Трудно се сменят предавките

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Трудно се сменят предавките

Мнение от doctordre » 04 дек 2007, 19:02

Нормално ли е толкова трудно да се сменят предавките когато колата е студена :shock: Паля си аз и първите минути докато позагрее лоста движи доста трудно, имам чувството че всеедно е на сухо :? Като загрее колата е малко по-добре положението :roll:

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 04 дек 2007, 19:12

По принцип е нормално, защото в студа маслото в скоростната кутия се сгъстява.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 04 дек 2007, 19:14

не е на сухо лоста а е на гъсто :P

разбира се че е нормално :roll:

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 04 дек 2007, 19:20

Aicken написа:не е на сухо лоста а е на гъсто :P

разбира се че е нормално :roll:
е искам да кажа че имам усещането че всеедно няма масло в кутията и аз ръчкам скоростите на сухо :D едно такова тегаво сменяне на скорости... благодаря за отговорите, има логика 8)

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 04 дек 2007, 19:39

Нормално е особено ако някой и е хакнал ЕР-90.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 04 дек 2007, 20:19

isoiso написа:Нормално е особено ако някой и е хакнал ЕР-90.
Точно, иначе не е нормално. Ако за студено, имаме температура около 0 градуса по Целзий. Какво правим ако стане -15, ще си къртим лостовете :shock: :wink: .

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 04 дек 2007, 20:51

DTM написа: ще си къртим лостовете :shock: :wink: .
Няма бре :D
Саамоо споко :)
Начи качвате се, и първата ви работа трябва е да я запалите.
Палите на свободна с натиснат съединител.
Плавно отпускате съеднителя и ако има тормоз на двигателя забавяте пускането на съединителя и помагате с педала на газта.
Когато напълно отпуснете съеднителя почвате по същество :)

Съществото!
Качвам се аз и :
Ръгам да си сменя диска.
Бъркам си в носа
Ровя да не би за пореден път да съм си забравил документите.
Пак си бъркам в носа.
Мислим сеа на къде бях тръгнал.
....
След малко вече палим и се усещам, че закъснявам за работа.
Мислите ли дали си давам време да я запаля и да я изчакам поне минутка на място след като и престои дълъг преход от 4 км до раота а тва ма хич не е добра за нея.

Разбра ли сеа или ? :)
Палиш на свободна и пускаш съеднителя. Некви неща почват да се въртят в ск. кутия и малко от малко почва да се разбива маслото.
Чакаш поне минутка и тогава потегляш
Последна промяна от paci на 04 дек 2007, 20:59, променено общо 4 пъти.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 04 дек 2007, 20:51

DTM написа:
isoiso написа:Нормално е особено ако някой и е хакнал ЕР-90.
Точно, иначе не е нормално. Ако за студено, имаме температура около 0 градуса по Целзий. Какво правим ако стане -15, ще си къртим лостовете :shock: :wink: .
Ми, ще трябва да ги "потъркаме" хубаво преди тръгване, да се сгреят. :twisted:
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 04 дек 2007, 21:05

paci написа:
DTM написа: ще си къртим лостовете :shock: :wink: .
Качвам се аз и :
Ръгам да си сменя диска.
Бъркам си в носа
Ровя да не би за пореден път да съм си забравил документите.
Пак си бъркам в носа.
Мислим сеа на къде бях тръгнал.
....
Това ясно ама ако е с ЕР-90 доста ще трябва да си бърка в носаИзображение

paci: Викаш има вероятност да си нанесе травма? :D

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 04 дек 2007, 21:49

е не съм толкова тъп :lol: естествено че паля и на място оставям малко колата да поработи. но положението с предавките си е това. а ЕР90 нз какво значи, ако е масло- никога не съм го пипал, не знам преди мен кой какво е слагал и правил :roll:

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 06 дек 2007, 17:05

ЕР-90 е едносезонно трансмисионно масло, при ниски температури става много гъсто :((: и трудно влизат предавките. Всесезонните масла за леки коли са ЕР80W90, EP75W90, ЕР75W80 при някои коли АTF(моята например) и т.н. За твоята най-вероятно е 80/90 ама виж си го пак по книжка. :)

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 06 дек 2007, 17:38

аха, значи имаш впредвид че ако го сменя с всесезонно ще е по-добре

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 07 дек 2007, 02:09

Колега твоето по книжка е ESD M2C 175-A, ако си с кутия Т9.
Питай в МП кое от техните отговаря на спецификацията и вземи от него, или потърси по-евтина алтернатива ако не искаш оригиналното, по спомен от старата Сиера мисля че Валволайн имат такава алтернатива. Мисля че 80W90 е подходящо особено ако кутията е на повече километри, но може и 75W90. Всичко зависи от състоянието на кутията.

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 07 дек 2007, 13:40

паци , защо казваш да пали на свободна с натиснат съединител? то е ясно че ще е на свободна ама аз винаги паля само на свободна без да натискам съединител... :? това да не е някъв трик на старите шЕфиори :?:

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

не мъчи колата

Мнение от naftova pechka » 07 дек 2007, 15:17

бе не съм от старите шофьори, но това си е просто правило.......задължително се пали с натиснат съединител за зимата задължително на квадрат.......като е гъсто маслото и като е студено не е гаранция това че лоста ти е между 3 и 4-та си изключил от скорост съответно тормоза за колата е по-голям...........простичък пример паля на съединител изключвам от скорост и плавно го отпускам .........макар и леко колата се опитва да тръгне.......сещай се като не си го натиснал.....не казвам че ще скочи и ще потегли, но процесът ще е по-сложничък.
а сега печените колеги от форума да обяснят подробно кои чаркове участват в цялата работа и защо е добре да се натисне съединител и тогава да се пали.........
от мен толкоз ПАЛИ СЕ ДВИГАТЕЛЯ СЛЕД КАТО СИ НАТИСНАЛ СЪЕДИНИТЕЛ.......дали си изключил от скорост не е толкова важно
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 07 дек 2007, 18:05

Ами много просто,на стартера му е по -лесно да завърти двг. то само,отколкото и трансмисията заедно с него :D

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 07 дек 2007, 18:46

Не е зле и да е изключена от скорост, защото ми се е случвало да ми се хлъзне крака по замръзнал педал( и замръзнали чепици). Скокът е неприятен и болезнен за колата.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 09 дек 2007, 00:12

Това за натиснатия съединител при първо тръгване е наистина полезно. Защото оня ден го пробвах и като го отпускам се усеща как оборотите намаляват за малко.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 09 дек 2007, 09:29

Както по горе беше писано явно някой е сложил по гъсто масло или пък маслото и намаляло и докато се развъртят зъбните колела има недостиг на масло и затова колегата има Чуството ,че включва на сухо.
doctordre ,Евентуално да си долееш масло.За пробката ако ме питаш не я знам къде е при вашия модел.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 09 дек 2007, 15:42

В моята инструкция за колата си пише буквално "натиснете съединителя без да натискате акселератора (газта) и завъртете контактния ключ в положение ... и т.н"
И аз така си я паля винаги и пали от раз.
И наистина като отпусна съединителя се усеща как за момент сякаш се натоварва двигателя.
Имаме един служебен Хюндай - на него не натиснеш ли съединителя до долу - няма стартер ! не завърта изобщо.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта