Обороти на празен ход
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 04 фев 2007, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Esscort 1.6i EFI 105к.с. 11.1990г.
- Status: Извън линия
Обороти на празен ход
Здравей те!Искам да попитам като оставя колата на празен ход и изключа буксата на клапана за празен ход,колата трябва ли да изгасне или не?Благодаря ви предварително за отгожорите!
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Re: Обороти на празен ход
При мен загасва веднага. И според мен би трябвало да загасне при при изключен клапан.mltz написа:Здравей те!Искам да попитам като оставя колата на празен ход и изключа буксата на клапана за празен ход,колата трябва ли да изгасне или не?Благодаря ви предварително за отгожорите!
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 01 авг 2007, 21:22
- Модел на автомобила: Форд ескорт 1.6 16V 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Истината е някъде там....трябва да паднат на 750+-50 об....
Все пак,клапана за празен ход има работна зона
и е възможно след време да не се справя добре със
задачата да поддържа оборотите
Ако гасне , вероятно има замърсяване в
зоната на притваряне на дроселовата клапа.
Едно почистване няма да навреди.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Може да не ти хареса отговора, ама 1.6и какво означава?
Има доста варианти, как искаш точен отговор.
Напр. при мен не трябва да угасне.
Така че уточни коя година и точно мотора ти е колата. И за тия празни обороти теории много ти може нова да "измислиш".
Не се заяждам, но аз мога да ти кажа нещо за моят двигател другите колеги за другите модели. Така, че уточни.
Има доста варианти, как искаш точен отговор.
Напр. при мен не трябва да угасне.
Така че уточни коя година и точно мотора ти е колата. И за тия празни обороти теории много ти може нова да "измислиш".
Не се заяждам, но аз мога да ти кажа нещо за моят двигател другите колеги за другите модели. Така, че уточни.
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
аз искам да използвам темата да отбележа,че при мен оборотите на празен ход се колебаят.Това мисля че се случи след като обучавах ЕКУ. Преди тази манипулация подозирах че имам по-голям разход от нормалното и оборотите на празен ход ми бяха 1000. След като изкл.акумулатора за 10мин. направих вс стапки за адаптация покарах 20км -нормален режим (не съм дигал повече от 100км/ч и не повче от 2300об/мин)Намправи ми впечатление, че като натисна съединителя за смяна на предавките-оборотите не падат ами си стоят около 2000об. най-мн да паднат до 1500. Като спра и колата работи на едно място оборорите след 1-2мин падат на 1000 и така се колебаят м/у 850 и 1100.Проверих ТПС датчика не беше замръсен (все пак го почистих с контактен спрей,също така и МАФ сензора го бях чистил преди 2 седмици).Може ли моторчето за празен ход да е за смяна или за чистене, ако изобщо се чисти.
Също така искам да попитам за да почистя дроселовата клапа трябва ли да сваля колектроите? От долния край на клапата,като я отворя с жилото на гаста има малко сажди и като светнах с фенерче да вида какво има под нея гледам на дъното долу, нещо като масло-масло ли е?
И друго което е трябва ли да има една малка дупчица на клапана? близо до остта?
Също така искам да попитам за да почистя дроселовата клапа трябва ли да сваля колектроите? От долния край на клапата,като я отворя с жилото на гаста има малко сажди и като светнах с фенерче да вида какво има под нея гледам на дъното долу, нещо като масло-масло ли е?
И друго което е трябва ли да има една малка дупчица на клапана? близо до остта?
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
стъпков мотор
При мен се получава следното-като махна буксат оборотите спадат главоломно ,двигателя започва да се мъчи и угасва.това е нормалното.
Така наречения регулатор на празния ход представлява идин клапан,който се отваря от ел.магнит.Когато се отвори той пропуска повече въздух към двигателя.Рано или късно този ел.магнит се износва(променя характеристиките си ) и оборотите се колебаят!
Стъпковия мотор има определена съпротивление-при мен е в порядъка от 10-14 ома.При другите модели може да е различно!?!но задължително трябва да се провери.
п.п.Колата не може да се движи без този регулатор.
Така наречения регулатор на празния ход представлява идин клапан,който се отваря от ел.магнит.Когато се отвори той пропуска повече въздух към двигателя.Рано или късно този ел.магнит се износва(променя характеристиките си ) и оборотите се колебаят!
Стъпковия мотор има определена съпротивление-при мен е в порядъка от 10-14 ома.При другите модели може да е различно!?!но задължително трябва да се провери.
п.п.Колата не може да се движи без този регулатор.

- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
И аз питам,ако има кой да каже-Защо като работи колата на празен ход на едно място,след натискане на съединителя оборотите от 1000 се качват на 1100.Пък и тези 1000об не ми харесват.Къде може да е ключа от бараката.Също така като вкл. на 2ра и колата започва да ускорява без газ,вместо да започне да глъхне и това не е само на втора на вс. скорости ми прави така.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това леко вдигане на оборотите при натискане на съединителя не мисля, че е дефект. Прилича ми на застраховка срещу угасване при потегляне. На разхода също не се отразява. При движение на празен ход оборотите нормално са по-високи(има много писано във форума)G2233 написа: ...
Виж, 1000об/м за празен ход на място са много. Освен да чистиш дросел и клапан за празен ход, не се сещам за друго.
Масло в дросела може да има. Вентилацията на картера нали отива във въздушния филтър и оттам маслените пари право в дросела отват и може да кондензират. Там засъхват, изпичат се хубаво при нагряване и образувалия се нагар може дори да затрудни коректната работа на клапата, респ. на TPS-а. Миене му е майката.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
От моята не се оплаквам от нищо - предварително да кажа!
Мога да тръгна без да барам педала на газта.
Изреждал съм всички предавки и си върви без да барам педала на газта, обаче се иска галене на съединителя.
Една вечер лиги и правих показно като си качих десния крак на таблото и паркирах с "1000" маневри (щото такова беше мястото) тук на паркинга пред блока.
Някой път гасне иначе при маневри, едно такова шашаво ма май аз съм си виновен.
Па и тя си е кочина на 10 години ко да искам
Мога да тръгна без да барам педала на газта.
Изреждал съм всички предавки и си върви без да барам педала на газта, обаче се иска галене на съединителя.
Една вечер лиги и правих показно като си качих десния крак на таблото и паркирах с "1000" маневри (щото такова беше мястото) тук на паркинга пред блока.
Някой път гасне иначе при маневри, едно такова шашаво ма май аз съм си виновен.
Па и тя си е кочина на 10 години ко да искам

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Аз моята кола я ползвам да ме вози, а не за проби как върви без газ...G2233 написа:...колата върви без да и давам газ...


Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Може да е датчика за температурата на двигателя ?
При мен като запаля (без да натискам газ-та само с натиснат съединител)
На празен ход докато позагрее двигателя - държи 1500-1100 оборота, след като загрее падат на около 850 оборота.
Има два температурни датчика - единия за ЕКУ-то, другият за стрелката.
На колата като я взех - кабелите на този датчик за температура беше им се обелила изолацията от годините - сега са сменени със силиконови.
Така че провери си термодатчика и кабелите към него, може в това да ти е проблема, освен в нещата които са изброили колегите.
Ако ЕКУ-то си мисли че мотора е студен - ще държи високи обороти и ще ти харчи по-вече гориво.
За проверка като натиснеш и отпуснеш съединителя (при изкл. скорост) - оборотите трябва да си стоят приблизително еднакви - само трябва да се усеща, че за момент се натоварва малко по-вече двигателя, ако е така значи ти бачка регулирането на празния ход.
При мен като запаля (без да натискам газ-та само с натиснат съединител)
На празен ход докато позагрее двигателя - държи 1500-1100 оборота, след като загрее падат на около 850 оборота.
Има два температурни датчика - единия за ЕКУ-то, другият за стрелката.
На колата като я взех - кабелите на този датчик за температура беше им се обелила изолацията от годините - сега са сменени със силиконови.
Така че провери си термодатчика и кабелите към него, може в това да ти е проблема, освен в нещата които са изброили колегите.
Ако ЕКУ-то си мисли че мотора е студен - ще държи високи обороти и ще ти харчи по-вече гориво.
За проверка като натиснеш и отпуснеш съединителя (при изкл. скорост) - оборотите трябва да си стоят приблизително еднакви - само трябва да се усеща, че за момент се натоварва малко по-вече двигателя, ако е така значи ти бачка регулирането на празния ход.
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Днес успях да почистя само куплунга и това място кадето се подключва самият куплунг на регулатора за празния ход.Но ме интересува как се сваля самия регулатор и кое му се чисти.Нали регулатора за празен ход е това нещо дето прилича на метално цилиндърче и се намира под смукателните колектори.На ш.бано място.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта