Проблем с паленето или препоръчайте добър дизелджия :)
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблем с паленето или препоръчайте добър дизелджия :)
Здравейте!
Колата е Ескорт 1.8Д `91г. И отново имам проблем с паленето
Значи, зимата палеше много трудно. Свалихме стартера и се оказа целият разбит - вътре стопен, водещата втулка (където лагерува оста) разбита и изядена странично. Тъй като колата беше взета скоро преди това, решихме че проблема е точно заради стартера. Още повече, че колата си има мощност и не пуши в бяло или някакъв друг външен признак за проблем в мотора.
И така, взехме нов стартер (тоест втора употреба но проверен) и известно време нямаше проблем (е, не пали от раз, трябва да си повъртиш секунда -две, но казаха, че това е нормално за по-старите фордове). Обаче, от около месец (тоест от около 6 месеца от смяната на стартера), започна отново да пали трудно, чуват се някакви, макар и слаби, хъхрещи звуци от стартера...
И решихме, че проблема май е в мотора
Предишния собственик е сменял ризи и незнам какво още преди около 80хил.км. Дали е време отново за ремонт, въпреки, че колата не пуши много и има мощност
Дали имате предположение от какво може да сдава багажа стартера
И бихте ли ми препоръчали, къде да отида да премерят компресията (и евентуално срещу каква сума) и къде могат да ми дадат адекватна консултация
Благодаря предварително за всички мнения
Колата е Ескорт 1.8Д `91г. И отново имам проблем с паленето

И така, взехме нов стартер (тоест втора употреба но проверен) и известно време нямаше проблем (е, не пали от раз, трябва да си повъртиш секунда -две, но казаха, че това е нормално за по-старите фордове). Обаче, от около месец (тоест от около 6 месеца от смяната на стартера), започна отново да пали трудно, чуват се някакви, макар и слаби, хъхрещи звуци от стартера...




И бихте ли ми препоръчали, къде да отида да премерят компресията (и евентуално срещу каква сума) и къде могат да ми дадат адекватна консултация

Благодаря предварително за всички мнения

Последна промяна от Ford_D на 04 юли 2005, 18:31, променено общо 1 път.
- Overclock
- потребител
- Мнения: 358
- Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
1.Провери си свещите и напрежението до тях.Трябва да е около 11V.
2.Стартера трябва да върти бързо, а не бавно и тегаво.
3.На помпата има една джаджа (обогатител), която се включва само при студен двигател.Ако не работи колата пали по-трудно и изкарва бял пушек първите 5-10мин.
4.Не бързай да пипаш двигателя, да му мериш компресия и т.н.
5.Хубаво е да си смениш филтрите - въздушен (сменява се мах на 10000км) и горивен (аз го сменявам на 10-15000).
6.Има вероятност да ти се връща нафтата обратно към резервоара.В такъв случай се слага един клапан преди помпата, който не позволява нафтата да се връща, струва 10-15лв.
Виж също и марката на свещите, има едни италиански боклуци, които само приличат на свещи, но не вършат никаква работа.
2.Стартера трябва да върти бързо, а не бавно и тегаво.
3.На помпата има една джаджа (обогатител), която се включва само при студен двигател.Ако не работи колата пали по-трудно и изкарва бял пушек първите 5-10мин.
4.Не бързай да пипаш двигателя, да му мериш компресия и т.н.
5.Хубаво е да си смениш филтрите - въздушен (сменява се мах на 10000км) и горивен (аз го сменявам на 10-15000).
6.Има вероятност да ти се връща нафтата обратно към резервоара.В такъв случай се слага един клапан преди помпата, който не позволява нафтата да се връща, струва 10-15лв.
Виж също и марката на свещите, има едни италиански боклуци, които само приличат на свещи, но не вършат никаква работа.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Филтрите заедно с маслото са сменени преди 2 месеца. Подгряващите свещи са Бош, също сменяни зимата щото мислех, че може да е от тях. Стартера си върти бързо но колата просто не пали (точно стартера имах предвид че се беше разбил а не алтернатора както написах по-горе. Сега ще си оправя грешката, sorry
) Другите неща ще ги проверя. Да ти кажа, така както си написал, най-вероятно ми се струва да е точка 6., това с връщането на нафтата. Защото дори когато е загряла пали трудно от първия път. Но например, ако врътна ключа само да чукне един-два пъти стартера без да паля и след това при повторно въртене пали доста по-лесно.
Благодаря за съветите
пп: може ли да ми опишеш какво представляват този обогатител и тази клапа и къде се намират точно, за да ги погледна?

Благодаря за съветите

пп: може ли да ми опишеш какво представляват този обогатител и тази клапа и къде се намират точно, за да ги погледна?
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 26 апр 2005, 20:32
- Модел на автомобила: fiat croma 2.0 i.e
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
МИСЛЯ, 4Е забравяте най-вероятната при4ина и тя според мен е ГНП. вярно, не съм мнооого голям спец по дизелите, но според мен проблема или в свещите, нищо 4е са бош/може и да не са никак бош да ти кажа
/ или в гнп. щом стартера си върти свежо, то зна4и няма отнощение към проблема. да не би да вземаш нафта на 4ерно и да е смотана например?

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не, не наливам на черно. Сипвам само от OMW и Лукойл. А свещите смятам да не са менте, понеже баща ми ги взе от негов много близък приятел, който има магазин за авточасти. В последните 8 години пазаруваме части за различни коли само от него и не ми се вярва да има фал в тях
За помпата не знам какво да и проверя
Но дали тя може да прави проблем само при стартиране (защото запали ли веднъж, след това няма проблем)


За помпата не знам какво да и проверя



-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 26 апр 2005, 20:32
- Модел на автомобила: fiat croma 2.0 i.e
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
ами виж аз както казах, нямам особен опит с дизела, карам бензини, но за да не ти пали колата може да има няколко при4ини. като отсраниш при4ината гориво, остава ве4е само възпламеняването на нафтата да е проблема. то зависи от помпата дали вдига достатъ4ното барове, не знам трябва да си провериш колко ти е по книга и да я измериш, а къде трябва да ти кажат колегите с дизели. другата при4ина за невъзпламеняване на горивото може да са свещи, нооо щом и те са наред аз не виждам какво друго освен помпа. а пък, 4е проблема е само при палене, ами така се по4ва, може би като за на4ало да имаш и малка загуба на мощност, но да не я усещаш.ами 4естно не знам просто дотук ми стигат познанията с дизелаците 

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега, от това ти постване подразбирам, че ти ми говориш за запалителни свещиpakumba написа:...другата при4ина за невъзпламеняване на горивото може да са свещи, нооо щом и те са наред...

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
На мен пък не ми харесва това, че троши стартер. За да го прави си има основателна причина и предполагам, че това е лошо сцепление следствие на лоша геометрия (ако е удрян или нещо от този род и да не ляга/влиза нормално). Другото може да е прекалено голямо съпротивление на вала и понеже и тока при теб е силен да избива най-слабата част. От друга страна това съпротивление може да се дължи на някой затегнал лагер на коляновия вал (дано да не е това).
Не виждам причина по-продължителното палене да води до разбиване на стартер - от три години гледам как комшията пали като тракторите ЮМЗ от едно време - горе-долу 10-15 минути, първо на един, а след време и повече цилиндри
но все още не е сменил стартер.
П.П.Мнението ми е любителско, не професионално!
Не виждам причина по-продължителното палене да води до разбиване на стартер - от три години гледам как комшията пали като тракторите ЮМЗ от едно време - горе-долу 10-15 минути, първо на един, а след време и повече цилиндри

П.П.Мнението ми е любителско, не професионално!

- Overclock
- потребител
- Мнения: 358
- Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Обогатитела е на самата помпа.Незнам на Ескорта как е, мисля, че е със жило, на Сиерата е ел. магнит.Клапана за които ти говоря се слага допълнително.Струва 10-15лв, има ги навсякъде.Все пак провери какво напрежение идва до свещите.Контактите на релето на подгряващите свещи може да са хванали нагар, или пъпките са се поизпарили и на свещите или няма напрежение или е 7-9V, което е недостатъчно за загряване на свеща.
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 29 юни 2005, 22:19
- Модел на автомобила: Стара Загора
- Местоположение: ford escort 1.6 16v
- Status: Извън линия
имах същия форд.по принцип форда пали малко по бавно.не е като vw.при форда е направено с цел вдигане на масло до разпределителния вал.сега не знам твоя но всички познати дето имат форд 1.8д пали на 4 оборота въртене на стартера.може да врътнеш помпата ида пали по добре но тогава може да вдигне разхода.но стартера е мн.важен.тогава моя го оправих и досега колата върти с него.т.е 3год.щом няма пушилки не барай мотора.тогава ще стане мазало.най вероятно центровка на помпата но в краен случай.но виж стартераи акумулатора той е мн. важен за дизела.е аз сега карам безин де 

-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Шалтер - бендиксFord_D написа:Разбрах от какво е проблема и засега поне е оправенШалтера на алтернатора се беше скапал. През едно от трите захващащи болчета е влизало вода и целия вътре беше ръждясал - буталцето направо се беше разкапало. Уж имат силикон за уплътнение но...
Смених го и сега всичко е ОК
алтернатора - стартер
Мисля, че така ще е по-правилния вариянт

Небойте се роби Спартак е с вас!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта