докъто въртиш да палиш.
Ако запали по-лесно ще видя да ти изровя темата.
Като запали, плавно отпусни съединителя и я остави да поработи на празен ход .... незнам колко време, просто я изчакай да развърти маслото в ск. кутия и да видим какво ще стане.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Праблемите ти са доста и преди да продължа бих искал да знам следното:
Поверявал ли си нивото на маслото на скоростната кутия и двигателя?
Гледал ли си двигателя как работи на място (при вдигнат капак)?
Някаква профилактика на стартера да си правил?
И дали изобщо някой, който разбира е гледал колата до сега?
Поверявал ли си нивото на маслото на скоростната кутия и двигателя?
Гледал ли си двигателя как работи на място (при вдигнат капак)?
Някаква профилактика на стартера да си правил?
И дали изобщо някой, който разбира е гледал колата до сега?
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Масло има и в скоростната кутия и в мотора достатъчно.nikolovvd написа:Праблемите ти са доста и преди да продължа бих искал да знам следното:
Поверявал ли си нивото на маслото на скоростната кутия и двигателя?
Гледал ли си двигателя как работи на място (при вдигнат капак)?
Някаква профилактика на стартера да си правил?
И дали изобщо някой, който разбира е гледал колата до сега?
Гледах ги преди 3-4 дена.
Не съм такъв отвеян да не ги следя със спирачната течност.
Проблемите с първа предавка и паленето са само при студ.
Колата не я карам от месец-два или три, а от много дълго време. Застудее ли и почват мъките.
Ще оставя довечера на четвърта предавка да нощува според съвета ти Паци и утре ще видя ще запаля ли поне с по-малко мъка.
Аз я оставям най-често на свободна или първа.
Ръчна не опъвам никога в тоя студ. Трябва да съм луд.
Случва се по навик някой път да я опъна и като се сетя след 2-3 часа съм се връщал да я освободя.
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Имали електронен блок за управление тоя дизел..
Защото ако има може и да е от температунен сензор.
Защото ако има може и да е от температунен сензор.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Не.traqn_savov написа:Имали електронен блок за управление тоя дизел..
Защото ако има може и да е от температунен сензор.
Най-обикновен първобитен turbo-diesel.
Освен ABS-ът, двата еърбега и ел.пакета - стъкла и прочие, друга електроника, не знам да има.
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
значи единственната електроника е в радиото
Да не е нафтата да се връща, и помпата да е на сухо...
Пробвай сутринта първо ръчно подкачване, и ако запали по лесно, едното от винчетата беше клапанче, остана и то да не уплатнява..
а имаш и един авансатор докато е студена, една биметална пластина върти няк ва врътка която действа в увеличение на цикличното количество гориво, и бла бла бла така на татъка..






Да не е нафтата да се връща, и помпата да е на сухо...
Пробвай сутринта първо ръчно подкачване, и ако запали по лесно, едното от винчетата беше клапанче, остана и то да не уплатнява..
а имаш и един авансатор докато е студена, една биметална пластина върти няк ва врътка която действа в увеличение на цикличното количество гориво, и бла бла бла така на татъка..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Подгревателните свещи са един от най важният фактор за дизела особенно във зимният сезон без тях се получава същото което казваш така че не е лошо да погледнеш и тях но..........не да ги мериш с уред а да ги извадиш и да видиш колко се зачервяват и дали са от една и съща марка (имал съм и такива случай) това е всичко друго е второстепенно.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Неделчо, комшията го гледах как се мъчи от доста време с паленето.
Форда е Орион обикновен дизел и по принцип е по чувствителен към компресията от турбодизела.
Та да се върна на думата си.
На студено върти като гламав по 15-20 секунди докото запали. Питах го що не вземе да го оправи, а той вика че акумулатора е стар и затова.
Да, ама не!
Като я изкара от двора на улицата и я угоси, за да затвори портата, след това колата си пали без проблем. За 10 м едва ли е загряла толкова.
И онзи ден вика оправих колата. Оказа се стартера и сега пали от четвърт оборот. Сложил един втора употреба и ела да видиш Форд и циганин работи ли през зимата.
Форда е Орион обикновен дизел и по принцип е по чувствителен към компресията от турбодизела.
Та да се върна на думата си.
На студено върти като гламав по 15-20 секунди докото запали. Питах го що не вземе да го оправи, а той вика че акумулатора е стар и затова.
Да, ама не!
Като я изкара от двора на улицата и я угоси, за да затвори портата, след това колата си пали без проблем. За 10 м едва ли е загряла толкова.
И онзи ден вика оправих колата. Оказа се стартера и сега пали от четвърт оборот. Сложил един втора употреба и ела да видиш Форд и циганин работи ли през зимата.
- Overclock
- потребител
- Мнения: 358
- Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Както каза schrack свещите са от много голямо значение за тези двигатели.
1.Провери какво напрежение идва до свещите, ако е под 10V провери цялата верига.
2.Каква марка са ти свещите?
Имал съм следния случай:Сиерата започва да пали трудно - две свещи изгоряли (от 4 Бош).Сменявам и четирите с някакви от 4-5лв. и колата вече изобщо не пали.Купувам си Беру от 20-23лв./бр. и вече паля от четвърт оборот!
3.Смени си маслото в скоростите с подходящото.Казваш че има масло, но какво има не е ясно.
4.Виж какво те посъветва traqn_savov
Пиши докъде си я докарал
1.Провери какво напрежение идва до свещите, ако е под 10V провери цялата верига.
2.Каква марка са ти свещите?
Имал съм следния случай:Сиерата започва да пали трудно - две свещи изгоряли (от 4 Бош).Сменявам и четирите с някакви от 4-5лв. и колата вече изобщо не пали.Купувам си Беру от 20-23лв./бр. и вече паля от четвърт оборот!
3.Смени си маслото в скоростите с подходящото.Казваш че има масло, но какво има не е ясно.
4.Виж какво те посъветва traqn_savov
Пиши докъде си я докарал

Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!
Не разбрах, като е студена колата стартера трудно ли върти или нормално?Неделчо Неделчев написа:...
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън.
Оборотомера взима "импулси" от генератора. Щом не показва вярно и пищи значи или ролката "3" или лагер на генератора "4" се опитват да блокират. От тук стартера се това и не може да развърти двигателя и съответно мотора трудно пали
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Re: Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!
Атанас написа:Не разбрах, като е студена колата стартера трудно ли върти или нормално?Неделчо Неделчев написа:...
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън.
Оборотомера взима "импулси" от генератора. Щом не показва вярно и пищи значи или ролката "3" или лагер на генератора "4" се опитват да блокират. От тук стартера се това и не може да развърти двигателя и съответно мотора трудно пали
Когато е студена и по-точно, когато моторът не е пален от 10-тина часа, върти мноооооооого трудно.
Случва се, прибера се към 17.30 ч. от работа и я оставя навън от мързел...към 0.00 ч. излизам да я прибера в гаража и не мога да я запаля по 10 минути

николоввд - и с мен е същия проблем, като съседът ти, завърти ли един път, после пали без проблем,.,.,
всеки път..след канските мъки по първ. палене сутринта в гаража, я карам пред входа и се качвам до в къщи да пия кафе за 15 минути и слизам долу..въртя и пали от първия път



----> Мондео 1.8 TD - то ми!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Погледни стартера, обтяжната ролка и генератора. Имали сме случай на затегнала ролка - положението беше аналогично. Има някаква вероятност тъй наречения шалтер - контактите в бендикса да не са в ред и да има голям пад на напрежение върху тях.
В този ред на мисли не е зле да направиш ревизия на всички ремъци и ролки. Кога си ги сменял за последно?
Успех!
В този ред на мисли не е зле да направиш ревизия на всички ремъци и ролки. Кога си ги сменял за последно?
Успех!
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Ъмм....преди 2 години и половина или преди около 38-40 000 км. ако не ме лъже паметта вече...Атанас написа:В този ред на мисли не е зле да направиш ревизия на всички ремъци и ролки. Кога си ги сменял за последно?
Успех!
Но не са повече от 45 000 км.
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Работата май се изясни. Ще споделя моя начин на работа.
Като имам проблем с нещо дребно (изключвам ДВГ, ск.кутия и диферанциал), отивам в моргата и си търся проблемния елемент. След това отивам в магазина и си купуван т.нар. "репеа кит" и се затварям някъде на спокойствие.
Следва пълно разглобяване (придружено със снимки на всяка стъпка да не объркам после нещо, а и с учебна цел), почистване, подмяна на дефектиралите и износени компоненти, смазване и сглобяване. По желание може и боядисване.
В твоя случай ще се сдобиеш с един напълно обслужен рициклиран стартер.
Следва сваляне на пистовия ремък. Сваляне на стартера и ревизиране на всички ролки и шайби по които той се движи. Това се прави с цел да се провери дали някъде нещо не затяга, защото всяко затормозяване на двигателя, респективно виене, свирене и други подобни е излишен разход на гориво и загуба от мощността му.
Ако всичко е в ред няма да е зле да смажеш лагерите на ролките и следва сглобяване - монтаж на стартера, монтаж на ремъка (може да го смениш, че е наближил 50 000) и обтягане.
Като имам проблем с нещо дребно (изключвам ДВГ, ск.кутия и диферанциал), отивам в моргата и си търся проблемния елемент. След това отивам в магазина и си купуван т.нар. "репеа кит" и се затварям някъде на спокойствие.
Следва пълно разглобяване (придружено със снимки на всяка стъпка да не объркам после нещо, а и с учебна цел), почистване, подмяна на дефектиралите и износени компоненти, смазване и сглобяване. По желание може и боядисване.
В твоя случай ще се сдобиеш с един напълно обслужен рициклиран стартер.
Следва сваляне на пистовия ремък. Сваляне на стартера и ревизиране на всички ролки и шайби по които той се движи. Това се прави с цел да се провери дали някъде нещо не затяга, защото всяко затормозяване на двигателя, респективно виене, свирене и други подобни е излишен разход на гориво и загуба от мощността му.
Ако всичко е в ред няма да е зле да смажеш лагерите на ролките и следва сглобяване - монтаж на стартера, монтаж на ремъка (може да го смениш, че е наближил 50 000) и обтягане.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 14 ное 2007, 12:52
- Модел на автомобила: MONDEO td 96g.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
и моето мондео беше така,след три посещения в мото-пфое(последния беше за една седмица стоя там)нищо не откриха,смених помпата -сущата работа,какво ли не правих и не проверявах-НИЩО.каде ли още не ходих(наи зле са в супер-дизел)никои не може да ми каже защо трудно пали дори лятото.накрая сом си установих повредата(бяха няколко)сега пали от 4етварт(само като му покажа клю4а)мога да помогна ако огледам колата да вида сущия проблем ли е GSM0877528121
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта